واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: نشست خبري فيلم سينمايي «دوزخ، برزخ، بهشت» با حضور عوامل اين فيلم در سينما فلسطين برگزار شد. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه اجراي آن را عزيزالله حاجي مشهدي برعهده داشت، بيژن ميرباقري كارگردان اين فيلم در سخناني كوتاه اظهار كرد: پيشنهاد ما براي اين نشست آن بود كه ما پايين سن بنشينيم و از ميان جمعيت هركس كه صحبتي درباره فيلم دارد بالاي سن بيايد و به صحبت بپردازد. چراكه در ايران ما پيش از آماده شدن فيلم نشستي براي بررسي آن نداريم درحاليكه در سينماي هاليوود يك فيلم پس از ساختهشدن در جمعهاي مختلفي بررسي ميشود تا نظر اين جمعها براي سازندگان فيلم ابراز شود، لذا در اين جلسه من سعي ميكنم كمتر صحبت كنم و بيشتر سخنان شما را بشنوم. اين كارگردان در بخش ديگري از صحبتهايش هم در پاسخ به سوالي كه در ارتباط با ذكرنشدن نام آثاري كه اين فيلم به اقتباس از آنها پرداخته مطرح شده بود عنوان كرد: فيلم قبلي من «روز برميآيد» برداشتي از يك نمايشنامه بود و در ساخت آن اركان آن نمايشنامه تا حد زيادي رعايت شده بود، لذا ضرورت ديدم كه در تيتراژ فيلم از آن اثر هم ياد كنم، اما در اين فيلم اقتباسي صورت نگرفته و تنها موقعيتهاي مختلفي از رويارويي يك زن و مرد به تصوير كشيده شده است. ميرباقري در مورد سوال ديگري كه در ارتباط با عنوان اين فيلم مطرح شده بود هم گفت: اسم فيلم متعلق به نظر كارگردان،تهيهكننده و نويسنده است و از احساسات اين افراد در قبال شخصيتهاي فيلم نشأت ميگيرد. من نيز براي نامگذاري اين فيلم از احساساتم استفاده كردهام. به گزارش ايسنا، در اين نشست آتيلا پسياني هم در صحبتي كوتاه عنوان كرد: هنگامي كه فيلمنامه اين فيلم را خواندم برايم حالت بسيار ويژهاي داشت، در صحبتهايم با كارگردان هم اين نكته را مطرح كردم و گفتم اين فيلمنامه مانند بركهاي ساكن است كه هيچ تلاطمي در آن رخ نميدهد. من نيز به عنوان يك بازيگر اگر قرار باشد كه در اين فيلم به ايفاي نقش بپردازم، ترجيح ميدهم بسيار آرام وارد آن شوم تا صداي پاي من اين تلاطم را برهم نزند و اكنون كه فيلم به پايان رسيده نيز من همين نظر را دارم. مهتاب كرامتي ديگر بازيگر اين فيلم هم عنوان كرد: معذرت ميخواهم كه هرروز اينجا ميآيم و برروي اين صندلي مينشينم. من خود اين فيلم را امروز براي اولينبار ديدم و از آن خيلي لذت بردم. او ادامه داد: در اين فيلم با دوستان خوبي همكاري داشتهام كه در اين ميان بايد از علي مصفا تشكر ويژهاي بكنم چراكه اپيزودي كه ما در آن به ايفاي نقش پرداختهايم اپيزودي است كه تنها دو نفر در آن حضور دارند و همواره اين خطر كه ممكن است، تماشاگر با اين دو نفر همراه نشود مطرح است. اما همكاري مصفا باعث شد كه اين اپيزود به شيوهاي درآيد كه من اكنون فكر كنم يكي از اپيزودهاي بسيار خوب است. مسعود رايگان ديگر بازيگر اين فيلم هم در صحبتي كوتاه ساخت فيلم را حاصل تلاش يك تيم دانست و گفت: بايد در ساخت فيلم همه اعضاي گروه دقت كنند تا فيلم موفق شود و هر اندازه كه كارگردان و بازيگر از فيلم لذت ببرند قطعا همان لذت نيز به مخاطب منتقل خواهد شد. مرتضي پورصمدي فيلمبردار اين فيلم نيز در اين نشست عنوان كرد: اين كار يكي از كارهاي بسيار جذاب و دوستداشتني من بود كه در آن از همفكريهاي بيژن ميرباقري كه خود فيلمبردار است نيز بسيار استفاده كردم. او در بخش ديگري از صحبتهايش در ارتباط با تقديم اين فيلم به زندهياد رضا شريفي فيلمبردار سينماي ايران هم اظهار كرد: مرحوم شريفي از همشهريها و استاد من بود. او فردي بود كه در گوشهاي آرام به كار ميپرداخت و از جنجال و هياهو به دور بود و معمولا از نظر من هم جنجالها هميشه متعلق به طبلهاي توخالي است، كافي است براي شناخت اين فيلمبردار به جامعه سينمايي كشور نظر كنيم تا مجموعهي شاگردان او را بيابيم ، ارزيابي كنيم و به قدرت و تأثير او پي ببريم. گفتني است در بخشي از اين نشست نيز كيوان جهانشاهي سازنده موسيقي اين فيلم به ذكر توضيحي كوتاه دربارهي موسيقي فيلم پرداخت. انتهاي پيام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]