تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813384014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرزوي بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: جام جم:جيمز کامرون سرانجام به دنياي سينما بازگشت و فيلم تازه اش دوباره اثر علمي تخيلي است که داستان آن در آينده مي گذرد. فيلم جديد او ، «آواتار» فيلمي سه بعدي درباره يک تفنگدار قديمي به نام جک است که سام ورتينگ تون نقش او را ايفا مي کند. جک در سياره اي به سر مي برد که انسان ها تنها مي توانند با انتقال به داخل بدنهاي توليد شده از طريق مهندسي ژنتيکي به زندگي در آن ادامه دهند. استوديو فاکس حاضر شده 195 ميليون دلار بودجه در اختيار کامرون قرار دهد ، آن هم در شرايطي که آينده اين فيلم در گيشه کاملا نامعلوم است ، اما خود جيمز کامرون در اين زمينه چه نظري دارد؟ سالها نام شما را در کنار 2 طرح مي شنيديم «آواتار» براساس فيلمنامه اي از خودتان و «فرشته نبرد» براساس يک سري کتاب کميک ژاپني. چرا آواتار را انتخاب کرديد؟ هر دو فيلم مراحلي پيش توليد همزماني را پشت سر گذاشتند و حتي در نظر داشتم از تکنولوژي مشابه بر سر توليد هر 2 آنها استفاده کنم ؛ ولي حتي ما نمي دانستيم کداميک چراغ سبز استوديو را خواهد گرفت. پس از اعلام آمادگي استوديو براي ساخت يکي از آنها ، انتخاب طرح بعدي مشکل شد. اما من خيلي زود ناچار شدم تصميم نهايي را بگيرم ؛ چرا که به مشکلات متعددي در فيلمنامه نوشته شده برخورد کردم. مشکل من شبيه مشکل پسربچه اي در مغازه آبنبات فروشي بود و نمي توانستم داستان اصلي را از ميان 10 کتاب کميک انتخاب کنم. ما 5 نسخه فيلمنامه را اصلاح کرديم و به نتيجه نرسيديم ، بنابرين به سراغ «آواتار» رفتم و کار توليد فيلم آغاز شد تا اين که يک فيلمنامه خوب براي «فرشته نبرد» به دستم رسيد که مورد نظر مسوولان استوديو هم بود. اين اتفاق در سپتامبر 2005 رخ داد و من با وجود اين تصميم گرفتم کار بر روي «آواتار» را ادامه دهم. دليل انتخاب آواتار در اين مرحله چه بود؟ ما تکنيک هاي جديدي را که در نظر داشتيم براي اين فيلم استفاده کنيم ، تست کرديم و اين قسمت درخصوص فضاي جلوه هاي ويژه عملکرد هنرپيشه ها در اين فضا انجام شد و پس از اين تست تصميم به ساخت آواتار گرفتيم ، چون کار به دلايل مختلف ساده تر بود. فيلمنامه آواتار اصل اورژينال است؟ بله اورژينال است. داستان چگونه به ذهن شما رسيد؟ من از کتابهاي علمي تخيلي متعدد که در دوران کودکي مي خواندم الهام گرفتم و البته برخي بخشها هم برگرفته از کتابهاي اومارايس بارو بود. من براي مدتها دوست داشتم يک فيلم علمي تخيلي در جنگلي در يک سياره خيالي بسازم. چه مدت اين داستان در ذهن شما بود؟ 11 سال پيش يک داستان 80 صفحه اي نوشتم و بعد فيلمنامه را در 4 ماهه اول 2006 نوشته. آيا حقيقت داردکه شما يک فرهنگ و يک زبان جديد براي اين فيلم ابداع کرديد؟ بله ، چرا که اين موجودات انسان نما در دوره اي زندگي مي کنند که هنوز با تير و کمان به شکار مي روند اما تهديدي جدي براي انسان ها محسوب مي شوند ، چرا که انسان ها قصد نابودي سياره شان را دارند. براي ابداع زبان چه مدت فعاليت کرديد؟ سال پيش به اندازه کافي خوش شانس بودم که با فردی به نام پل فرومر آشنا شوم. او مسوول دپارتمان زبان شناسي دانشگاه است و تنها کسي بود که حاضر به همکاري با من شد. او يک سال با من همکاري کرد و در خصوص جملات و آواها به من کمک کرد. چگونه مطمئن شديد ساخت اين فيلم از لحاظ فني امکان پذير است؟ با تماشاي کار پيتر جکسون در خلق گولوم در سري فيلمهاي ارباب حلقه ها و يا جلوه هاي ويژه ديوس جونز در فيلم دزدان دريايي کارائيب مطمئن شدم که مي توان اين فيلم را ساخت. چگونه استوديو فاکس را قانع کرديد که اين فيلم را توليد کند؟ آنها از ابتداي اين طرح همراه آن بودند و زماني که فيلم چند دقيقه آزمايشي را تماشا کردند از آن حمايت کردند. البته به دليل انتخاب هنرپيشگان گمنام ، بخش اعظم بودجه هنوز مورد استفاده قرار نگرفته ؛ چراکه مراحل ساخت جلوه هاي ويژه هنوز آغاز نشده است. بودجه گزارش شما حدود 200 ميليون دلار است. آيا اين رقم حقيقت دارد؟ بودجه دقيق من 195 ميليون دلار بوده است و فکر نمي کنم اين روزها بتوان فيلمي با اين ابعاد را با کمتر از اين بودجه ساخت ، ولي اين فيلم همه را شوکه خواهد کرد. البته سابقه فيلمسازي 6 سال اخير نشان مي دهد که من هميشه مطابق برنامه عمل کرده ام. من 44 ساعت از سريال «فرشته سياه» را طبق بودجه و برنامه براي تلويزيون ساخته و بعدها فيلم مستند درباره اقيانوس هاي اطلس و آرام توليد کردم و همه آنها مطابق زمان بندي بود. اما در تايتانيک ما حدود 6 ماه فيلمبرداري داشتيم و پس از آن به دليل فشردگي کار ، فرصت تدوين اين بخشها را نداشتيم تا آنها را در اختيار متخصصان جلوه هاي ويژه قرار دهيم. بنابراين ساخت جلوه هاي ويژه فيلم ظرف 4 ماه و به شکل فشرده انجام شد و هزينه آن افزايش يافت ؛ چون ما براي رسيدن به زمان تعين شده اکران کار را ميان 14 متخصص جلوه هاي ويژه تقسيم کرديم ، ولي در عوض براي اين فيلم حدود 2.5 فرصت داشتم و همه چيز مطابق برنامه بوده است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن