تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستپاچگي آمريكا از پيروزي حزب‌الله دربيروت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دستپاچگي آمريكا از پيروزي حزب‌الله دربيروت
كاخ سفيد روز جمعه ضمن ابراز نگراني از اقدام مردم لبنان در تصرف بخش هايي از بيروت، از ايران و سوريه خواست حمايت هاي خود را از گروه حزب‌الله متوقف كنند.
كاخ سفيد روز جمعه ضمن ابراز نگراني از اقدام مردم لبنان در تصرف بخش هايي از بيروت، از ايران و سوريه خواست حمايت هاي خود را از گروه حزب‌الله متوقف كنند.

گوردون جاندرو، سخنگوي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد، با اشاره به حمايت آمريكا از دولت فواد سينيوره، نخست وزير لبنان، گفت:«ما نسبت به اقدامات اخير حزب الله بسيار نگران هستيم».

پس از تيراندازي شبه‌نظاميان 14 مارس به هواداران حزب الله، آنها روز جمعه پس از سه روز ناآرامي بخش غربي و مسلمان نشين بيروت را به تصرف خود در آوردند و ائتلاف دولت لبنان اين اقدام را «كودتاي خونين و مسلحانه» خوانده است.

در جريان درگيري سه روزه موافقان و مخالفان دولت لبنان در بيروت دست كم ۱۸ نفر كشته و ۳۸ نفر زخمي شده اند.

ائتلاف 14 مارس كه از سوي ايالات متحده آمريكا، فرانسه و عربستان سعودي حمايت مي شود، اقدام حزب الله در تصرف بخش غربي بيروت را در راستاي بازگرداندن سوريه به لبنان و گسترش نفوذ ايران در اين كشور دانسته است.

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، از گفت وگوي تلفني وزير امور خارجه اين كشور با همتايان فرانسوي و عربستاني خبر داد. وي همچنين افزود: كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا با دبير كل سازمان ملل، نيز در خصوص بحران لبنان مذاكره كرده است.

به ادعاي مك كورمك «رابطه ايران و سوريه با حزب الله در جريان بحران اخير به خوبي نمايان شد».

در همين حال، جاندرو گفت: آمريكا از حزب الله لبنان مي خواهد تا به «تلاش هاي خود در راستاي سرپيچي از تصميمات اخير دولت دمكراتيك لبنان پايان دهد».

اين در حالي است كه دولت لبنان از ماه‌ها پيش با استعفاي چند وزير جايگاه خود را از دست داده است.

دولت لبنان در جلسه سه شنبه خود، مسدود كردن شبكه مخابراتي حزب الله و تغيير وفيق شقير، عضو گروه امل و فرمانده امنيتي فرودگاه بيروت، را تصويب كرد.

در واكنش به اين تصميمات سيد حسن نصرالله، رهبر حزب الله، روز پنجشنبه دولت لبنان را متهم كرد كه با اين اقدام به اين گروه اعلان جنگ داده است.

جاندرو همچنين روز جمعه مدعي شد:«رابطه حزب الله با ايران و سوريه، سابقه اين گروه در تروريسم بين المللي و همچنين تداركات و حمايت مرگبار اين گروه در آموزش گروههاي افراطي عراقي، نشان مي دهد كه اين گروه تهديدي براي صلح و امنيت است».

سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا افزود:«ايالات متحده در حال رايزني با ديگر كشورها و از جمله شوراي امنيت سازمان ملل متحد است، تا با انجام اقدامات مقتضي، كساني كه مسئول خشونت هاي بيروت هستند را به پاسخگويي وادار كند».

در همين حال، جاندرو تصريح كرد:«ما از ايران و سوريه مي خواهيم كه حمايت هاي خود از حزب الله و اقدامات اين گروه براي بي ثبات كردن دولت لبنان را متوقف كنند».

اين در حالي است كه سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز جمعه « دخالتهاي ماجراجويانه» آمريكا و اسرائيل را عامل بروز حشونت هاي چند روز اخير لبنان دانسته است.

محمد علي حسيني، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران همچنين گفته است:« تلاش‌هاي بي‌دريغ صورت گرفته از سوي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به تفاهم ميان گروه‌هاي مختلف سياسي در آن كشور با مساعدت و همراهي كشورهاي ديگر همراه نبوده است».

«حزب الله به دنبال حفظ دولت در دولت»

كاندوليزا رايس، وزير امورخارجه آمريكا، روز جمعه در بيانيه اي تصريح كرد: حزب الله غيرنظاميان بي‌گناه را در لبنان به قتل مي رساند.

اين در حالي است كه درگيري از سوي شبه‌نظاميان 14 مارس آغاز شد.

خانم رايس تصريح كرد كه حزب الله مي كوشد از «دولت در دولت خود» در لبنان حفاظت كند.

وزير امور خارجه آمريكا گفت:«حزب الله با حمايت ايران و سوريه، به همراه متحدان خود با كشتار شهروندان، قدرت مشروع دولت لبنان و نهاد هاي دمكراتيك اين كشور را تضعيف مي كنند».
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن