واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: حميد نعمتالله كارگردان فيلم «بيپولي» گفت: ما دربارهي آدمهايي فيلم ساختيم كه بيپول ميشوند، اما به هر دليلي ظاهرشان را حفظ ميكنند. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان كه به همراه هادي مقدمدوست نويسنده فيلمنامه و بابك حميديان بازيگر در نشست فيلم «بيپولي» شامگاه گذشته ـ 18 مهر ماه ـ در فرهنگسراي نياوران سخن ميگفت، بيپول بودن را موضوع اصلي فيلمش دانست و اظهار داشت: ميخواستيم نشان دهيم، هركسي ممكن است، در هر شرايطي بيكار شود و زندگيش تحت الشعاع قرار ميگيرد. وي درباره كمديبودن بخشهايي از اين فيلم تصريح كرد: ميتوانيم موضوع را خيلي تراژيك و تلخ نگاه كرد و ميتوان آن را كاملا كمدي ديد و اين سليقهاي است، اما تلخ نگاه كردن برايم جذاب نبود. اغلب آدمهاي طبقهي متوسط چنين تجربهاي را دارند و از آن زمان با طنز و شوخي صحبت ميكنند و طنز در «بيپولي» بايد بهطور جدي مطرح ميشد. اين كارگردان درپاسخ به سوالي دربارهي ساعت دست شخصيت ايرج كه در بدترين شرايطش همچنان در دستش بود توضيح داد: ساعت بارزترين جلوه خودنمايي اين فرد بود و به همان دليل آن را نميفروشد كه فرش و طلاي زنش را نميفروشد. در واقع اين ساعت بحثي بين من و مصطفي شايسته بود كه بيرون آمد و بزرگ شد. وي دربارهي پايانبندي فيلمش اظهار داشت: اينكه ميگويند اين پايان باز است قبول ندارم. در پايان باز تماشاگر حدسهايي ميزند، اما اينجا همه چيز مشخص ميشود، ضمن اينكه پلان آخري كه به فيلم اضافه كردم بسيار دوست دارم و حس خوبي منتقل ميكند. نعمتالله در مقايسه اين فيلم با فيلم «بوتيك» ساختهي اولش نيز گفت: شخصا به «بيپولي» احساس بهتري نسبت به «بوتيك» دارم. بابك حميديان بازيگر اين فيلم نيز درباره حضورش در «بيپولي» اظهار داشت: من به بازيگر معناگرا معروف شدم و گريز به دنياي فانتزي و چيزي كه مُهر آن بر من خورده از فيلم «ريسمان باز» شروع شد و دراين فيلم هم كه نقش «شاهرخ» را بازي ميكردم، مهمترين ابزار براي ارتباط از من گرفته شد و با ايفاي نقش يك ناشنوا از آدمهاي ديگري كه بازي كردهاند، فاصله گرفتم. وي بازيگري را سختترين كار دنيا خواند و گفت: متاسفانه در دورهاي كار ميكنيم كه ارزش اين كار پايين آمده است. بهطوري كه من را در خيابان ميبينند و ميگويند فرزندم اداي فلان خواننده را خوب در ميآورد و او را براي بازيگري استفاده كنيد. اين بازيگر ادامه داد: من براي بازيگري دلم تنگ ميشود و حتي شبها براي نقشهايي كه بازي نكردهام، گريه ميكنم و اميدوارم بتوانم نقشهاي سخت را به بهترين شكل با كمك كارگردانان بازي كنم و ديگر برايم كوتاهي و بلندي نقش اهميتي ندارد. هادي مقدمدوست فيلمنامهنويس «بيپولي» هم كه در فيلم «بوتيك» به عنوان دستيار همراه نعمتالله بوده است، علاقهاش را به فيلمهاي طنز بيشتر دانست و توضيحاتي دربارهي فيلمنامهي اين كار ارائه داد. رضا درستكار به عنوان مجري و منتقد حاضر در جلسه، «بيپولي» را فيلمي دربارهي پوشاندن دانست و گفت: اين فيلم دربارهي عيبي است كه آدم مدام ميخواهد آن را بپوشاند. دربارهي فرهنگ غلطي كه همه ما را دروغگو كرده است و به اعتقاد من فيلم «بوتيك» هم نوعي پردهبرداري با تفاوت ديگري بود. دراين مراسم اعلام شده بود كه مصطفي شايسته ـ تهيهكننده ـ، بهرام رادان و ليلا حاتمي نيز حضور خواهند داشت كه تا پايان برنامه حاضران خواهان حضور و بيان سوالات اصليشان از آنها بودند. رضا درستكار همه سوالات رسيده را در خصوص اين فيلم خواند كه طنز بعضي از آنها باعث خنده حاضران ميشد. انتهاي پيام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]