تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815573631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو جديد خانواده دوسالانه‌هاي جهان اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: عضو جديد خانواده دوسالانه‌هاي جهان اسلام


عكاسان- چنگيز محمود زاده:
دوسالانه‌هاي مختلف جهان اسلام چند سالي است كه در كشور ما برگزار مي‌شوند.

اين نمايشگاه‌ها با دوسالانه خوشنويسي جهان اسلام آغاز شد اما آن نمايشگاه نتوانست به حيات خود ادامه دهد و به عنوان رويدادي ثابت در عرصه خوشنويسي تكرار شود. با اين حال نقاشي و گرافيك دوسالانه‌هايي دارند كه در همان قالب جهان اسلام برگزار مي‌شوند و حالا هم شاهد برپايي اولين دوره از دوسالانه عكس جهان اسلام هستيم.

هر بار كه يكي از اين نمايشگاه‌ها برپا مي‌شود، بحث‌ها و نظرهاي مرتبط با آن نيز از سوي هنرمندان و همچنين مسئولان شنيده مي‌شود اما اين روند همچنان در همان مسير قبلي به راه خود ادامه مي‌دهد.

نكته‌اي كه در تمام اين دوسالانه‌ها به چشم‌ مي‌آيد و در دوسالانه عكس نيز مي‌توان شاهد آن بود،به اين موضوع بازمي‌گردد كه مشخص نيست پسوند «جهان اسلام » چه حوزه‌اي را مي‌خواهد مشخص كند.

آيا منظور هنرمندان مسلمان است يا هنرمندان كشورهاي اسلامي؟ يا هنرمنداني از تمام كشورها كه به موضوع اسلام پرداخته‌اند؟ يا هنرمندان مسلمان كه به موضوع‌هايي خارج از اين حوزه تمدني مي‌پردازند؟بحث ديگري كه درباره اين دوسالانه‌ها مطرح مي‌شود، درباره تداخل آن با فعاليت دوسالانه‌هاي داخلي است.برخي هنرمندان عنوان مي‌كردند كه شايد تلفيق منابع و امكانات اين دوسالانه‌ها براي برپايي رويدادي جامع و فراگير بتواند نتيجه بهتري در بر داشته باشد.

اما با شرايطي كه دوسالانه‌هاي داخلي دارند و برگزاري آنها هيچ وقت به طور قطعي مشخص نمي‌شود، گروه ديگري از هنرمندان به همين دوسالانه‌هاي جهان اسلام دلخوش كرده‌اند كه برپايي آنها قطعي است و هميشه در زمان معين برگزار مي‌شوند.

با اين حال در دوسالانه عكس، نكته‌اي ديده مي‌شود كه در ديگر دوسالانه‌هاي جهان اسلام اثري از آن ديده نمي‌شد. به نظر مي‌رسد هيات انتخاب اين دوسالانه، ترسي از خالي‌ماندن ديوارهاي مجموعه صبا نداشت و مانند ديگر دوسالانه‌هاي جهان اسلام اجازه نداد هر اثري روي ديوارهاي اين مجموعه برود.

تاريخ درج: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 08:33 تاريخ تاييد: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 12:32 تاريخ به روز رساني: 24 ارديبهشت 1387 ساعت 10:22
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن