تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813170669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوربين وي ري... -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: دوربين وي ري... Hamed 14 آذر 1389, 07:44سلام من تا حالا بيشتر با دوربين مكس كار كردم اما زياد در مورد دوربين وي ري چيزي نميدونم ميشه يكم توضيح بدين... ممنون علي علي *farshid* 14 آذر 1389, 10:33سلام حامد جان دوربین وی ری شبیه سازیه یه دوربین حرفه ای واقعیه focal length همون لنز دوربینه که میتونه 28 و 32 و هر عدد دیگه ای باشه ( لنز 28 برای کار معماری بیشتر به کار میره) f number = دیافراگم دوربینته هرچقدر این عدد کمتر باشه اثر فلو شدن پس زمینه بیشتر میشه بالا پایین کردن این عدد روی روشنایی هم تاثیر میذاره guess virtical shift = اثر پرسپکتیو 3نقطه ای رو خنثی میکنه ( همون کار camera correcsion رو انجام میده) vignating= دور رندرت یه حاله تیره رنگ ایجاد میکنه اگه صحنه دیتیل زیادی نداشته باشه بهتره تیکشو برداری ( چون خیلی تو ذق میزنه ) custom balance = این یکی از مهمترین قسمتای کاره با این ابزاز میتونی تم رنگی صحنه رو به رنگ سفید بالانس نزدیکتر کنی این کار رو چشم هم انجام میده وقتی تو یه محیط آبی رنگ قرار بگیری مغز سعی میکنه شرایط رو متعادل کنه به همین دلیل یه لایه فیلتر رنگی به تصویر ذهنی اضافه کنه یعنی وقتی تو یه اتاق آبی رنگ هستی یه فیلتر نارنجی رنگ تو ذهن تشکیل میشه... حالا چرا نارنجی... چون نارنجی رنگ مکمل آبیه رنگ های مکمل ... آبی ------ نارنجی قرمز ------ سبز زرد ------ بنفش حالا اگه نتیجه رندرت نارنجی شد ( مثلا یه صحنه خارجی با نور خورشیدی که داره غروب میکنه ) رنگ color balace رو باید از آبی به تارنجی تغییر بدی تا رنگ مکمل تارنجی که همون آبیه بیشتر خودشو نشون بده shuttr speed مهمترین قسمت کار... این عدد به توان 1- میشه سرعت باز و بسته شدن شاتر بر حسب ثانیه مثلا 200 یعنی سنسور دوربین به مدت یک دیویستم ثانیه باز و بسته میشه 1 یعنی 1 ثانیه 0.5 یعنی 2 ثانیه و ... film speed = همون ایزو ه بیشتر باشه حساسیت دوربین میره بالا (رندر روشنتر میشه) البته این کار به صورت fake انجام میشه و تاثیری روی کیفیت نداره ( افکت grain و در کار نیست) dof رابطه تنگاتنگی با f number داره motion blur وی ری کمرا خیلی سریعتر و بهتر از تنظیمات منوی رندر برای دوربین معمولیه (فقط dof به دردت میخوره) Hamed 14 آذر 1389, 13:24واقعا عالي بود و كامل مخصوصا اون سايت با اين كه انگليسيم زياد خوب نيست ولي دست وپا شكسته خوندم خيلي كامل وتخصصي بود دمه شما گرم استاد بزرگ علي يارشما AREF 14 آذر 1389, 13:57سلام.فرشید حامد خوبین؟ یه مدت نبودیم.رندگی متاهلی دیگه!! یه سوال از فرشیدجون! سوالام درباره دوربین واقعی هست.من Canon EOS 550D‌دارم. F- number گفتی توی فوکوس تاثیر داره؟؟؟ توضیح بیشتر میدی؟ الان من از نزدیک عکاسی میکنم عکس عالی میشه.اما از فاصله ده متری به بعد اصلا فوکوس حال نمیده.1 تومن پول دوربین دادم اما انصافا نتونست توی بحث شفافیت عکسهای لنداسکیپ ارضام کنه.امکان داره چون لنز درست درمون ندارم اینجوری شده باشه؟ ali_118 14 آذر 1389, 14:25سلام.فرشید حامد خوبین؟ یه مدت نبودیم.رندگی متاهلی دیگه!! یه سوال از فرشیدجون! سوالام درباره دوربین واقعی هست.من Canon EOS 550D‌دارم. F- number گفتی توی فوکوس تاثیر داره؟؟؟ توضیح بیشتر میدی؟ الان من از نزدیک عکاسی میکنم عکس عالی میشه.اما از فاصله ده متری به بعد اصلا فوکوس حال نمیده.1 تومن پول دوربین دادم اما انصافا نتونست توی بحث شفافیت عکسهای لنداسکیپ ارضام کنه.امکان داره چون لنز درست درمون ندارم اینجوری شده باشه؟ سلام عارف جان مقدار F با عمق میدان مرتبط هست، هر چی F کمتر (باز تر) میشه، در یک فاصله ی کانونی ثابت، عمق میدان کمتر میشه (پشت آبجکت بیشتر تار میشه) در مورد منظره هم برو توی انجمن عکاسی بپرس، این شارپنسی که میگی جزو پارامتر های لنز هاست که تجربی به دست میاد، که چه لنزی بهترین کیفیتش رو توی چه رنجی میتونه بده، لنز 18-55 شما جزو لنز های متوسط و نسبتا ارزان قیمت هست که به همراه پک دوربین عرضه میکنن مثلا یکی که پرتره کار میکرد، میومد D 90 رو بین گزینه هاش انتخاب میکرد، برای کیت 24-105 روش که لنز خیلی خوبی هست برای پرتره، که مجبور به هزینه ی اضافه برای تعویض لنزش نشه به نظرم اگه عکاسی منظره خیلی برات مهمه (مهم تره) برو یه لنز با کیفیت برای منظره گرافی بخر :wink: nightlord 15 آذر 1389, 23:27آقا منم خیلی علاقه داشتم تا با دوربین vray کار کنم . بر آن شدیم که پیدا کنیم.. وو پیدا کردیم:cool: تمام قسمتهای تنظیمات رو تو ضیح داده . با اجازه: ترجمه بلد نیستم اگه کسی میدونه به ما هم بگه . من دستو پا شکسته میفهمیم یه چیزایی که به درد ترجمه نمیخوره:wink: General The VRayPhysicalCamera allows you to use real-world parameters to set up the virtual CG camera (e.g. f-stop, lens focal length etc). It also makes it easier to use light sources with real-world illumination (e.g. VRayLight with physical units, or VRaySun and VRaySky). Parameters Basic parameters Type - determines the type of the camera. This mostly has an effect on the motion blur effect produced by the camera: Still camera - simulates a still photo camera with a regular shutter. Cinematic camera - simulates a motion-picture camera with a circular shutter. Video camera - simulates a shutter-less video camera with a CCD matrix. Targeted - specifies whether the camera has a target in the 3ds Max scene or not. Film gate - specifies the horizontal size of the film gate in milimeters. Note that this setting takes into account the system units configuration to produce the correct result. Focal length - specifies the equivalen focal length of the camera lens. This setting takes into account the system units configuration to produce the correct result. Zoom factor - specifies a zoom factor. Values greater than 1.0 zoom into the image; values smaller than 1.0 zoom out. This is similar to a blow-up rendering of the image. Horizontal offset - horizontally offsets the field of view of the camera as a fraction of the current view. For example a value of 0.5 will offset the camera one half of the current image width to the left. Vertical offset - vertically offsets the field of view of the camera as a fraction of the current view. For example a value of 0.5 will offset the camera one half of the current image height upwards. Target distance - the distance to the camera target for a targeted camera. f-number - determines the width of the camera aperture and, indirectly, exposure. If the Exposure option is checked, changing the f-number will affect the image brightness. Distortion - specifies the distortion coefficient for the camera lens. A value of 0.0 means no distortion; positive values produce "barell" distortion, while negative values produce "pillow" distortion. Distortion type - determines what distortion formula is used when the Distortion value is not zero: Quadratic this is the default distortion type. It uses a simplified formula that is easier to calculate than the Cubic method. Cubic this is the distortion type used in some camera tracking programs like SynthEyes, Boujou etc. If you plan on using one of these programs, you should use the Cubic distortion type. Vertical shift and Horisontal shift - allow the simulation of shift lenses for 2-point perspective. Changing these parameters is similar to applying a Camera correction modifier. Use the Guess vert and Guess horiz buttons in order to achieve the 2-point perspective. Specify focus - this allows you to specify a focus distance different from the camera target distance. Exposure - when this option is on, the f-number, Shutter speed and ISO settings will affect the image brightness. Vignetting - when this option is on, the optical vignetting effect of real-world cameras is simulated. You can also specify the amount of the vignetting effect, where 0.0 is no vignetting and 1.0 is normal vignetting. White balance - allows additional modification of the image output. Objects in the scene that have the specified color will appear white in the image. Note that only the color hue is taken into consideration; the brightness of the color is ignored. There are several presets that can be used, most notably the Daylight preset for exterior scenes. Shutter speed - the shutter speed, in inverse seconds, for the still photographic camera. For example, shutter speed of 1/30 s corresponds to a value of 30 for this parameter. Shutter angle - shutter angle (in degrees) for the cinematic camera. Shutter offset - shutter offset (in degress) for the cinematic camera. Latency - CCD matrix latency, in seconds, for the video camera. Film speed (ISO) - determines the film power (i.e. sensitivity). Smaller values make the image darker, while larger values make it brighter. Bokeh effects These parameters control the bokeh effects when the Depth-of-field option is on. Blades - defines the shape of the camera aperture. When this option is off, perfectly circular aperture is simulated. When on, a polygonal aperture is simulated, with the given number of blades. Rotation - defines the rotation of the blades. Center bias - defines a bias shape for the bokeh effects. Positive values make the outer edge of the bokeh effects brighter; negative values make the center of the effect brighter. Anisotropy - allows stretching of the bokeh effect horizontally or vertically to simulate anamorphic lenses. Sampling parameters There parameters control the sampling for the virtual camera. Depth-of-field - turns on depth of field sampling. Motion blur - turns on motion blur sampling. Subdivs - determines the number of samples (rays) for calculating depth of field and/or motion blur. Miscellaneous parameters These parameters control various other aspects of the camera. Horizon line - turns on and off the display of the camera horizon line in the viewport. Clipping - turns on and off camera clipping. Near/far clipping range - the near/far clipping range, when Clipping is on. Near/Far environment range - the near/far environment range (used by some atmospheric effects in 3ds Max). Notes The Camera correction modifier will not work with the VRayPhysicalCamera. Instead, use the Vertical shift parameter of the camera for the same purpose. The DOF settings in the Render Scene dialog have no effect when the VRayPhysicalCamera is used. Instead, you must use the DOF settings of the camera itself. Some motion blur settings (Duration etc.) have no effect on the VRayPhysicalCamera. Instead, motion blur is controlled by the camera itself (through the Shutter speed etc. parameters). See also the Motion blur render parameters. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1993]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن