تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827910975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجيد مجيدي:دانشجو پيشتازترين عنصر جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: مجيد مجيدي گفت: دانشجو پيشتازترين عنصر جامعه است، ما در دوران پرخطري هستيم و ممكن است تحت‌تأثير افكار خاصي ما را بازيچه قرار دهند و فضاي دانشگاهي را مورد هجمه قرار دهند، بنابراين معتقدم هركاري مي‌كنيم بايد با شناخت دقيقي همراه باشد. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينماي ايران كه روز گذشته در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف سخن مي‌گفت. در ابتداي نشست خود، در پاسخ به عده‌اي از دانشجويان كه با عكس‌هايي از دكتر عبدالكريم سروش در جلسه حضور داشتند، گفت: اين شور و هيجان شما قابل درك است. من هم در جواني از اين هيجانات برخوردار بودم، اما دوره ما با انقلاب مصادف بود و هيجان‌هاي ما در آن مسير حركت كرد. وي افزود: اشكال ندارد از كسي طرفداري كنيم، اما بايد فرق دوغ و دوشاب را تشخيص دهيم و بدانيم حقيقت كجاست. مجيدي مطرح كرد: خدا شاهد است اگر آن طرف دنيا هم زندگي مي‌كردم، پاي اصول و اعتقاداتم مي‌ايستادم و حرف‌هايم هيچ ربطي به مسايل و جريانات روز ندارد و اگر دفاعي از پيامبر عظيم و پيامبر خوبي‌ها مي‌كنم من نمايند پيامبر يا جمهوري اسلامي نيستم و من در جايگاهي نيستم كه حكم كافربودن و از دين خارج‌شدن براي كسي صادر كنم، بنده افكار خودم را نسبت به باورهاي ايشان مطرح كردم و از حقيقتي دفاع و صحبت كردم. سپس دانشجويان درباره‌ي آخرين ساخته‌ي سينمايي اين كارگردان «آواز گنجشكها» سوالاتي را مطرح كردند. مجيدي درباره عنوان كارش گفت: «آواز گنجشك‌ها» يك تركيب نسبتا پارادوكسي است. گنجشك هيچ‌وقت آواز قشنگي ندارد اما آن مناعت‌طبع و سادگي‌اش ارزشمند است. موجود دل رحمي است و وقتي مي‌خواهيم از كسي حرف بزنيم كه عموما ديده نشوند يا كسي كه برايش تره خرد نمي‌كنند از گنجشك‌ مثال مي‌آوريم،. گنجشك تمثيل آدم‌هايي است كه دوروبرمان هستند و معمولا تريبوني براي ظهور و عرضه‌اندام ندارند. اين عنوان تمثيلي از خانواده‌ي «كريم» است كه آواز قشنگ زندگي را پشت به پشت همه مي‌سرايند، تا پايگاه خانوادگي‌شان حفظ شود. وي افزود: شترمرغ نيز تمثيلي از خود بازيگر فيلم است كه دو پا بر زمين دارد. ولي با دو بالي كه براي پرواز دارد، تمثيلي از باطن او و انسان است كه مي‌تواند با طي‌طريق بر بلنداي جاي گيرد. مجيدي در پاسخ به پرسشي در خصوص حضور سينماي ايران در جشنواره‌ها و سياه‌نمايي برخي آثار هم گفت: متأسفانه تحليل درست و اصولي درباره‌ي اين مسأله وجود ندارد و عموما اين وجه سينماي ايران دستخوش مسايل و نگاه‌هاي سياسي بوده است، البته گاهي جشنواره‌هايي معدود هم شايد سياسي عمل كرده باشند، اما اين مسأْله دقيقا آسيب‌شناسي نشده است. وي تصريح كرد: امروز سينماي ايران را به خاطر تأمل‌اش در مسايل انساني و وجهه معرفتي‌اش مي‌شناسند و متأسفانه در اين سال‌ها به اين دستاورد بزرگ بي‌توجه بوده‌ايم و از آن درست بهره نبرده‌ايم. مجيدي در خصوص پرداختن به شخصيت‌هاي فقير اجتماع در آثارش نيز بيان كرد: خاستگاه اجتماعي خود من چنين طبقاتي است و من با توجه به شناختم از اين طبقات و احساسي كه نسبت به اين طبقه و اين گروه از آدم‌ها داشتم بنابراين هميشه تلاش كرده‌ام كه آدم‌هايي را انتخاب كنم كه جزء آسيب‌پذيرترين و پايين‌ترن طبقات اجتماعي باشند. آن‌چه برايم مهم است نگرش بر مسايل انساني است و در اين صورت هركسي مي‌تواند خودش را در جاي او بگذارد و هر قشري بتواند خودش را به او نزديك كند. وقتي مخاطب چنين شخصيتي مي‌بيند با خود مي‌گويند وقتي چنين انساني مي‌تواند، چنين سير و سلوكي را طي كند، پس چرا من نتوانم. بخشي از نگاه و بحث ما در فيلم‌ها لايه‌هاي اجتماعي است و در آثار هنري قرار است فيلمي بسازيم كه ماندگار بوده ارتباط برقرار كرده و تأثيرگذار باشد و عموما مدنظرم نگاه ژورناليستي نبوده است. مسأله اصلي من خود انسان است كه چه‌طور از نقطه صفري مي‌تواند به نقطه بالاتري برسد و براي همين آدم‌هاي فيلم‌هايم از طبقات پايين‌ جامعه هستند. به گزارش ايسنا، كارگردان «بيدمجنون» در بخش ديگري از اين نشست مطرح كرد: اگر وجود فقر در آثار منزلت باشد، پس با بردن يك دوربين به مناطقي از كشورهايي چون هند و پاكستان مي‌توان آثار فاخري ساخت و در جشنواره‌ها موفق بود. مجيدي در خصوص عدم امكانات مالي شخصيت‌هايش گفت: همين دور و بر اين دانشگاه مثلا محدوده‌اي به 5 كيلومتر پايين‌تر از دانشگاه شما، به وفور چنين آدم‌هايي يافت مي‌شود، متأسفانه بحث عدالت‌ اجتماعي كه شعار آن را مي‌دهيم، تحقق عيني پيدا نكرده است. كارگردان «بچه‌هاي آسمان» همچنين با اشاره به تبليغات تلويزيوني گفت: تلويزيون ما تصور مي‌كند، مخاطب‌اش از ونك به بالا نشسته است بنابراين بايد پرسيد، تبليغاتي كه در تلويزيون نشان مي‌دهد متناسب با كدام جامعه است؟! وي افزود: ما نبايد مقهور شعارهايي كه در خيلي جاها داده مي‌شود بشويم. چيزهايي كه چشم ما را پر كرده و ما را از حقيقت غافل مي‌كند. مجيدي درباره امكانات فني سينماي ايران و لزوم به روز شدن آن‌ها هم گفت: امروزه سينماي ايران به مرزي رسيده كه مي‌تواند از فن‌آوري‌هاي جديد و تكنولوژي‌ روز بهره ببرد اما با اين بودجه‌ي «بخور و نمير» مثل شوخي است كه به زودي به اين فن‌آوري‌ها برسيم و هنوز معلوم نيست كه سينما براي دولتمردان ما چه جايگاهي دارد. اگر مهم است بايد جدي‌تر گرفته شود و متأسفانه در دولت گوش شنوايي براي تسريع در امور سينمايي كشور وجود ندارد و سينماي ما براي رسيدن به يك تغيير اساسي نياز به يك هميت جدي دارد. در ادامه اين نشست، مجيدي درباره استفاده از رضا ناجي در فيلمش گفت: تصميم داشتم يك رضا ناجي ديگر براي سينماي ايران پيدا كنم، اما نشد. وي افزود: با تمام احترامي كه براي همه بازيگران قائلم ظرفيت بازيگري در سينماي ايران بسياركم و محدود است و سينماي ايران به بازيگران بسيار بيشتري نياز دارد و ما به لحاظ بازيگر خوب، ضعف بزرگ داريم و اين بضاعت اندك هميشه دست ما را بسته نگه مي‌دارد. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن