واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: «تهمينه ميلاني» گفت: با حركاتي كه اخيرا انجام شده است و در پي آن «به رنگ ارغوان» و «كتاب قانون» مجوز اكران دريافت كردهاند، به نظر ميرسد «تسويه حساب» نيز مشكلي براي اكران نخواهد داشت.«تهمينه ميلاني» در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس با ابراز اميدواري براي دريافت پروانه نمايش «تسويه حساب» گفت: به اعتقاد من در يك دورهاي كنترل منفي شديدي بر روي سينماي ايران وجود داشت. و افراد اغلب غيرصاحبنظر براي سينماي ايران تصميمگيري ميكردند كه اين تأثيري منفي بر رشد سينماي ايران گذاشت و خلاقيت هنري را براي فيلمسازان ما محدود كرد و انرژي بسيار زيادي از آنها به هدر رفت و حتي فيلمسازان ما را دچار افسردگي و بيماريهاي گوناگون عصبي كرد، اما در حال حاضر به نظر ميرسد مسئولان متوجه كاستيها و صدماتي كه اين كنترل شديد بر سينما وارد كرده است، شدهاند. وي افزود: خوشبختانه در سالهايي كه اين كنترل شديد وجود داشت، درست است كه فشار شديد باعث كند شدن رشد آن شد اما همدلي بيشتري را ميان هنرمندان به وجود آورد كه ميتواند موجب شكوفايي و رشد شود. خود فيلمسازان نيز به لحاظ ارتباطي با همتايان خارجي خود رشد پيدا كردند و موجب شدند تا تنگ نظريها كاهش يابد. اين كارگردان سينماي ايران تاكيد كرد: به نظر من در عرصه هنر ايراني، جا براي همه هست و هيچكس نميتواند جاي ديگري را تنگ كند. ما شاهد رشد فيلمسازان بسيار خوبي نظير: اصغر فرهادي، شهرام مكري، عبدالرضاكاهاني،پناهبرخدا رضايي،شاليزه عارفپور و .... هستيم و بايد با همدلي موجبات سهلتر شدن فيلمسازي براي كساني كه صاخب تفكر هستند را فراهم كنيم چر ا كه چه بخواهيم و چه نخواهيم فيلمسازان نسل اول جايشان را به نسل دوم و نسل دوم جايشان را به نسل سوم خواهند داد. وي ادامه داد: به اعتقاد من در چند سال اخير حركتهايي چه در داخل كشور و چه در خارج از كشور انجام شده است كه هرچند به سختي،بسيار درخشان و تاثير گذار بودهاست و به دليل اينكه اين شانس را داشتهام تا تعدادي از آثار فيلمسازان ايراني خارج از كشور را ببينم، ميتوانم بگويم كه يك كار تاثير گذار در فيلمسازان ايراني خارج از كشور در حال انجام است به ويژه كه فيلمسازان نسل سومي كه در خارج از كشور دو فرهنگي هستند و در قالبهاي مختلف كارهاي جذابي را ارائه ميدهند. ميلاني همچنين در خصوص فيلمسازان داخلي نيز اظهار داشت: در مورد فيلمسازان داخلي نيز هميشه شاهد سوژههاي ناب و جديد هستيم كه هيچگاه دچار كهنگي نخواهند شد و سينماگران خوب ايراني هميشه حرف براي گفتن دارند. به عنوان مثال در جشنواره سال قبل وقتي همه خوابيم، ترديد،پستچي ...، درباره الي...، سوپراستار، بيست، اشكان، انگشتر متبرك و ... به عنوان آثار متنوع و با ديدگاههاي كاملا متنوع حاضر بودند كه نشان دهنده يك روند خوب در سينماي ايران است و اميدوارم مسئولاني كه براي فيلمسازان تصممي ميگيرند در حد و اندازه آنان باشند و بتوانند اين قضيه را دريباند. كارگردانان فيلمهاي نظير دوزن، زنزيادي، واكنش پنجم و سوپراستار تصريح كرد: همانقدر كه سينماي ايران به فيلمسازاني مثل رخشان بنياعتماد، پوران درخشنده، كيانوش عياري، داريوش مهرجويي، مسعود كيميايي، كمال تبريزي، ابراهيم حاتميكيا، و ... احتياج دارد كه به فيلمسازاني مثل كيارستمي،جعفر پناهي، رضا ميركريمي و مجيد مجيدي نيز احتياج دارد و نبايد فضا را براي فيلمسازان متفكر ايراني محدود كرد. انتهاي پيام/ا
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]