تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813940714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويا ساختن از هيچ


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: رويا ساختن از هيچ


كد خبر:4303

زمان انتشار:دوشنبه 5 اسفند 1387 - 12:51:17

Print نسخه چاپي

فرهنگ > سينما - گزارشي كامل از مراسم اهداي جوايز اسكار 2009

ساسان گلفر: روشن شدن چراغ هاي آبي رنگ كف و كنار صحنه سالن كداك تيه تر كه از خلال يكصد هزار قطعه كريستال ديده مي شود، نواي سازهاي زهي و بادي برنجي اركستري كه موسيقي متن پر جنب وجوش فيلم وسترن «سرزمين بزرگ» را در سالن مي پراكند و ورود هيو جكمن، بازيگر بلند قد و خوش چهره استراليايي كه امسال براي اولين بار اجراي مراسم اسكار را بر عهده گرفته، آغازگر مراسم هشتاد و يكمين دوره اهداي جوايز اسكار است كه درست رأس ساعت 5 صبح دوشنبه 5 اسفند به وقت تهران آغاز و از چندين شبكه تلويزيوني بين المللي بطور مستقيم در سراسر جهان پخش مي شود. جكمن با يك «شب به خير و به جوايز آكادمي خوش آمديد» شروع مي كند و رسم سر به سر ستاره ها گذاشتن در ابتداي مراسم را با اشاره به بازي كيت وينسلت انگليسي در نقش يك آلماني و رابرت داوني جونيور در نقش سياهپوست آمريكايي آفريقايي تبار شروع مي كند و درباره خودش مي گويد كه يك استراليايي است و بازيگر نقش يك استراليايي در فيلم «استراليا» است و ابراز اميدواري مي كند كه در فيلمي به نام «نيوزيلند» ظاهر شود. بعد از گفتن اينكه در هاليوود به پولي نياز نداريد و مي توانيد از هيچ رؤيا بسازيد در دكورهاي مقوايي و سرهم بندي شده اي (احتمالاً در اشاره به فيلم «نوار را ببر عقب» ميشل گوندري) مشابه صحنه تلويزيون «ميليونر زاغه نشين» و شهر گاتهام «شواليه تاريكي» و پشت لباس هاي سنين مختلف «بنجامين باتن» به سبك فيلم هاي موزيكال زير آواز مي زند و با آن هاتاوي را كه ظاهراً علاقه اي به حضور روي صحنه ندارد به عنوان نيكسن مصاحبه مي كند و بعد از گفتن «آه نيكسن!» و خواندن «من كتابخواني در اينجا نمي بينم» و بستن محافظ آرنج «كشتي گير» از ارتفاع كوتاه ميان صحنه و حاضران سالن به رديف اول مي رود و فرانك لانجلا را «نيكسن واقعي» مي خواند و آرنج بندها را به ميكي رورك «كشتي گير» مي دهد و البته آنجلينا جولي و برد پيت را هم بي نصيب نمي گذارد.

جكمن در اشاره به 15 بار نامزدي اسكار مريل استريپ مي گويد اين كار داروهاي آستروئيد است و بعد سالن در تاريكي فرو مي رود. بر پرده انتهاي صحنه تصويري از زنان برنده جايزه بهترين بازيگر نقش مكمل دوره هاي قبلي ديده مي شود و 5 نفر از آنها، اوامري سينت، آنجليكا هيوستن، ووپي گلدبرگ، گلدي هاون و تيلدا سوينتن به روي صحنه مي آيند و هريك از ويژگي هاي كار يكي از بازيگران زن نامزد جايزه بهترين بازيگري نقش مكمل اين دوره، به ترتيب ويولا ديويس، پنلوپه كروس، ايمي آدامز، تارا جي پي. هنسن و ماريسا تومي تعريف مي كنند. پنلوپه كروز اولين برنده اين مراسم بعد از يادآوري اينكه 45 ثانيه بيشتر فرصت ندارد، از اعضاي آكادمي و ساير نامزدها و خانواده و پدرو آلمودوار و بسياري ديگر تشكر مي كند.

جكمن به نوازندگان كه قطعه اي را شروع كرده اند مي گويد كه اين قسمت به موسيقي احتياج ندارد و از استيو مارتين و تينا في مي خواهد به روي صحنه بيايند. شوخي اين دو با فيلمنامه و كاغذ و درخت و غيره به خواندن نامزدها و جوايز دو بخش فيلمنامه اريژينال و اقتباسي ختم مي شود. نام هر نامزد با صحنه اي از فيلم و شرح صحنه و ديالوگي كه روي تصوير و بر زبان دو اجرا كننده اين بخش مي آيد، همراه است.

بخش بعدي معرفي بهترين انيميشن با شوخي هاي جك بلك و جنيفر انيستن است. قطعه فيلمي پخش مي شود كه «وال.اي» اسكاري را در ميان آشغال ها مي يابد و دور مي اندازد و تصاويري از اكثر انيميشن هاي عمده سال از «هورتن» تا «بولت» و «ماداگاسكار2» مي بيند و بعد نام سه نامزد اين بخش يعني «بولت»، «كونگ فو پاندا» و «وال.اي» اعلام مي شود و جايزه را اندرو استنتن كارگردان «وال.اي» در دست مي گيرد. انيميشن كوتاه «خانه مكعب هاي كوچك» برنده بعدي است كه كارگردان ژاپني آن با گفتن چند «ثانكي يو بري ماچ!» تشكر مي كند و در آخر به ناچار به زبان ژاپني ادامه مي دهد.

ورود دنيل كريگ و سارا جسيكا پاركر از در يك انبار آغازگر بخش مغرفي بهترين طراح صحنه و بهترين طراح لباس است كه دنيل كريگ طي آن يكي، دو بار تپق مي زند و بعد اين دو بهترين چهره پرداز را مشخص مي كنند. در هر بخش صحنه مطابق با رشته اي كه جايزه در آن اهدا مي شود تغييير مي كند و مثلاً تصوير نامزدهاي رشته چهره پردازي روي مونيتورهايي بزرگ به شكل آينه عمودي اتاق گريم مي آيد. يك ساعت اول مراسم با ميان پرده اي درباره «رومنس 2008» به پايان مي رسد و بعد بخش معرفي بهترين فيلمبرداري با حضور ناتالي پورتمن در كنار بن استيلر است كه ريش قرمز بلند و نامرتب و موي بلند آشفته اي دارد و گيج روي صحنه به اين سو و آن سو مي رود و آدامسش را روي ميز مي چسباند و دوباره مي خورد و مي گويد شنيده است كه «ميليونر زاغه نشين» كاملاً با تلفن موبايل فيلمبرداري شده است.

شوخي تصويري ست روگن و جيمز فرانكو بازيگران «پاين اپل اكسپرس» با چند فيلم و بعد پيوستن يانوش كامينسكي به آنها به عنوان «اولين مدير فيلمبرداري مجري اسكار» در روي صحنهمقدمه بخش بهترين فيلم كوتاه زنده است و در بخش بعد هيو جكمن با اعلام اينكه «موزيكال بازگشته است» قطعاتي از چند موزيكال تاريخ سينما از «آواز در باران» و «گريس» تا «مولن روژ» را همراه با بيانسه ناولز و چند خواننده ديگر اجرا مي كند.

بخش معرفي بهترين بازيگر مرد نقش مكمل مثل ساير بخش هاي بازيگري با حضور پنج بازيگر از برندگان سابق اين رشته، كريستوفر والكن، كوين كلاين، كوبا گودينگ جونيور، آلن آركين و جان گري سرانجام به معرفي هيث لجر فقيد به عنوان برنده مي رسد كه با حضور پدر و مادر و خواهر او روي صحنه تصاوير تلويزيوني دقيقه اي اشك در چشمان شان پن، برد پيت، آدرين برودي و ساير حضار را نشان مي دهند. معرفي فيلم «مردي روي سيم» به عنوان بهترين مستند بلند اين دوره علاوه بر حضور فيلمسازان روي صحنه با ورود بندباز فرانسوي موضوع اين فيلم و يك چشمه شعبده بازي با سكه و نگه داشتن مجسمه روي چانه او همراه است و پس از معرفي بهترين مستند كوتاه، ويل اسميت روي صحنه مي رود و با عنوان كردن اينكه «من عاشق فيلم هاي اكشن و تعقيب اتومبيل و انفجار هستم» جواير بهترين جلوه هاي تصويري، تدوين صدا، ميكس و تدوين را اعلام مي كند.

جايزه جين هرشولت براي خمات انسان دوستانه با حضور ادي مورفي در روي صحنه به جري لوئيس اهدا مي شود كه تصاويري از او و فيلم ها و فعاليت هايش در كمك به كودكان معلول پخش مي شود و خود او در حالي كه به سختي نفسش بالا مي آيد در ميان آواز Smile چارلي چاپلين روي صحنه مي رود و تشكر مي كند.

پس از اجراي پشت سر هم سه قطعه آوازي نامزد دريافت جايزه بهترين آواز با حضور آ.ر. رحمان و خواننده سياهپوستي كه به جاي پيتر گابريل آمده، جايزه بهترين آواز به رحمان آهنگساز هندي مي رسد كه دقايقي پيش جايزه بهترين موسيقي متن اريژينال را نيز دريافت كرده است. فريدا پينتو بازيگر «ميليونر زاغه نشين» و ليام نيسون جايزه بهترين فيلم غير انگليسي زبان را اهدا مي كنند كه در كمال تعجب نام فيلم ژاپني «مسافران» از پاكت بيرون مي آيد و بعد از آواز اندوهناكي كه كويين لطيفه در سوگ از دست رفتگان سال گذشته مي خواند و همزمان تصاوير اشخاصي مانند مايكل كرايتون، هرولد پينتر، ريچارد ويدمارك، چارلتن هستون، آنتوني مينگلا و پل نيومن روي پرده مي آيد، هيو جكمن از ريس ويترسپون مي خواهد كه جايزه بهترين كارگرداني را اعلام كند، جايزه اي كه به دني بويل مي رسد و او را لحظه اي به بالا و پايين پريدن پشت ميكروفن وا مي دارد. سوفيا لورن، شرلي مك لين، هالي بري، نيكول كيدمن و ماريون كوتيار بعر از معرفي نامزدهاي جايزه بهترين بازيگر زن نقش اصلي، جايزه را به كيت وينسلت مي دهند كه ضمن تشكر و گفتن اينكه نطقي آماده نكرده و عذرخواهي از مريل استريپ، از پدرش مي خواهد با سوت زدن جايش را مشخص كند! بعد رابرت دونيرو، بن كينگزلي، آنتوني هاپكينز، آدرين برودي و مايكل داگلاس جايزه را به شان پن مي دهند كه مي گويد «ميكي رورك برادر من است». سرانجام استيون اسپيلبرگ پاي ثابت بخش بهترين فيلم اسكار جايزه بهترين فيلم «ميليونر زاغه نشين» را اعلام مي كند و حدود بيست نفر دست اندركاران هندي و انگليسي فيلم به روي صحنه مي ريزند.

در پايان مراسمي كه 3 ساعت و نيم طول كشيده، ولي كمتر از مراسم سالهاي گذشته خسته كننده بوده و با ريتم درست تر و انسجام و تنوع بيشتر برگزار شده، هيو جكمن مجري اعلام مي كند كه بعد از خداحافظي تصاوير آخر برنامه را هم ببينيد. درست مي گويد؛ اين اعلام برنامه آينده اسكار است. در كنار تيتراژ پاياني برنامه اسكار 2009 كليپي از فيلم هاي مطرح سال بعد، از «شرلوك هلمز» و «جولي و جوليا» و «سرقت پلهام 1 2 3» تا «هري پاتر و شاهزاده دورگه» و «فرشتگان و شياطين» پخش مي شود.

كد خبر:4303

تاريخ درج خبر:دوشنبه 5 اسفند 1387 - 12:51:17

Print نسخه چاپي

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن