تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820394301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظامي آمريكايي: جنگ با طالبان در هلمند افغانستان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نظامي آمريكايي: جنگ با طالبان در هلمند افغانستان ادامه دارد
كابل - يك افسر واحد ‪ ۲۴‬نيروي دريايي آمريكا در افغانستان گفت: جنگ ميان دو هزار و ‪ ۴۰۰‬نفر از افراد اين واحد با شورشيان مسلح مخالف دولت افغانستان در شهرستان گرمسير ولايت هلمند ادامه دارد.

كنت هايس روز چهارشنبه در كابل به خبرنگاران افزود: درگيري‌ها در گرمسير دو هفته قبل آغاز گرديد و تا دستيابي به ماموريت تعريف شده از سوي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو)، جنگ ادامه خواهد داشت.

وي از گرمسير به عنوان نقطه استراژيك براي شورشيان ياد كرد و اظهار داشت:
گرمسير مركز اصلي فعاليت تروريست‌ها بود و از اين شهرستان شورشيان امكانات و نيروهاي خود را در هلمند و تمامي ولايات افغانستان توزيع مي كردند.

هايس يادآور شد: اين منطقه نياز به بازسازي دارد كه با ادامه حضور شورشيان و گروه‌هاي افراطي، امكان اجراي طرح‌هاي توليدي و زيربنايي ميسر نبود.

وي در ادامه افزود: در حمله به اهداف و مواضع شورشيان، سعي مي‌شود تا به غيرنظاميان تلفات وارد نشود كه تاكنون به كسي نيز صدمه نرسيده است.

اين نظامي آمريكايي يادآور شد: افراد اين واحد ضمن فراگيري آموزش‌هاي ويژه نظامي براي ادامه عمليات و تامين امنيت در منطقه آمادگي دارند.

وي در مورد تلفات شورشيان گفت: از تعداد زخمي‌ها و كشته‌هاي شورشيان در گرمسير آماري در دست نيست اما در برخي مناطق مقاومت طالبان ضد نيروهاي آمريكايي ادامه دارد.

هايس در ادامه افزود: شماري از زنان و كودكان در آغاز عمليات از مناطق تحت كنترل طالبان در حال فرار ديده شدند اما از مناطق تحت تسلط اين واحد كسي خانه‌هاي خود را ترك نكرده است.

اين در حاليست كه به گفته منابع محلي در گرمسير بيش از ‪ ۳۰‬نفر كه اغلب براي كار در مزارع خشخاش به گرمسير آمده بودند، كشته شدند و حدود ‪ ۲۰‬هزار نفر نيز منطقه را ترك كردند.

اين افسر آمريكايي كشته شدن غيرنظاميان را رد و تصريح كرد: هيچيك از نظاميان آمريكايي تا كنون در گرمسير كشته نشدند اما چند نفر از آنان زخمي شده اند.

وي به رغم اصرار خبرنگاران، از ارايه اطلاعات در مورد تعداد سربازان زخمي آمريكايي خودداري كرد.

هايس در ادامه يادآور شد: شورشيان داخلي و خارجي و نيز مخالفان دولت كابل در جنگ، اصول پذيرفته شده را در نبردهاي نظامي رعايت نمي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه از برنامه‌هاي آتي ناتو در منطقه اطلاع ندارد تاكيد كرد كه شورشيان از ديگر مناطق براي جنگ به گرمسير وارد مي‌شوند؟ از شمال و جنوب هلمند نيز سلاح و امكانات در اختيار آنان گذاشته مي‌شود.

وي گفت: شورشيان در گرمسير در حال شكست و عقب نشيني هستند و در صورت مقاومت نابود خواهند شد.

خبرنگاري از افسر واحد ‪ ۲۴‬نيروي دريايي آمريكا پرسيد آيا در گرمسير سلاح و مهمات ساخت ايران كشف شده كه او پاسخ داد: ‪ ۱۰‬انبار مهمات و سلاح سبك بدست نيروهاي آمريكايي افتاده است.

وي يادآور شد: در اين انبارها تعدادي گلوله خمپاره، انواع مهمات، آر.پي.

جي ‪ ۷‬و غيره بدست آمد و از اينكه اين سلاح‌ها و مهمات مربوط به كدام كشور است، اطلاع ندارم.

گروه طالبان در حال جنگ با نيروهاي دولتي افغانستان و سربازان خارجي در اين كشور هستند.

شمار سربازان خارجي از ‪ ۴۲‬كشور در افغانستان به ‪ ۵۸‬هزار نفر مي‌رسد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 453]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن