تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804658292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاپیک آموزشی من پیرامون دستورات ویرایشی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: تاپیک آموزشی من پیرامون دستورات ویرایشی CG-Student 12 شهريور 1389, 16:53یه سری ابهامات بوجود اومده در مورد ابزارهای ویرایشی:paint: جواب این سوالات به درک بهتر من در مکس خیلی کمک می کنه . 1- فرق symmetry و mirror در جیست 2- فلسفه دستورات ویرایشی vertex weld - matrial - crosssection - rleax - 3- من فکر می کنم دو دستور multires و optimize به هم نزدیکن و کار مشترکی انجام میدن . هدف دوتا دستور بالا بردن سرعت رندر هست ؟ اگه نیست پس لطفا بیشتر توضیح بدید 4-فرق ffd و ffd box 5- تفاوت سه حالت edit mesh - edit patch - edit poly یه مورد دیگه هم اینکه مثلا با وجود دستور Edit mesh چه احتیاجی به mesh select هست یا موارد مشابه edit patch و patch select یا edit poly و poly select 6 - کاربرد این دستورات یا قدرتشون چه فرقی با هم دارند . mesh smooth - turbo smooth - smooth 7- آخریشم :shock: فرق ابزارهای boolean - proboolean و procutler Baloot3D 13 شهريور 1389, 17:52سلام دوست عزیز چه قدر سوال !!!:green: برسیم به سوالات شما . 1-در Symmetry بعداز اینکه از جسم شما یک کپی تهیه کرد ، نقاط مماس رو هم به صورت خودکار به هم وصل می کنه . این دستور کاربرد بسیار خوبی در مدل سازی داره . یعنی شما یک طرف جسم رو میسازید و طرف دیگه خودش ساخته میشه . ولی Mirror نمی تونه نقاط رو به هم وصل کنه . 2- Relax برای هموار کردن سطوح مختلف استفاده میشه . - CrossSection برای مدل سازی با Spline هست . یعنی یک سری خطوط با رعایت اصول موازی بودن طراحی می کنید ،(همه خطوط باید مربوط به یک جسم باشند ) بعد با این دستور خطوط رو به هم وصل و در انتها روی اونها با دستور Surface ، سطح ایجاد کنید . از این سری دستورات برای مادلینگ مدلهای ارگانیک که دارای چین و چروک و لبه های نرمی هستند استفاده میشه . -Material برای آیدی بندی اجسام استفاده میشه ، یعنی فلان فیس چه شماره ای داشته باشه تا توسط اون در متریال ادیتور بهش متریال مناسب رو بدیم . -Vertex Weld برای جوش دادن نقاط نزدیک به هم جسم است ، یعنی نقاطی که در فلان فاصله از هم قرار دارند ، بهم جوش بخورند . بیشتر این قابلیت ها در Edit Poly و Editable Spline وجود داره ولی در اینجا و توسط این ویرایشگرها میشه بطور مجزا استفاده کرد و هر زمان که خواستیم اونها رو حذف یا اعمال کنیم . 3- دستورات multires و optimize برای بهینه کردن مدل ها استفاده میشه . هر دوی اونها با کم کردن سطوح باعث کم حجم شدن مدل میشن ولی مدلی که بطور استاندارد طراحی شده ، هیچ وقت این دستور رو روش اعمال نکید که گناه داره :wink: چون درست هست که سطوح رو کم می کنه ولی واقعا ویرانش می کنه ! کار بردش بیشتر برای مدلهایی هست که قرار نسیت حرکتی داشته باشند ، یعنی کراکتر نیستند ، مثل مدل های آماده آرچیتکتال که با تعداد فیس بسیار زیاد ، باعث کاهش چشمگیره رم دستگاه میشن . با این دستورات میشه اونهارو به تعداد فیس بسیار کمتر رسوند ولی کیفیتشون چندان کم نشه . 4- FFD BOX بهتر هست چون قابلیت تعیین تعداد Control Point رو داره . 5- هر کدوم از اینها مخصوصا ویرایش یک مدل خاص هست . Mesh حالت استاندارد بین نرم افزارهای 3D هست ولی Poly نسل بعد از اون هست و قابلیت های بیشتری داره . سطوح Patch هم مدل بین Poly و سطوح Spline هست . یعنی قابلیت ویرایش مدلهایی رو داره که توسط Spline طراحی شدند . این نوع از ویرایشگر برای طراحیه سطوح بسیار نرم استفاده میشه ، مثل مدلهای ارگانیک و مانند نقاط در Spline دارای دستگیره برای انحنا دادن به سطوح وابسطه هستند . - دلیل وجود ویرایشگرهایی مثل Mesh Select یا patch select و غیره این هست که ویرایشگر بعدی فقط به اون تعداد ورتکس یا فیسی که شما تعیین کردید اعمال بشه . مثلا می خواید دستور Tape رو فقط در قسمت وسط مدلتون و روی تعداد خاصی از سطوح جسم اعمال بشه . با دستور Mesh Select اون سطوح رو انتخاب کنید و بعد دستور Tape یا چیز دیگه ای رو اعمال کنید . می بینید که ویرایشگر فقط در قسمت انتخاب شده اعمال شده . 6- Smooth بدون اضافه کردن سطحی به مدل ، فقط با تغییر زاویه Normal ، سعی در هموار یا نا هموار نشون دادن سطوح مدل داره . turbo smooth نوعی از Mesh Smooth هست که فقط بصورت خطوط NURBS سطوح رو صاف میکنه و بیشتر برای مدل های ارگانیک هست . Meshsmooth قابلیت های بیشتر از قبلی ها داره . 7- proboolean قابلیتهایی بیشتر از Boolean داره ، مثل حذف کردن چندین مدل با هم . موفق باشید :rose: CG-Student 13 شهريور 1389, 21:16خیر ببینی جوون :rose: حیطه کاری relax با خانواده smooth فرق داره ؟ یعنی سطحی رو که relax صاف ( هموار ) میکنه مثه همون صاف کردن smooth میشه ؟ پس شماره 3 میشه یه ترفند برا رندر :rose:روی ظاهر شکل از 100% چند درصد افت کیفیت داره ؟ CG-Student 13 شهريور 1389, 21:19برا کارهای جشنواره ای این افت کیفیت ها تاثیر میذاره ؟ روی داوری کار و امتیاز دادن به انیمیشن Baloot3D 13 شهريور 1389, 21:50Smooth با تغییر دادن حالت Normal ، سطوح رو نرم نشون میده ولی Relax واقعا فیس ها رو تغییر مکان میده تا صاف بشن . این ها با هم فرق دارن . یعنی در Relax جای ورتکس ها تغییر می کنه ولی در Smooth نه . در مورد بهینه کردن مدل ها تا حدی میشه گفت بله ، میشه یک روش برای کم کردن سطوح مدلهای پر حجم و این تغییر به مدل و مقدار عددی که وارد می کنید داره . شاید یک مدل با کم کردن 50% فیسهاشم تغییر محسوسی نکنه ولی یک مدل با کم کردن 10% هم کاملا مشخص بشه . - در مورد جشن واره ، کسی نمی یاد مدل وایر شما رو نگاه کنه ، پس می تونید تا جایی که دوست دارید از این دستور استفاده کنید ولی طوری که مدل دفورمه نشه . موفق یاشید :rose: www_3d_boy3 13 شهريور 1389, 22:27Baloot3D () جان عالی بود منم یه سریشو نمی دونستتتم CG-Student 14 شهريور 1389, 06:10Baloot3D () ممنون . خیلی لطف کردین . :rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن