تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813952408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 فیلم پرفوش تاریخ سینما: تغییرات در رده بندی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


يدك كشيدن عنوان پر فروش.ترين فيلم.هاي تاريخ سينما، علاوه بر اينكه براي هر اثر دراماتيك و سينمايي يك مزيت و افتخار به شمار مي آيد، اما اين دلواپسي پنهان را نيز در ذات خود نهان دارد، كه هر بيننده عادي و حتي حرفه.يي سينما مطمئنا در پي يافتن و تماشاي آن خواهد بود و چه تلخ مي.شود كام مخاطب اگر اين فيلم پرآوازه با معيارها و سلايق.اش تفاوت بسيار داشته باشد.

فيلم.هاي «آواتار» و «تايتانيك» هر دو به كارگرداني «جيمز كامرون» به ترتيب با 2.6 ميليارد دلار و1.8 ميليارد دلار تاكنون رتبه.هاي قهرماني و نايب قرماني گيشه سينماهاي جهان را در اختيار دارند.

6 / 2 ميليارد دلار فروش جهاني فيلم «آوتار»، كامرون همه را شگفت زده كرد و ركورد بي.سابقه.اي از خود در گيشه.ها به ثبت رساند.

بنا بر اعلام مووي وب، اين رده.بندي بر اساس فروش كلي اين فيلم.هاست و اگر غير از اين بود و با لحاظ کردن نرخ تورم و افزايش قيمت بليط سينما در طول صد سال تاريخ سينما محاسبه مي.شد، آثاري چون «برباد رفته» رتبه دوم اين فهرست را به خود اختصاص مي.داد.

***

آواتار يک فيلم علمي ـ .تخيلي سه.بعدي است. اين فيلم توسط جيمز کامرون نوشته و کارگرداني شده و در دسامبر 2009 به نمايش درآمد.

آواتار محصول کمپاني آمريکايي فاکس قرن بيستم است. آهنگساز موسيقي اين فيلم جيمز هورنر (تايتانيک) است. استين وينستن مسوول جلوه.هاي ويژه فيلم نابودگر 2 نيز تا قبل از مرگش به جيمز کامرون در زمينه طراحي اين فيلم کمک مي.کرده. است.

در سال 1995 کامرون نمايشنامه آواتار را يه اتمام رساند. اين فيلم چندين سال در دست ساخت بوده و در لس.آنجلس، نيوزيلند و خليج مکزيک فيلمبرداري شده است.

«آواتار» كه دو سال گذشته اسكار بهترين جلوه.هاي ويژه و فيلم.برداري را كسب كرد، با هزينه ساخت .500 ميليون دلار عنوان پرهزينه.ترين توليد تاريخ سينما را يدك مي.كشد و ساخت آن يكي از مهم.ترين رويداد.هاي هنري و سينمايي سال .2009 بوده است. اين فيلم بيش از .16 ميليون.بار در اينترنت به صورت غيرقانوني از سوي كاربران دانلود شد كه اين بيشترين ميزان تكثير غيرمجاز فيلم بوده است.

***

تايتانيک فيلم دوم اين ليست، فيلم عاشقانه به کارگرداني جيمز کامرون كه در سال 1997 کمپاني.هاي پارامونت پيکجرز و فاکس قرن بيستم آن را ساخته.اند.

كشتي تايتانيك در سال .1912 ميلادي وقتي در نخستين سفر دريايي.اش از بندري در انگليس عازم شهر نيويورك در آمريكا بود، با يك كوه يخي برخورد كرد و غرق شد. اين حادثه مرگ .1522 نفر از مسافران كشتي را درپي داشت و اين فيلم روابط عميق عاشقانه دو جوان در زماني كوتاه را به تصوير مي.كشد. جلوه.هاي ويژه خوب، فيلمنامه و موسيقي اين فيلم با صداي سلن ديون از عناصري هستند كه باعث مي.شود يكي از فيلم.هاي به يادماني براي مخاطب باشد.

اين فيلم بعد از فيلم آواتار پرهزينه.ترين فيلم تمام دوران.هاست. ماجراي فيلم داستان غرق شدن تايتانيک، بزرگ.ترين کشتي زمان خود است. فيلمنامه تايتانيک آميزه.اي از واقعيت و افسانه است. برخي شخصيت.هاي اين فيلم در کشتي تايتانيک حضور نداشته.اند. تايتانيک بعد از فيلم آواتار دومين فيلم پرفروش تاريخ سينماست.

اين فيلم مانند بن هور و ارباب حلقه.ها: بازگشت پادشاه با دريافت 11 جايزه اسکار بيشتر از ديگر فيلم.هاي دهه 90 سينماي آمريکا، که بسياري از آنها جنگي و رزمي بوده.اند درخشيده است و در رديف برگزيده.ترين و بهترين آثار سينمايي به شمار مي.آيد.

چند فيلم ديگر به همين نام و داستاني کم و بيش همانند، ساخته شده است. يکي از آنها شب به ياد ماندني است که در سال 1958 و با کارگرداني روي وارد بيکر ساخته شده است.

***

آخرين قسمت از سري فيلم.هاي «هري پاتر» با عنوان فرعي: هديه.هاي مرگ چندي پيش عنوان پرفروش.ترين فيلم سال .2011 سينماي جهان را به .دست آورد و در رتبه سوم 10 فيلم پر فروش سينماي جهان قرار گرفت.

«هري پاتر و هديه.هاي مرگ» محصول كمپاني برادران وارنر با پيشي گرفتن از «ارباب حلقه.ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومين فيلم پرفروش تاريخ سينما را به خود اختصاص داد.

«هديه.هاي مرگ» با رسيدن به مرز فروش .1/14 ميليارد دلار كه .343 ميليون دلار آن فروش آمريكاي شمالي و .792 ميليون دلار فروش بين.المللي است،. توانست به ركورد جاوداني دست يابد.

هفتمين فيلم مجموعه فيلم.هاي هري پاتر است که در تاريخ 15 جولاي 2011 اکران شد. اين فيلم بر اساس رماني با همين نام نوشته جي.کي.رولينگ و به کارگرداني ديويد ييتس ساخته شده است.

اين هشتمين و آخرين فيلم از مجموعه هري پاتر است که فيلم.نامه.اش توسط استيو کلاوز نوشته شده و تهيه.کنندگانش ديويد هيمن، ديويد بارون و رولينگ بوده.اند.

داستان ادامه تلاش.هاي هري پاتر را براي يافتن و نابودي جان.پيچ.هاي ولدمورت به نمايش مي.گذارد. بازيگران اصلي اين فيلم دانيل رادکليف در نقش هري پاتر، روپرت گرينت در نقش رون ويزلي و اما واتسون در نقش هرميون گرنجر هستند. جلوه.هاي ويژه و همچنين علاقه خاص طرفداران هري پاتر كه بيش از 500 ميليون نفر تخمين زده مي.شوند از عوامل بالابودن مخاطبان اين فيلم است.

***

در مقام بعدي سومين قسمت فيلم «ارباب حلقه.ها» به نام «بازگشت شاه» قرار دارد که حدود يک ميليارد و 120 ميليون دلار فروخته است.

مقام پنجم به دومين نسخه از فيلم «دزدان دريايي کارائيب» تعلق دارد که با بازي جاني دپ ساخته و اكران شده است. اين فيلم بيش از يک ميليارد دلار در سراسر جهان فروش داشت.

در جايگاه ششم فيلم «شواليه تاريکي» جاي گرفته است. بازي هيث لجر در نقش جوکر يکي از عوامل موفقيت اين فيلم بود. اين قسمت جديد بتمن به کارگرداني کريستوفر نولان در سال 2008 حدود يک ميليارد دلار فروش داشت.

مقام هفتم از آن برگردان سينمايي اولين کتاب از مجموعه هري پاتر به نام «سنگ جادو» است. اين فيلم با بازي دانيل رادکليف حدود 975 ميليون دلار فروش کرد.

در جايگاه بعدي سومين قسمت از سه.گانه.ي «دزدان دريايي کارائيب» قرار دارد که به نام «آخر جهان» شناخته مي.شود.

در مقام نهم فيلم سينمايي «هري پاتر و محفل ققنوس» جاي گرفته که اين فيلم از سري هري پاتر بيش از 938 ميليون دلار فروش داشت.

دهمين فيلم پرفروش تاريخ سينما باز هم از سري هري پاتر با نام «هري پاتر و شاهزاده دورگه» است که ششمين بخش از داستان.هاي او به شمار مي رود. اين فيلم اندکي بيش از 934 ميليون دلار فروش داشت. فيلم.هاي هري پاتر روي هم بيش از پنج ميليارد دلار فروش کرده.اند.

يازدهمين رتبه پرفروش.ترين فيلم تاريخ سينما در اختيار، دومين قسمت از فيلم سينمايي «ارباب حلقه.ها» به نام «دو برج» قرار گرفته است. هرچند اين فيلم را منتقدان سينمايي اثري کم.مايه دانستند، اما در گيشه موفق شد بيش از 925 ميليون دلار فروش کند.

تا پيش از آواتار و آخرين بخش هري پاتر فيلم سينمايي «تهديد شبح» اولين بخش از سري فيلم.هاي «جنگ ستارگان» در مقام دهم قرار داشت، اما با پيروزي بي.نظير آواتار فيلم جورج لوکاس به مقام دوازدهم سقوط کرد.
--------------
منبع : ایسنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن