تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807162188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلوه هاي هري پاتر در شاهزاده دورگه


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
جلوه هاي هري پاتر در شاهزاده دورگه
جلوه هاي هري پاتر در شاهزاده دورگه مترجم:ويدا نکومند بررسي جلوه هاي بصري «هري پاتر و شاهزاده دورگه» ساخته ديويد ييتس محال است خوانندگان کتاب هاي هري پاتر هنگام مطالعه داستان، صحنه ها را در ذهن خود مجسم نکرده باشند. به طور حتم در بسياري از قسمت هاي داستان آرزو کرده اند که اي کاش آن لحظه را مي ديدند، و پر واضح بود که صنعت سينما از داستاني با چنين پتانسيل تصويري به آساني نمي گذشت، چرا که بن مايه اصلي داستان بر تصويرسازي استوار است، پس از انتشار چند دوره از کتاب هاي ساخت فيلم هاي هري پاتر آغاز شد، بازيگران اين فيلم ها در اولين قسمت فيلم (2001) خود کودکاني هم سن و سال هري و دوستانش بودند و با جلو رفتن داستان آن ها نيز بزرگ شدند تا اين قسمت (هري پاتر و شاهزاده دورگه) که ديگر جواناني هستند در آستانه زندگي مستقل. همراه با روند پيشرفت داستان و بزرگ شدن بازيگران اين فيلم صنعت جلوه هاي تصويري ديجيتالي نيز روز به روز کامل تر شد و رشد يافت، به طوري که در قسمت جديد هري پاتر استفاده و کاربرد اين جلوه ها به حداکثر تکامل خود رسيده و فيلم حالتي طبيعي تر به خود گرفته است. ديويد بيتس، کارگردان قسمت جديد هري پاتر در طبيعي شدن و واقع نمايي فيلم نهايت وسواس و تاکيد را داشت؛ او جرأت اين را دارد که اعتراف کند که از فيلم بتمن بسيار تاثير گرفته و تمايل دارد جلوه هاي تصويري فيلم خود به شواليه سياه شباهت داشته باشد و از هم اکنون اعلام کرده است براي قسمت آخر هري پاتر- که در سال 2010 ساخته خواهد شد - نيز اين هدف را به دنبال خواهد کرد. در قسمت جديد، هري پاتر و دوستانش به دنياي مشنگ ها وارد شده و در جنگ با لرد سياه درگيري هاي مختلفي را در دنياي جادوگران و دنياي مشنگ ها (انسان هاي عادي) تجربه مي کنند. نسخه سه بعدي و IMAX اين فيلم از بيست و نهم ژوئيه در سراسر جهان اکران شده است. تيم برک به عنوان سرپرست جلوه هاي تصويري فيلم انتخاب شد، کسي که در شرکت هاي MPC, Rising Sun, Double Negative, ILM سابقه فعاليت داشته و حضورش در پروژه هاي مخاطره آميز، اطمينان خاطر مي آورد. برک دوباره فيلم چنين مي گويد: «کار کردن ما در شرايطي که مورد نظر ديويد بود؛ به فرو رفتن در باتلاق شباهت داشت، چرا که تعداد نماهايي که بايد ساخته مي شد؛ بسيار زياد بود، در حالي که بسياري از جلوه هاي تصويري از نوع ديده نشدني بودند و بسياري از محيط هاي اطراف بازيگران در مقابل پرده آبي گرفته و سپس ساخته شد. همچنان اميدوار هستيم تا تماشاگران متوجه ساختگي بودن آن ها نشوند. ما نهايت سعي خود را کرديم تا کارگردان بتواند به راحتي و آزادانه فيلمبرداري داشته باشد و با هر زاويه اي که مي خواهد فيلم تهيه کند. يکي از صحنه هايي که به طور کامل به صورت گرافيک کامپيوتري ساخته و پرداخته شد، سکانس افتتاحيه و عنوان بندي فيلم بود که در ساخت آن از مجموعه جلوه هاي تصويري ديجيتالي، مانند پيشرفته ترين تکنيک هاي تصويرپردازي HDRI(1) استفاده شد. انواع شبيه سازي هاي مختلف آب و آتش و اسکن هاي چهره اي براي ساخت اين صحنه مورد استفاده قرار گرفت. من معتقد هستم که ساخت محيط اطراف يکي از مهم ترين کارها در ساخت پروژه ها است و همچنين پيشرفت روزافزون اين تکنيک موجب شد تا ساخته هاي ما تاثيرگذارتر و واقع گرايانه تر شود و اين موجب شد که ما دغدغه کار فيلمبرداري را نداشته باشيم و بگذاريم تا گروه هر طور که مي خواهد در مقابل پرده سبز فيلمبرداري کند ما مطمئن بوديم که مي توانيم تمامي آن صحنه هاي مورد نظر را بسازيم. براي ساخت اين کار کم ترين ميزان سفر را داشتيم و تقريبا همگي آن ها در استوديو و مقابل پرده آبي ساخته شدند. بيتس مي خواست تا تفاوت جهان جادوگران و جهان مشنگ ها کاملا از هم قابل تفکيک باشد و صحنه گذار از مرز جهان جادوگران به جهان مشنگ ها، تاثير مطلوب خود را روي تماشاگر بگذارد. به وسيله متخصصان شرکت Double Negative بخش غربي شهر لندن به طور کامل به صورت گرافيک کامپيوتري ساخته شد. ديويد مي خواست صحنه افتتاحيه فيلم مثل بمب صدا کرده و جذاب باشد و تماشاگر را روي صندلي ميخکوب کند. ايده اوليه فيلم از کتاب گرفته شده بود، در بخشي که جادوگران به شهر مشنگ ها يورش برده و در آن جا تاخت و تاز مي کنند. او مي خواست که اين بخش از داستان به طور کامل تصويرسازي شده تا نهايت تاثير خود را بگذارد. بنابراين اين ايده به ذهن ما رسيد که مارک سياه بر فراز شهر لندن ظاهر شده و به پرواز در آيد. از اين رو مرگ خوارها به سوي شهر پايين آمده و بر فراز ميدان ترافالگار به پرواز در مي آيند و بعد تلاش مي کنند تا خود را به اسکوييکي کالدرن، برسانند (در اين محل کوچه داياگون مخفي شده است و ما به عنوان تماشاگر مي دانيم که اين کوچه ورودي دنياي جادوگران است). پس از اين صحنه آن ها به مغازه اليواندر حمله کرده و او را گروگان مي گيرند. تمامي موارد گفته شده به صورت مفهومي بود و حال آن که بايد آن ها را به صورت تصوير - مطابق با خواسته ديويد - مي ساختيم. چاره اي نديديم جز آن که تمامي شهر را به صورت گرافيک کامپيوتري بسازيم و بنابراين به سراغ پل فرانکلين و گروهش در Double Negative رفتيم، چرا که او ابزارهايش رابراي ساخت شواليه سياه ارتقا داده بود و در ساخت اين گونه قسمت ها تبحر داشت. قبل از هر کاري از تمامي قسمت هاي شهر فيلم تهيه کرديم و سپس به دوباره سازي آن مشغول شديم.»پل فرانکلين درباره اين همکاري چنين توضيح مي دهد: «دوباره سازي شهر به صورت تمام سه بعدي انجام مي شد و اين اولين باري بود که من در يک پروژه به طور تمام سه بعدي کار مي کردم. به جرأت مي توانم بگويم اين تکنيک در آينده به ميزان قابل توجهي در سينما مورد استفاده قرار خواهد گرفت. براي اين صحنه بايد در ميان ابرهاي تيره و تار سفر مي کرديم. براي ساخت فضاي ابري تيره، از ابزارهاي ارتقايافته رندر کردن DNB - که نوشته بوديم - استفاده کرديم. اين ابزار در واقع تلفيق ابزار سيالات در مايا و ابزارهاي DN Squirt است. از اين ابزارها براي فرم دادن به شکل ابرهاي مختلف استفاده کرديم. همچنين براي نورپردازي ميان ابرها و رسيدن به لوگري برادران وارنر و لوگوي هري پاتري حقه هايي جديد به کار رفت. همراه با نورهاي مختلفي که فلش وار در ميان ابرها ديده مي شدند و صدايي از جنگ محيط اطراف نيز به گوش مي رسيد. اين چيدمان تماشاگر را به قلب داستان پر التهاب پرتاب مي ساخت. ما از شهر لندن امروز فيلم تهيه کرده بوديم و ساخت مان هاي مدرن آن در تضاد با شهر جادوگرها بود، بهتر مي بود که لندن فضايي شبيه لندن ديکنز داشته باشد، اما ديويد مي خواست که معماري شهر مشنگ ها مدرن و امروزي نشان داده شود. براي ساخت مارک سياه - که بر فراز لندن پرواز مي کند و به آن يورش مي برد - از DN Squirt استفاده شد. البته ناچار شديم تا براي ساخت مارک سياه حقه ها و ابزارهاي جديدي را نوشته و به سيستم اضافه کنيم، بخصوص براي صحنه پارو زدن او در ميان ابرها. براي تهيه و ساخت گرافيک کامپيوتري اين صحنه از فيلم، مدت زمان زيادي صرف تهيه فيلم هاي هوايي از مرکز شهر لندن شد. براي اين کار سعي کرديم تا بيشتر از تصاوير ماهواره اي موجود در اينترنت استفاده کنيم. نقشه هاي اين بخش از شهر را گرفتيم و بر اساس آن و به صورت دقيق مدل سه بعدي آن را ساختيم. پس از آن ساخت مدل هاي CG آدم ها و ماشين ها را آغاز کرديم. با ارتقاي سيستم Houdini توانستيم راهي براي شبيه سازي هرچه بهتر درخت ها پيدا کنيم. براي ساخت کوچه دياگون نهايت سعي خود را به کار برديم، چرا که اين محل را مو به مو با دست طراحي کرده و ساختيم . پس از اين که مرگ خواران اليواندر را مي ربايند، پل معلق ميلينيوم لندن را قطع مي کنند، به طوري که در هنگام بازگشت سه پر عظيم خود را به دور کابل هاي پل معلق پيچانده و آن را به حرکت در مي آورند و سپس ناپديد مي شوند. در اثر ناپديد شدن آن ها، پل شروع به چرخيدن و تکان خوردن کرده و کابل هاي آن پاره مي شود. از پل رودخانه يک مدل کامل(2)CG تهيه شد براي ساخت رودخانه از ابزار DN Ocean استفاده کرديم و اين موجب شد تا بتوانيم تلاطم و موج هايي را که مرگ خواران به وجود آوردند را در رودخانه بهتر نشان دهيم. آسمان سياه و شوم اين صحنه به طور کامل به صورت نقاشي پوششي ساخته شد، فيلم آن را از روي پشت بام شرکت گرفتيم و سپس به آن رعد و برق اضافه ساختيم. از چهره تعدادي از بازيگران- به عنوان شهروندان- در مقابل پرده سبز نماي نزديک تهيه کرديم و سپس آن را به عنصرهاي ساخته شده سه بعدي افزوديم. سعي ما بر آن بود که در هنگام شکستن پل شخصيت هاي انيميشني ساخته شده به چشم نيامده و کاملا طبيعي به نظر رسند. از همين روي بايد از ابزارهاي ديناميک استفاده مي شد، پس از ابزار DN Dynamic استفاده کرديم. با به کار بردن اين ابزار توانستيم به راحتي حرکت مارگونه و پيچشي کابل هاي معلق پل را در حال فرو ريختن بازسازي کرده و تمامي عنصرهاي مختلف را با يکديگر سازگار کنيم. پس از اين حرکت ها پل به دو نيم شده و مردم روي آن به درون رودخانه پرت مي شوند. براي ساخت صحنه هاي فرو افتادن مردم در رودخانه از ابزارهاي Houdini , Squirt استفاده شد. اين ايده درهم شکستن پل ميلينيوم از روياي ديويد سرچشمه مي گرفت. او اين صحنه را با صحنه پرتاب داستان هري پاتر به دنياي مشنگ ها تلفيق ساخت. علاوه بر اين صحنه شرکت ما روي دو صحنه اصلي ديگر نيز کار کرد. صحنه حمله به خانه وايزلي - که اصطلاحا به آن Burrow مي گويند- و صحنه مربوط به سنگ خاطره پنسيو يا Memory Bucket . براي ساخت ديوار آتش در صحنه مربوط به يورش مرگ خواران به خانه وايزلي ابزارهاي سيالات و ديناميک به کار گرفته شد. ايده من اين بود که زبانه هاي آتش همانند مار حرکت داشته باشند و خانه را احاطه کنند. از همين رو مجدد از ابزار Squirt استفاده کرديم. مي دانيم که پنسيو سنگي دايره اي شکل است که خاره ها را مرور مي کند. ديويد مي خواست که طراحي آن ساده باشد، بنابراين تصميم گرفتيم يک بشقاب کم عمق سهمي گون طراحي کنيم که در فضا شناور بوده و معلق است. خاطره ها به صورت شناور در فضا به سوي بشقاب جاري و در ابري پيچان به صورت رشته هايي از جوهر به صورت حروف روي بشقاب نوشته مي شوند. براي ساخت اين صحنه، ابزار Squirt به کار رفت و همچنين از فيلم هاي تهيه شده از ريختن قطرات جوهر در آکواريوم استفاده شد.»تيم برک در ادامه توضيح مي دهد: « شرکت MPC به طور تخصصي صحنه هاي مسابقه کوييديچ را ساخت. فکر مي کنم بازي کوييديچ روند پيشرفت گرافيک کامپيوتري در اين سال ها را نشان مي دهد، چرا که در فيلم هاي اوليه اين سکانس از فيلم به خوبي در نمي آمد و ساختگي بودن آن بيرون مي زد. اما با پيشرفت تکنيک هاي اين سال ها، بازي کوييديچ فيلم آخر واقع نمايانه تر از کار درآمده است. حرکت آن ها، محيط اطراف آن ها و ... طبيعي تر ساخته شده است. ديويد اين بازي را به يک مسابقه راگبي در روز نمناک پاييزي تشبيه کرد، با هوايي ابري و گرفته، گل و لاي موجود در زمين و رطوبت و خيسي در هوا. ما سعي کرديم خود را روي ساخت محيط اطراف استاديوم متمرکز سازيم. بايد سعي مي کرديم که اين محيط اطراف با حرکت سريع بازيکنان و خود بازي سازگار درآيد. براي همين از ابتدا استاديوم و محيط اطراف آن را طراحي کرده و ساختيم، برج هاي جديدي را به اطراف استاديوم اضافه کرده و روي کوه هاي اطراف و بارش باران کار کرديم. طراحي استاديوم به نحوي بود که گويي در يک پياله جاي گرفته است. بيشتر بازيکنان در مقابل کوه ها و استاديوم جاي داديم تا اين که در آسمان بگذاريم، چرا که اين جاي گذاري بيشتر حس سرعت را القا مي ساخت، شرکت MPC از کتابخانه هاي ساخته شده خود تعداد زيادي تصويرهاي ساخته شده از فضاهايي در اسکاتلند را با کيفيت بالا در اختيار ما گذاشت تا بتوانيم صحنه هاي سرعت در هوا را بسازيم. بازي در فضايي مرطوب، ابري و باراني برگزار مي شد و ما براي افزايش تاثيرگذاري آن نمونه هواي برقي نيز ساختيم.»نيکلاس ايتادي، سرپرست جلوه هاي تصويري در شرکت MPC توضيح مي دهد: «نکته خوبي که دريافتيم اين بود که به کار بردن لنزهاي مختلف براي القاي حس سرعت مناسب و مفيد خواهد بود. براي تخت کردن فضا از لنزهاي بلند استفاده شد و سعي کرديم تا دوربين را با حرکت ها هماهنگ سازيم. علاوه بر اين تعداد فريم هاي ساخته شده به صورت CG زياد بود و بايد سعي مي کرديم تا آن ها را با نماهاي بسته هماهنگ کنيم. بنابراين از سه ويدئوگرامتري (3)(Videogrammetry): استفاده کرديم. بازيگر را روي يک صندلي نشانديم و از او با چهار دوربين درزواياي مختلف فيلم تهيه کرديم. 68 نقطه حسگر را روي صورت او قرار داديم تا همزمان با فيلمبرداري داده هاي صورت او نيز گرفته شود. نشانگرها بسيار کوچک بودند، ولي مي توانستند به خوبي تغيير چهره بازيگر و بافت صورت را منتقل کنند. از نورهاي يک دست تخت براي نورپردازي استفاده کرديم، چرا که اين حالت را طبيعي تر مي ساخت. در نهايت فيلم هاي تهيه شده از چهار دوربين را با يکديگر تلفيق ساخته ويکدست کرديم. سعي داشتيم تا UV محيط را با UV بافت ساخته شده يکي سازيم و در نهايت CG ساخته شده حالتي طبيعي به خود گرفت. لباس هاي بازيکنان نيز در نماهاي نزديک به طور تمام CG ساخته شد. در اين صحنه ها از بازيگران بدون شنل فيلم تهيه شده و سپس شنل ها به صورت CG ساخته شدند. ما سعي داشتيم تا حرکت لباس بازيگران طبيعي جلوه کرده و با حرکت آن ها سازگاري داشته باشد. حرکت لباس ها در باد و سرعت در نرم افزار مايا شبيه سازي شد. براي ساخت محيط اطراف استاديوم عکس هاي پانورامايي از محيط تهيه شد و سپس به صورت سه بعدي دوباره سازي شد، سعي شد تا اندازه و اشل کوه ها و درخت ها متناسب با يکديگر درآيد. غبارها و ابرها پس از ساخت محيط اصلي - توسط تيم کامپوزيت - اضافه شد. براي مسابقه در برف از همان محيط ساخته شده استاديوم استفاده شد، تنها عنصرها و جزئيات برف ها به آن اضافه شد.»جرجي يپس، سرپرست جلوه هاي تصويري در Rising Sun درباره همکاري دراين فيلم توضيح مي دهد: « شرکت ما در ساخت بيش از سيصد نما همکاري داشت که بيشتر آن ها به صحنه پروفسور اسلاگهورن و تغيير شکل صندلي و اتاق او اختصاص داشت. در آن اتاق وسايل گوناگوني وجود داشت از پيانو بزرگ گرفته تا چلچراغ و ساعت پدربزرگ. وقتي که هري و دامبلدور به اتاق وارد مي شدند بيشتر آن ها شکسته و خرد شده بودند، چرا که مرگ خواران به آن جا آمده بودند، اما اسلاگهوون مخفي شده بود و دامبلدو از اين موضوع آگاهي داشت. افراد گروه من نهايت هوشمندي خود را براي ساخت اين صحنه به کار بردند. براي ساخت قطعات و اجزاي متحرک از انواع ابزارهاي موجود در مايا، Shake , Houdini استفاده کردند. البته ديويد و گروه براي ما مرزهايي را مشخص کرده بودند که در محدوده آن ها کار خود را انجام داديم. ساخت هر يک از اشيا کاري سخت و طاقت فرسا بود، اما اين شانس را داشتيم که از اشيا ساخته شده تيم استفاده کنيم و اين خود کمک بزرگي بود. براي بعضي از اشياي بزرگ تر، سايبر اسکن تهيه شد و سعي کرديم تا نورپردازي آن ها را نيز هنگام تهيه فيلم تنظيم کرده و در نهايت با حرکت دوربين هماهنگ سازيم. تمامي مراحل کاري ما توسط تيم و ديويد نظارت و پيگيري مي شد و چندين هفته طول کشيد تا بتوانيم مدل ها و بافت ساختار آن ها را بسازيم. همچنين براي ساخت گرد و غبارها نيز بسيار زمان صرف شد.» شرکت(4) ILM معمولا يک سکانس بخصوص را براي فيلمي انجام نمي دهد و اين اولين باري بود که به اين صورت کار کرده است. تيم الکساندر و مارک چو دو سرپرست شرکت ILM تمامي قسمت هاي هري پاتر را ساخته اند. الکساندر در اين باره توضيح مي دهد: «اين شرکت ساخت صحنه هاي مربوط به غار را بر عهده گرفت. در بخش هاي انتهايي داستان هري و دامبلدور به خاطر مبارزه با لرد سياه و براي باز آوردن هورکراس به غار مي روند. در آن جا هري اصرار مي کند تا دامبلدور نوشيدني بدبويي براي مخفي کردن هورکراس بسازد و پس از خوردن آن، دامبلدور براي محافظت آن ها از يورش قوم اينفري گردبادي از آتش ساخته و آن ها را به مدرسه هاگوارد باز مي گرداند. سخت ترين کار براي ما شبيه سازي آب و آتش بود. ما سه نماي خارجي از غار داشتيم. در لحظه اي که هري و دامبلدور به عقب سر خود نگاه مي کنند. اين صحنه فيلمبرداري شده بود، اما دريا براي ديويد چندان خروشان نبود، بنابراين از ما خواست تا اقيانوسي خروشان و توفاني را براي آن ها بسازيم. درياي پشت سر آن ها به صورت تمام CG ساخته شده است. در واقع هري و دامبلدور وارد حفره اي در دل درياچه مي شوند و اطراف آن ها را آب احاطه کرده است، تمامي آب هاي موجود در آن صحنه به صورت گرافيک کامپيوتري شبيه سازي شد، حتي آبي که در جام دست هري است. براي اين کار از ابزار آب ساخته شرکت استفاده شد. چالش ما اين بود که اين ابزار تا به حال در اشل کوچک - مانند آب درون جام- استفاده نشده بود. ما ناچار شديم تا بعضي از تنظيمات ابزار را تغيير داده يا دوباره نويسي کنيم تا بتوانيم آب درون جام را شبيه سازي کنيم. در ساخت آب هاي علاوه بر ابزار فوق از مايا و Maelstrom نيز استفاده کرديم. علاوه بر آب ها، شخصيت هاي اينفري را نيز ساختيم. چيزي نزديک به دو جين اينفري با حالت هاي مختلف چهره ساخته شد. براي ساخت چهره ها و ديگر اجزاي بدنشان مانند موها، ماهيچه ها و ... نرم افزار Zeno را به کار برديم. سخت ترين بخش کار ما زماني بود که اينفري ها از زير آب پيدا مي شدند.» پي نوشت:1-High Dynamic Range Imaging :HDRIتکنيکي است در تصويربرداري ديجيتالي که در تصوير در عمق ميداني وسيع تر با وضوح و کنتراستي بالاتر برداشته مي شود،به طوري که تمامي نورها و سايه هاي تصوير قابل تفکيک هستند.2-CGمخفف اصطلاح گرافيک کامپيوتري.computer Graphic3-Videogrammetryتکنيکي در فيلمبرداري که براي چندبعدي کردن شيء مورد استفاده قرار مي گيرد. براي اين کار از شيء مورد نظر با چند دوربين در زواياي مختلف همزمان فيلم مي گيرند4-(Industrial Light & Magic (ILM : شرکت ساخت جلوه هاي تصويري بوده که در سال 1975 توسط جرج لوکاس تاسيس شد جلوه هاي ويژه معروف جنگ هاي ستاره اي توسط اين شرکت ساخته شد.منبع :(VFX World (July 2009منبع:نشريه صنعت سينما ،شماره 85./خ
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 776]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن