تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انفجار با راکتور؟! -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: انفجار با راکتور؟! :Mohsen: 15 اسفند 1388, 16:54سلام برای یه کار باید یه دیوار بسازم که منفجر بشه دیوارش آجریه و خلاصه خودتون میدونید که چجوری باید بترکه دیگه! راستش خیلی کم با راکتور و سیستم های ذره ای کار کردم(البته یکم کار کردم)ولی چون بیشتر کارم مدل و تکسچر بوده خیلی باهاش راحت نیستم طبق مشورتی هم که با هادی جان داشتم به نتیجه رسیدم که راکتور برای این کار کفایت میکنه منتظرتون هستم sharktech 15 اسفند 1388, 17:15میشه با راکتور یه همچین افکتی ایجاد کرد ولی به نظر من از rayfire استفاده کنی خیلی بهتره, چون افکتش طبیعی تر از راکتور در میاد. البته من خودم تا حالا نتونستم از rayfire استفاده کنم, چون همیشه یا ناقص نصب میشد یا اگه نصب میشد کار نمیکرد!!!! اگه افکتهای rayfire رو ببینی کف میکنی, انصافا خیلی قوی هست اما فکر کنم به موتور فیزیک nvivdia نرسه (البته با اینم کار نکردم). Navidmilan 15 اسفند 1388, 17:59اگر اشتباه نکنم تو خود Help مکس ، یکی از آموزشهای Reactor همین دیوار آجریه و البته به راحتی هم شدنیه ... CG_Master 16 اسفند 1388, 08:49سلام عزیز.. خوبی ؟ من نمیدونم چقد کار کردی با راکتور واسه همین یه مقدار ابتدایی تر میگم البته جسارت نباشه! خوب ببین تو اول صحنه رو درست میکنی... (یه دیوار آجری که فاصله هر آجر با هم باید خیلی کم باشه... و یک جسم برای برخورد) همه ی آبجکت ها رو به علاوه یه صفحه Plane (از تو Helpers بردار تو ریجید بادی (RigidBody) قرار بده) واسه خاصیت زمین بودن توی قسمت تنظیمات جهانی راکتور فاصله شبیه سازی بین تمامی اجسام حاضر در صحنه رو روی 0.3 قرار بده ( Col_telorace ) خوب حالا صحنه واسه شبیه سازی آمادست ؛‌فقط باید یه سرعت اولیه به جسمت بدی تا به سمت دیوار بیاد خوب باید از فریم 0 تا 10 جسمت رو به سمت دیوار انیمیت کنی . دقت کن که به دیوار نچسبونی و یه مقدار آزادی عمل به راکتور بدی که بقیه راه رو خودش حرکت کنه و طبیعی تر بشه خوب به صورت نرمال توی قسمت تایمینگ راکتور شما؛ بازه زمانیتون از 0 تا 100 هست.... این واسه وقتی هست که شما هیچ حرکت اولیه یا ثانویه نداشته باشی و به صورت خطی شبیه سازی کنی اما اینجا فرق میکنه اگه شما جسمتون رو تا 10 فریم انیمیت کردین باید شروع فریم یا همون Start frame رو روی 9 بزاری یعنی (N-1) خوب حالا میتونی Simulate کنی و حالشو ببری... ولی Rayfire یه چیز دیگست... سوالی بود ببرس محسن جان... موفق باش www_3d_boy3 16 اسفند 1388, 12:25آقا شما rayfire ول کردی می خوای با رکتور خرد شدن بسازی ؟ ری فایر واسه همین کار ساخته شده :Mohsen: 16 اسفند 1388, 14:27از همگی ممنونم آقا شما rayfire ول کردی می خوای با رکتور خرد شدن بسازی ؟ ری فایر واسه همین کار ساخته شده با همون راکتور انجام بدم راحت ترم، عرض کردم که نمیخوام خیلی وقت و حوصله براش بزارم من نمیدونم چقد کار کردی با راکتور واسه همین یه مقدار ابتدایی تر میگم البته جسارت نباشه! دم داداش هادی هم گرم :wink: جسارت چیه برادر؟! راستش یه مدت باهاش کار کردم، الان یکم فراموشم شده دقت کن که به دیوار نچسبونی و یه مقدار آزادی عمل به راکتور بدی که بقیه راه رو خودش حرکت کنه و طبیعی تر بشه این تیکه رو خوب نگرفتم سوالی بود ببرس محسن جان... اینم سوال! من میخوام دیوارو تکسچر هم بدم، البته تو این قضیه مشکلی نیست ولی میخوام که فاصله بین آجرا تو مدل معلوم نباشه و فقط بعد از شکسته شدن معلوم بشه میخوام دیوارو به صورت شکستگی های نا مرتب مدل کنم، ولی روی سطح دیوار تکسچر آجر باشه و جزئیات مدل اصلا معلوم نباشه و وقتی انفجار صورت گرفت از همون محل شکست هایی که براش ایجاد کردم بشکنه سوال اصلیم ایکه که چطور لبه های شکستگی رو روی هم مماس کنم، در حالی که راکتور قات نزنه! یه سوال دیگه: create fracrure چیه؟ چجوری باید ازش استفاده کرد CG_Master 16 اسفند 1388, 14:45این تیکه رو خوب نگرفتم مثلا فرض کن فاصله دقیق جسم تا دیوار 1 متره تو باید جسمت رو تا 90 سانت به سمت دیوار انیمت کنی و اونو جلو ببری ولی باید 10 سانت از دیوار فاصله داشته باشه این 10 سانت همون آزادی عملی هست که خود راکتور انجام میده اینم سوال! من میخوام دیوارو تکسچر هم بدم، البته تو این قضیه مشکلی نیست ولی میخوام که فاصله بین آجرا تو مدل معلوم نباشه و فقط بعد از شکسته شدن معلوم بشه میخوام دیوارو به صورت شکستگی های نا مرتب مدل کنم، ولی روی سطح دیوار تکسچر آجر باشه و جزئیات مدل اصلا معلوم نباشه و وقتی انفجار صورت گرفت از همون محل شکست هایی که براش ایجاد کردم بشکنه سوال اصلیم ایکه که چطور لبه های شکستگی رو روی هم مماس کنم، در حالی که راکتور قات نزنه! من دقیقا میدونم تو چی میگی و درک میکنم ببین توی دنیای کامپیوتری همیشه یه مقدار فاصله برای برخورد دینامیکی وجود داره (البته توی راکتور) توی این جور حرکت ها هم این مشکل خودشو نشون میده و انیماتور رو اذیت میکنه انگار که آجر ها رو هم سوار نیستن دلیلش رو هم با منطق خود راکتور مکس بهت میگم تو اگه مقدار تلورانس رو کمتر از 0.2 بزاری با ارور روبه رو میشی و بهت میگه که نمیتونه با این جزییات میکرونی برات شبیه سازی کنی خوب تنها راهی که تو داری اینه یه راه عالی و مطمئن و بدون باگ و مشکل تو یه دیوار درست میکنی... نه با اجتماع چند تا باکس ... بلکه یه باکس میکشی و چون خودت مدلسازی میای جای هر آجر رو در میاری یه جور طبیعی که فقط شیار های بین هر آجر یه مقدار از سطح دیوار تو رفته باشه حالا تو راهی جز کار کردن با پلاگین Rayfire اینجا نداری چرا؟ چون دیگه با یه آبجکت سرو کار داری و همون جوری که بهت توی پست خصوصی گفتم این پلاگین یه خاصیت جالبی که داره اینه که بسته به نوع جسم ؛ جنس جسم ، زاویه و سرعت برخورد جسم به دیوار خود دیوار تخریب میشه... موقع تخریب هم چون از Solver انویدیا استفاده میکنه آبجکت های خورد شده دقیقا رو هم دیگه میوفتن و خبری از باگ نیس اون FRacture راکتور رو هم بیخیال شو و سرتو درد نیار ....برای این کارا بدرد نمیخوره موفق باش :Mohsen: 16 اسفند 1388, 19:28هادی داری وسمسم میکنی ها! rayfire خودش مستقله یا با pf کار میکنه؟ موقع تخریب هم چون از Solver انویدیا استفاده میکنه آبجکت های خورد شده دقیقا رو هم دیگه میوفتن و خبری از باگ نیس من گرافیکم ATI هست به مشکل نمی خورم؟ اون FRacture راکتور رو هم بیخیال شو و سرتو درد نیار ....برای این کارا بدرد نمیخورهاینم فقط یه زحمت بکش بگو چکار میکنه، خیلی خلاصه CG_Master 16 اسفند 1388, 19:31مستقله مستقله .... توی یه قسمتی از قابلیت هاش برای شبیه سازی جرقه ها ، دود ها و افکت های بعد از برخورد خودش به صورت اتومات بر حسب نیاز همون قسمت برخورد رو پارتیکل میده... در مورد کارت گرافیک هم باید بگم ربطی نداره ولی اگه جیفورس باشه کمی سرعت شبیه سازی بهتره مخصوصا شبیه سازی ریل تایم در مورد فرکچر Fracture هم باید عرض کنم این یکی از ابزهای راکتور مکس هست که بیشتر برای شکستن اشیا کاربرد داره باید اول اون جسمی که میخوای بشکونی یا بتر کونی رو اول تیکه تیکه برش کنی و بعد با این ابزار بیای به وسیله یه جسم خارجی بترکونیش خوب واسه برش دادن یه سطحی باید دوباره بیای سراغ Rayfire و اون یه ابزاری داره که اگه بهش تعداد برش و نوع برش و یه سری تنظیمات دیگه رو بدی سه صوت واست برش میکنه بدون تغییر شکل روی شکل اصلی و بدون ایجاد فاصله ببین هر کاری میخوای بکنی باید با Rayfire سروکله بزنی... تنبلی رو بزار کنا رو شروع کن به کار کردن با این پلاگین... به خدا تا الان یاد گرفتته بودی موفق باشی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 946]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن