تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813277795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزاران چرای بیهوده


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: هزاران چرای بیهودهتبدیل فرصت ها به ثروت
چرا؟
یکی از مختصات و ویژگی‏های زندگی، پدیده زمان است. به این معنی که زندگی بر روی محوری به نام محور زمان اتفاق می‏افتد. بنابراین زندگی هر انسان از سه بخش تشکیل شده است: گذشته، حال و آینده پاره‏ای از انسان‏ها همواره در گذشته‏های خود زندگی می‏کنند.  همواره زانوی غم در بغل گرفته و حسرت گذشته‏ها را می‏خورند و با خود می گویند چرا این‏گونه شد؟! چرا در کنکور قبول نشدم؟ چرا مادرشوهرم این گونه گفت؟ چرا در گذشته بنده شایسته‏ای برای خدایم نبودم؟ چرا فقیرانه زندگی کردم؟ و هزار چرای دیگر که هرگز تأثیری بر زندگی حال و آینده او ندارد. اندیشیدن ‏به گذشته و حسرت خوردن برای آن فقط انسان را افسرده و او را در دام گرفتاری‏های گذشته محبوس می‏کند  چنین انسان‏هایی در خسران و زبان زندگی می‏کنند زیرا گذشته فقط یک تاریخ است و هرگز قابل بازگشت نیست.و با این چرا ها حال را از دست می دهند چرا که حال هم قابل تکرار نیست. بنابراین اندیشیدن ‏به گذشته و حسرت خوردن برای آن فقط انسان را افسرده و او را در دام گرفتاری‏های گذشته محبوس می‏کند. پاره‏ای دیگر از انسان‏ها فقط در آینده زندگی می‏کنند شب و روز نشسته‏اند و برای آینده تخیل می‏کنند، بدون اینکه اقدامی برای خلق هدفی انجام دهند مرتب وعده آینده به خود و خانواده می‏دهند و می‏گویند: ان‏شاءا... از اول هفته آینده. از ماه آینده .از سال دیگر.  چنین انسان‏هایی در خسران و پوچی زندگی می‏کنند هیچ تحولی در زندگی آنان رخ نمی‏دهد زیرا آنها کاری نمی‏‏کنند و قدمی بر نمی‏دارند. 
قدر شناسی
البته اگر در ضمن تفکر به آینده برنامه ریزی کنیم ، از ادم های موفق کسب تجربه کنیم ، و از اکنونمان هم برای بهتر شدن آینده استفاده کنیم و بهره ببریم هیچ اشکالی ندارد . اما تخیل صرف و امید به اتفاق های شانسی و مثبت اندیشی بی پایه هیچ نتیجه ای ندارد. آینده خوب و موفق نیاز به تلاش من و شما دارد .نیاز به حرکت دارد.   دسته سوم انسان‏های هوشمند و خود آگاهی هستند که از گذشته‏های خود تجربه کسب می‏کنند و برای آینده خود طراحی و برنامه‏ریزی می‏کنند ولی فقط در حال زندگی می‏کنند.   رهروان مسیر کمال کسانی هستند که حال را در می‏یابند نه در حسرت گذشته گیر کرده‏‏اند و نه وعده بدون اقدام آینده را به خود می‏دهند. آنها در لحظه‏ها زندگی می‏کنند. آنها انسان‏های مترصدی هستند که در لحظه‏ها فرصت‏ها را شکار می‏کنند و آنها را به ثروت تبدیل می‏کنند.رهروان مسیر کمال کسانی هستند که حال را در می‏یابند نه در حسرت گذشته گیر کرده‏‏اند و نه وعده بدون اقدام آینده را به خود می‏دهند. دکتر آزمندیان - خانواده سبزخانواده و زندگی - تنظیم و تغییربرای تبیان: کهتری کتاب  "60 روش کاربردی برای بهبود زندگی" را در فروشگاه تبیان مطالعه نمایید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن