تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803102861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فساد اخلاقي در هاليوود


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: هاليوود با بيش از يك‌صد سال قدمت به عنوان مهمترين توليد‌كننده آثار سينمايي جهان با ساخت سالانه 700 فيلم، به ويژه در سال‌هاي اخير با نهادينه كردن فساد اخلاقي، استفاده ابزاري سياستمداران جنگ طلب آمريكا از آن و ترويج انديشه صهيونيستي جايگاه هنري خود را به شدت تنزل داده است. به گزارش خبرگزاري فارس اگرچه هاليوود خيلي زود توانست پله‌هاي شهرت را در سطح جهان يكي پس از ديگري طي كند، ولي ارزش‌هاي اخلاقي و معنوي روز بروز در اين عرصه كم‌رنگ و كم‌رنگ‌تر شد، تا جاييكه كه خود آمريكايي‌ها و حتي هاليوودي‌ها بارها به اين مسئله اذعان داشته‌اند. هنرمندان هاليوود در كتاب‌ها و حتي فيلم‌هاي خود به اين مسئله اعتراف كرده‌اند تا آنجا كه «هنري فورد»، بنيان گذار كارخانه خوردو سازي «فورد»، هشتاد سال پيش از اين، يعني در حاليكه تنها قريب به دو دهه از تاسيس هاليوود گذشته بود، در روزنامه «ديربون اينديپندنت»، از جريان سازماندهي شده و نظام‌مندي سخن گفت كه تدريجاً با ترويج ليبراليسم اخلاقي و تساهل اعتقادي، جامعه آن روز آمريكا را به سمت فساد و تباهي سوق مي‌داد. البته «هنري فورد» معتقد بود كه اين جريان كه در راس آن يهوديان هستند، تنها به اقتصاد محدود نشده و ساحت فرهنگ و هنر و رسانه‌هاي جمعي را نيز در بر مي‌گيرد. «فورد»، سينماي آمريكا (هاليوود) را ماهيتاً يهودي مي‌دانست و آن را مهم‌ترين و مؤثرترين ابزار تبليغي يهوديان بر مي‌شمرد. او بر اين باور بود كه يهوديان از طريق سينما سعي در تخريب و انهدام ارزش‌هاي اخلاقي و مباني اعتقادي جامعه آن روز آمريكا دارند. او بارها متذكر شده بود كه اين نه يك انحطاط طلبي، بلكه يك توطئه حساب شده و ويرانگر است كه جامعه آمريكا را احاطه كرده است. «فورد» در كتاب معروف خود تحت عنوان «زندگي و كار من» نيز مي‌نويسد: در اين كشور جريان‌هاي مشخص و صاحب نفوذي مشاهده مي‌شوند كه به نحو محسوس در ادبيات، سرگرمي‌ها و رفتار اجتماعي، كاستي و فساد به بار مي‌آورند. تجارت از سلامت ذاتي خويش دور مانده و كوچك شمردن معيارها و اصول اخلاقي به نحو فراگير در همه جا احساس مي‌شود. «كنث انگر»، نويسنده و كارگردان آوانگارد سينماي آمريكا، نيز در كتابي تحت عنوان «بابيلون هاليوود»، پرده از زندگي تاسف‌بار بسياري از مشاهير هاليوود برداشته است. او در اين كتاب به فساد اخلاقي هاليوودي‌ها، رواج بي‌حد و حصر اعتياد و قاچاق مواد مخدر و وقوع قتل و جنايت و اقدام به خودكشي برخي از چهره‌هاي مطرح اين صنعت سينمايي اشاره مي‌نمايد و كم‌رنگ شدن ارزش‌هاي اخلاقي در هاليوود را عامل تمامي اين بدبختي‌ها مي‌داند. اگرچه برخي از ادعاهاي او در اين كتاب مورد ترديد واقع شد، ولي كتاب او طي سال‌هاي بعد نيز با تيراژ بالا چندين بار تجديد چاپ شد. در فيلمي‌هاي چون «كوكب سياه»، «8 ميلي‌متري»،«جاده مالهالند»، «فساد اخلاقي: هاليوود» ساخته «ماركوس اونس» و چندين فيلم ديگر نيز به گوشه‌هايي از فساد در هاليوود اشاره شده است. اين مسئله تا بدانجا پيش رفته است كه اهالي سينماي هاليوود و همچنين رسانه‌هاي آمريكايي نيز بارها به اين مسئله اعتراف كرده‌اند. «گوئينت پالترو»،بازيگر هاليوودي، ضمن اشاره به كم‌رنگ‌ شدن ارزش‌ها در هاليوود، به اين مسئله اعتراف مي‌كند كه زنان در هاليوود تنها ابزاري تجاري براي هرچه بيشتر به قدرت رسيدن روساي اين صنعت سينمايي هستند. شبكه سي‌بي‌اس آمريكا نيز در يكي از برنامه‌هاي سال گذشته خود، شكست‌هاي مكرر گيشه هاليوود را ناشي از ابتذال جنسي رايج در اين صنعت سينمايي دانسته و از وجود ابتذال جنسي فراوان در هاليوود و فرهنگ اين كشور ابراز تاسف كرد. ##نمونه‌هايي رسانه‌ايي از فساد در هاليوود از جمله شخصيت‌هاي مشهور به فساد اخلاقي در هاليوود كه «كنث انگر» در كتاب خود نام آنها را آورده است مي‌توان به «كارول لنديس»، «مرلين مونرو»، «جوآنتينا هانسن»، «باربارا لامار»، «ماري نولان»، «توماس فلين»، «ايرول لسلي»، «رامون ناوارو»،«مرلين مونرو» و «اليزابت شورت» اشاره كرد. # «كارول لنديس»: يكم ژانويه سال 1919 در آمريكا متولد شد، دوران كودكي او با فقر و تجاوزات جنسي متعدد همراه بود، او در سن 15 سالگي ازدواج كرد كه تنها پس از چند ماه به دليل رابطه با فردي جديد، از همسر خود طلاق گرفت، ولي ازدواج بعدي او نيز تنها چند سال به طول انجاميد. «لنديس» در 15 سالگي مدرسه را رها كرد و به خاطر زيبايي خدادي كه داشت در چند شوي تلويزيوني مشغول به كار شد و همزمان در يك كلوب شبانه به عنوان خواننده كار مي‌كرد تا آنكه سرانجام در سال 1937 توسط «ويليام اي ولمن»، كارگردان هاليوودي براي بازي در فيلم «يك ستاره متولد مي‌شود»، بازي كرد، او در اين فيلم در نقش «جانت گينور» دختر جواني بازي مي‌كند كه با آرزوي بازيگري به هاليوود سفر مي‌‌نمايد. همزمان با به شهرت رسيدن «لنديس» شايعاتي درباره فساد اخلافي او بر سر زبان‌ها مي‌افتد كه باعث مي‌شود تا او از آن زمان به بعد موهايش را بلوند كند و نام خود را از «فرانسيس ليليان ماري» به «كارول لنديس» تغيير دهد. «لنديس» در دهه 40 همچنان در چند فيلم سينمايي درخشيد، البته درخشش او در عرصه سينما همزمان بود با روابط غيراخلاقي او با «داريل فرانيس زانوك»، نويسنده، كارگردان و تهيه‌كننده برنده اسكار هاليوود، زوانوك در سيستم استوديويي هاليوود در آن برهه از زمان نقش مهمي داشت. زمانيكه «لنديس» به رابطه خود با «زانوك» خاتمه داد، دردسرهاي شغلي او نيز شروع شد و درخشش وي در عرصه سينما به اتمام رسيد و از آن پس او تنها در فيلم‌هاي درجه 2 و3 ديده شده، پس از آن او طي مدت زمان كوتاهي چند ازدواج ناموفق ديگر هم داشت، زندگي او چنان با افسردگي و شكست‌هاي پياپي همراه شده بود كه او در سال‌هاي 1944 و 1946 دوبار اقدام به خودكشي كرد، سرانجام در سال 1948 جسد وي در حاليكه باردار بود در خانه‌اش يافت شد، كه بعدها گفته شد كه مرگ او خودكشي نبوده و به ادعاي مادر و خواهرش، «كري هريسون» بازيگر مشهور هاليوود كه در آنزمان با لنديس رابطه داشته، او را به قتل رسانده ولي هيچگاه اتهام او ثابت نشد. # «لوپه ولز»، بازيگر مكزيكي الاصل هاليوود 13 دسامبر سال 1908 در مكزيك متولد شد، او اولين بار در سن 19 سالگي با بازي در فيلم «گائوچو» ساخته «داگلاس فيربانكز»، وارد عرصه سينما شد، پدر ولز يك نظامي بود و به شدت با ورود او به هاليوود مخالف بود، به همين دليل او همواره از براي بازي در فيلم‌هايش، نام خانوادگي مادرش استفاده مي‌كرد. يك سال بعد وي از سوي موسسه «ومپاس بيبي استار» (WAMPAS BABAY STAR) به عنوان يكي از 13 بازيگر زن جوان برگزيده سال انتخاب شد. اين كمپاني بازيگران جوان و زيبا را هرساله مورد تقدير قرار مي‌داد كه يكي از علل پيشرفت بازيگران در آينده به شمار مي‌آمد.اين كمپاني در سال 1934 به دليل انتقادهاي فراواني كه بدان مي‌شد منحل شد. «ولز»، از آن پس به سرعت پله‌هاي شهرت را پيمود، ولي علي‌رغم زندگي حرفه‌اي موفقي كه داشت، در زندگي شخصي‌اش چندان موفق نبود، آنچنان كه تنها طي مدت زماني كوتاه چندين ازدواج ناموفق داشت. او در سن 36 سالگي در اواسط دهه 40 با بازيگري جوان به نام «هارالد مارش» رابطه غيراخلاقي برقرار كرد ولي كمي بعد او كه تمايلات مذهبي كاتوليكي داشت، شرمگين از روابط غيراخلاقي خود و فرزند نامشروعش، دست به خودكشي زد و اين نامه را از خود به جا گذاشت: خطاب به هارالد، خداوند من و تو را ببخشد ولي من ترجيح مي‌دهم كه پيش از آنكه فرزندم را با شرمندگي به دنيا آورم و يا به زندگي او پايان دهم، خودم را بكشم. # «مرلين مونرو»، يكم ژوئن سال 1926 با نام «نورما جين مورتنسون»، در لس‌آنجلس بدنيا آمد، پدرش پيش از تولد او خانواده را ترك كرده بود و مادرش در پي شكست در رابطه‌اي غيراخلاقي به دليل مشكلات روحي راهي تيمارستان شد و «نورما جين» از همان زمان به پرورشگاه سپرده شد. «مونرو» در سن 16 سالگي براي رهايي از زندگي در پرورشگاه، مجبور مي‌شود تا با كارگر يك كارخانه ازدواج كند ولي تنها 4 سال بعد با ورود به هاليوود، از همسرش جدا مي‌شود و از همان زمان نام خود را به «مرلين مونرو» تغيير مي‌دهد. او در اوج شهرت و در سن 29 سالگي با «آرتور ميلر»، نمايشنامه‌نويس آمريكايي ازدواج مي‌كند و از همان زمان به آيين يهوديت مي‌پيوندد ولي اين ازدواج نيز تنها 6 سال به طول مي‌انجامد. يك سال بعد جسد او در خانه‌اش در كاليفرنيا پيدا مي‌شود، علي‌رغم آنكه مرگ او در آنزمان مصرف بيش از حد دارو‌هاي خواب آور اعلام شد ولي همواره اين شبهه وجود داشت كه او توسط خانواده كندي‌هاي به قتل رسيده است، گفته مي‌شد كه او با «جان.اف. كندي»، رييس جمهور آمريكا و برادرش «رابرت كندي» روابط غيراخلاقي داشته و تهديدي براي موقعيت سياسي آنها به شمار مي‌رفته ولي اين اتهام هيچگاه به اثبات نرسيد. # از ديگر چهره‌هاي هاليوود مي‌توان به «جوآنتينا هانسن» كه با استعمال بيش از حد مواد مخدر دست به خودكشي زد، «آلما روبنز» كه همزمان با به شهرت رسيدن در هاليوود، زندگي و شهرتش به خاطر اعتياد شديد به هروئين نابود شد و «باربارا لامار» كه بيش از بازيگري در زمينه اعتياد به هروئين و روابط غير اخلاقي با افراد مختلف به شهرت رسيد، اشاره كرد. «ماري نولان» نيز از جمله اين بازيگران است كه چندين دفعه به اتهامات مختلف از جمله دزدي، بدهكاري و اعتياد به هروئين دستگير و روانه زندان شد، او كه يك مازوخيست جنسي بود سرانجام در سن 42 سالگي براثر حمله قلبي به علت مصرف زياد مواد مخدر درگذشت. همچنين «ايرول لسلي»، يكي از بازيگران هاليوود كه در جواني به شهرت رسيد، يك بيمار دوجنسي بود كه در نوجواني به دليل تجاوزات جنسي از مدرسه اخراج شده بود، وي بدليل داشتن روابط غيراخلاقي با افراد زيادي چون «هاوارد هيوز» همواره جزو پرحاشيه‌ترين بازيگران هاليوودي به شمار مي‌آمد. به گزارش فارس، فساد و رواج ضد ارزش‌ها در هاليوود طي دهه هشتاد تا بدانجا پيش رفت كه در اين دهه افراد براي ورود به اين صنعت سينمايي خود را هم‌جنس باز و يا دو جنسي نشان مي‌دادند، آنچنانكه براساس آماري كه توسط برخي از رسانه‌هاي غربي منتشر شد، تخمين زده مي‌شود كه 35 درصد از اعضاي جامعه سينمايي آمريكا همجنس‌باز باشند كه از جمله آنها مي‌توان به «رامون ناوارو»، يكي از بازيگران نقش «بن‌هور» اشاره كرد كه تمايلات هم‌جنس بازانه‌اش سرانجام منجر به قتل او شد. البته اين خصوصيت ضد اخلاقي در سينماي هاليوود، امروزه نيز بيش از پيش نمود پيدا كرده است، تا آنجا كه همواره در جشنواره‌هاي مهم سينمايي اين كشور از جمله اسكار، همواره به فيلم‌هايي با چنين موضوعاتي توجه خاصي مي‌شود، در سال 2006 نيز جايزه اسكار بهترين فيلم سال به فيلم هم‌جنس بازانه «كوهستان بروكبك» ساخته «انگ لي» داده شد، اين درحالي بود كه بسياري از منتقدان سينمايي اين فيلم را فيلمي نه در خور جوايز اسكار مي‌دانستند. پس از گذشت قريب به يك قرن از تولد سينماي هاليوود، اين صنعت سينمايي همچنان با الگو قرار دادن ضد ارزش‌ها، تيشه به ريشه ارزش‌ها اخلاقي و مقدسات مي‌زند، كه يكي از قربانيان اين وادي، بنيان مقدس خانواده است. ستارگان هاليوود كه به تبع نقش‌هاي پرزرق و برق و قهرمان پرورانه‌اي كه در فيلم‌هايشان بازي مي‌كنند، به الگويي انكار ناپذير براي مخاطبان چند صد ميليوني خود تبديل شده‌اند، بيشترين آمار طلاق را به خود اختصاص داده و در برخي موارد نيز بدون آنكه حاضر شوند به زندگي خود مشروعيت و به وظايف خانوادگي خود رسميت بخشند، ساليان سال را در كنار هم زندگي مي‌كنند، بچه‌دار مي‌شوند و پس از مدتي به راحتي يكديگر را كنار مي‌گذارند، كه از جمله اين افراد مي‌توان به «براد پيت» و «آنجلينا جولي»، «تام كروز» و «كتي هلمز»، بازيگران مشهور هاليوود، اشاره كرد. امروزه با تسلطي كه سينماي هاليوود بر ديگر سينماهاي جهان يافته است، فساد در لايه‌هاي پنهان و آشكار اين صنعت سينمايي نه تنها مخاطبان آمريكايي، كه تمامي جهانيان بالاخص جوامع آسيب پذير جهان سوم را به شدت تهديد مي‌كند. ###دست سياستمداران جنگ طلب در آستين هاليوود هاليوود اگر چه در جهان به عنوان يك صنعت سينمايي با توليد سالانه حدود 700 فيلم شناخته شده است، ولي عملكرد آن اثبات كرده كه اين صنعت بيش از آنكه در خدمت هنر باشد در خدمت سياستمداران آمريكايي و صهيونيسم و اهداف جنگ‌طلبانه آنهاست. اگر نخواهيم در اين رابطه به خيلي قبل بازگرديم مي‌توانيم نگاهي به 11 نوامبر سال 2001 بياندازيم، دقيقا دو ماه پس از حادثه 11 سپتامبر، در اين روز جلسه‌اي مخفي در هتل پنينسولاي بورلي هيلز واقع در غرب لس‌آنجلس با حضور نمايندگاني از كاخ سفيد و بيش از 40 نفر از قدرتمندترين دست‌اندركاران هاليوود بالاخص يهودي‌هاي اين صنعت سينمايي برگزار شد. در اين جلسه كه به بهانه كمك گرفتن دولت از سينماگران براي غلبه بر تروريسم برگزار شده بود، علنا از سينماگران خواسته شد تا فيلم‌هايشان را هر چه بيشتر با سياست‌هاي دولت همراه و هم سو كنند و بدين منظور نيز شخصي براي نظارت بر عملكرد هاليوود معرفي شد. البته اين مسئله طي سال‌ها‌ي بعد نيز بارها با پنتاگون، سازمان سيا و اف‌بي‌اي تكرار شد و اگرچه همگي اين جلسات به طور سري برگزار شدند ولي نتوانستند از ديد تيزبين رسانه‌ها مخفي نگاه داشته شوند. **تاريخچه سيطره سياستمدارن آمريكايي بر سينماي هاليوود دولت آمريكا از همان سال‌هاي آغازين تاسيس هاليوود، از اين صنعت سينمايي انتظار داشت تا همواره كوركورانه و به دور از هرگونه شعور سياسي، دنباله رو و حامي سياست‌هاي جنگ‌طلبانه‌اش در داخل و خارج از آمريكا باشد. پنتاگون در سال 1915، تنها 5 سال پس از تاسيس هاليوود، طي حكمي كه از سوي دادستاني كل ايالات متحده، عملا حق آزادي بيان را از هاليوود گرفت، و علي‌رغم تمام نارضايتي‌ها، اين ممنوعيت همچنان تا سال 1948 ادامه يافت. در سال1921 نيز صاحبان كمپاني‌هاي سينمايي كه در راس آنها كمپاني‌هاي يهودي چون «دريم وركز» و «برادران وارنر» بودند، ضمن تصويب بيانيه‌اي جديد، ارائه تصويري كمدي و انتقاد آميز از قانون گذاران، ارتش آمريكا، نيروي دريايي يا ساير مقامات دولتي را ممنوع كردند كه در اين ميان تعدادي فيلم از جمله فيلم «چرخ و فلك» ساخته «جيمز كروز» در سال 1932 مورد سانسور قرار گرفت. در سال 1941 در پي وقوع درگيري آمريكا با كشورهاي ژاپن و آلمان، كاخ سفيد براي آنكه بتواند مردم آمريكا را از حالت انزوا درآورد و به چنين جنگي ترغيب كند، نسبت به هاليوود احساس نياز كرد، به همين منظور ديوان عالي كشور، قانوني كه به موجب آن استوديوها از داشتن سينماهاي زنجيره‌اي محروم مي‌شدند، را منحل كرد و هاليوود نيز در مدت زماني كوتاه حدود 40 فيلم در اين زمينه ساخت. در سال 1950 كاخ سفيد پس از‌ آنكه احساس كرد، مدتي است كه هاليوود آن چنانكه كه بايد و شايد در خدمت سياست‌هاي دولت نيست، بار ديگر استوديوها را از داشتن سينماهاي زنجيره‌ايشان محروم كرد و لحن آرام خود را به لحني دستوري و تهديد‌آميز تغيير داد تا اينبار با تشكيل ليست سياه در هاليوود، بيش از 500 نويسنده، بازيگر، تهيه‌كننده، آهنگساز و كارگردان از جمله «هربرت بيبرمن»، كارگردان و فيلمنامه‌نويس، «لستر كوله»، فيلمنامه‌نويس، «ادوارد دميتريك»، كارگردان و «آدرين اسكات»، تهيه كننده و فيلمنامه‌نويس، را به بهانه داشتن فعاليت‌هاي كمونيستي ضد آمريكايي از كار بيكار نمايد و آنها را به ميز محاكمه بكشاند. اگرچه همواره اين ليست به ليست ضد كمونيستي معروف بود ولي در اين ميان بسياري از سينماگراني كه به نوعي با سياست‌هاي جنگ‌طلبانه آمريكا مخالف بودند، نيز با برچسب كمونيست، دستشان از هاليوود كوتاه شد. در كنار ليست سياه كه اولين بار در سال 1947 به اجرا درآمد، ليست كانال‌هاي قرمز مصوب 22 ژوئن سال 1950 نيز از ديگر ليست‌هايي است كه براساس آن برخي افراد به دليل عقايد سياسي و اجتماعي خود حق كار در راديو و تلويزيون آمريكا را نداشتند، البته اين ليست نيز همچون ليست سياه با اهداف ضد كمونيستي تهيه‌ شد ولي در اين ميان 151 بازيگر، نويسنده، ژورناليست، آهنگساز و ... كه برخي از آنها هيچگاه كمونيست بودنشان به اثبات نرسيد، از سيستم راديو و تلويزيون آمريكا كنار گذاشته شدند. اگرچه امروزه ديگر ليست‌هاي قرمز و سياه به صورت دهه‌هاي پيش در هاليوود وجود ندارد ولي همچنان افراد به طور پنهان و آشكار به خاطر عقايد سياسي خود مورد بازجويي و تحريم حرفه‌اي قرار مي‌گيرند، آنچنانكه دو سال پيش «مل گيبسون»، كارگردان و بازيگر مشهور هاليوود پس از آنكه يهوديان را عامل بسياري از جنگ‌ها و بدبختي‌هاي بوجود آمده در سراسر جهان معرفي كرد، از سوي بسياري از تهيه‌كنندگان و استوديوهاي هاليوود كه اكثر آنها خود يهودي بودند، تحريم شد. به گزارش فارس، جالب آن است كه امروزه به راحتي در فيلم‌هاي آمريكايي به مسلمانان و اعتقاداتشان توهين مي‌شود و مدعيان حقوق بشر با شعار آزادي بيان، در برابر چنين توهين‌هاي سكوت مي‌كنند. اگرچه روز به روز بر تعداد هاليوودي‌هاي مخالف با سياست‌هاي جنگ‌طلبانه دولت آمريكا، افزوده مي‌شود، ولي كاخ سفيد همواره با دادن تسهيلاتي ويژه به سينماگران، توانسته تعداد خدمتگزاران خود را در اين صنعت سينمايي در حد قابل توجهي نگه دارد، از جمله اين تسهيلات مي‌توان به دسترسي آسان و مجاني برخي از تهيه‌كنندگان و فيلمسازان به ابزار آلات نظامي همچون هلي‌كوپتر، تانك و انواع سلاح‌هاي پيشرفته اشاره كرد. آنچنانكه «نيك ترس» روزنامه‌نگار آمريكايي، در اين باره مي‌گويد: هاليوود، برخلاف انتقادات ظاهري از دولت آمريكا، همواره در خدمت مطامع نظامي و سياسي بوده است. ترس مي‌افزايد:امروزه به هر كجاي صنعت فيلم سازي آمريكا نگاه كنيد مي‌توانيد رد پاي پنتاگون را به وضوح ببينيد. در حقيقت بيشتر شركت‌ها،‌ از سازندگان كامپيوترهاي شما گرفته تا توليد كنندگان نوشيدني‌هاي غير الكلي به نحوي مقاطعه‌كاران وزارت دفاع آمريكا هستند. «اليور استون»، كارگردان ضد جنگ آمريكايي كه همواره از سياست‌هاي بوش انتقاد كرده است، نيز در اين باره مي‌گويد: هرگز نتوانسته‌ام از كمك‌هاي نظامي بهره بگيرم. استون مي‌افزايد: مي‌خواهند از ما موجودات هرجايي بسازند، نمي‌خواهند به جنبه‌هاي منفي جنگ پرداخته شود. آنها به فيلم هايي كه در تلاشند تا حقيقت را بگويند، كمك نمي‌كنند؛ بنا براين اكثر فيلم‌هاي جنگي در واقع ‌پوسترهايي تبليغاتي براي جلب داوطلباني جديد براي ارتش هستند. همچنين در يكي از محدود برنامه‌هاي تلويزيوني كه تاكنون پخش شده است، شبكه «اس‌بي‌اس» استراليا در يك برنامه چند قسمتي با نام «عمليات هاليوود» با حضور «اميليو پاكال»، فيلمساز به عنوان مجري و اشخاصي چون «ديو راب»، روزنامه‌نگار و كارشناس سينمايي،«فيل استراب» از وزارت دفاع آمريكا، «لارنس سوييد»، مورخ، و «جوترنتو»، نويسنده و رئيس «مركز آموزش عمومي ضد جنگ» به عنوان كارشناسان برنامه، به نقد و بررسي كمك‌هايي كه از جانب پنتاگون به تهيه‌كنندگان و فيلمسازان هاليوودي مي‌شود، پرداختند. در اين برنامه تلويزيوني به جزئيات دقيق تغييرات صورت گرفته در فيلم‌نامه‌ها پرداخته شده و اسامي تعدادي از فيلم‌ها و تهيه‌كنندگاني كه با پنتاگون همكاري كرده‌اند، منتشر شد،اين برنامه نشان مي‌داد كه ويراستاران وزارت دفاع چگونه فيلم‌نامه‌ها را تغيير مي‌دهند. «ديو راب» در اين برنامه به اين مطلب اشاره مي‌كند كه بسياري از فيلم‌سازان‌ هاليوود از قبيل «جري براك‌هايمر»، «تام گلدنبرگ»، «جان وو» با كمال رغبت خود را با سياست‌هاي پنتاگون هماهنگ‌كرده‌اند، او اين فرايند را «راز كثيف هاليوود» مي‌نامد. ## سلطه صهيونيسم بر هاليوود امروز مهمتر از سيطره سياستمداران آمريكايي بر هاليوود، سلطه صهيونيسم بر اين صنعت سينمايي است كه خود آمريكايي‌ها بارها بدان اذعان داشته‌اند، جالب آنكه 12 نفر اول ليست يكصد فرد موثر بر سينماي آمريكا، همگي يهودي‌اند. حاكمان يهودي هاليوود با توليد محصولاتي مستهجن و پرفروش، به سودهاي كلان دست يافته‌‌اند كه درصدي از اين درآمد نيز هرساله صرف محقق ساختن اهداف صهيونيست مي‌شود، آنچنانكه در اين ميان مي‌توان به «استيون اسپيلبرگ»؛ كارگردان يهودي الاصل هاليوود اشاره كرد كه سالانه چند ميليون دلار از درآمد ميلياردي خود را به زنده نگاه داشتن خاطره حادثه هلوكاست اختصاص مي‌دهد. علاوه بر كمپاني‌هاي بزرگ هاليوودي چون «برادران وارنر»، «والت ديزني» و «دريم وركس» كه صاحبان آنها همگي يهودي‌اند، سه شبكه اصلي و مهم آمريكا از جمله NBC و ABC و همچنين حدود دو سوم توليدكنندگان اصلي و پيشتاز صنعت سينما و تلويزيون اين كشور يهودي هستند. همچنين طبق آماري كه چند دهه پيش از اين منتشر شد، از 85 فرد تأثيرگذار بر صنعت سينمايي هاليوود در سال 1936 ميلادي، 53 تن يهودي بوده‌‌‌‌اند. اكتبر سال 1994 ميلادي، «ويليام كش»، روزنامه نگار بريتانيايي، مقاله‌‌اي را با عنوان «توطئه‌‌گران يهودي هاليوود» در نشريه «Spectator» منتشر نمود ولي كمي بعد به اتهام يهودستيزي، با واكنش‌‌هاي تندي مواجه گرديد. «ويليام كش» در اين مقاله نوشته بود: وقتي «مايك اويتز» اعلام نمود كه در شهر لس‌‌آنجلس كنفرانسي خبري برگزار خواهد نمود، همه دريافتند كه اتفاق بزرگي در راه است. در آن جلسه اعلام گرديد كه يك استوديوي چندميليارد دلاري فيلم سازي با مديريت استيون اسپيلبرگ در آستانه تشكيل است. «لوييس بي‌ماير» با اينكه خود يكي از پيشگامان يهودي سينماست، در كتاب «امپراتوري از ميان خودشان؛ چگونه يهوديان هاليوود را ابداع نمودند.» به اين مسئله اعتراف كرده است. چند سال پيش، يكي از مديران شركت سوني كه حاضر به ذكر نام خود نشده بود، در مصاحبه‌‌اي با يكي از هفته نامه‌هاي اقتصادي ژاپن اظهار داشت كه صنعت فيلم‌‌سازي آمريكا تقريباً به صورت كامل به وسيله يهوديان كنترل مي‌گردد. سلطه يهوديان بر هاليوود تا بدانجا پيش رفته است كه يكي از لطيفه‌هاي قديمي و شايع در لس‌آنجلس اين است كه براي ورود به صنعت سينما بايد به آيين يهوديت گرويد.امروزه در شرايطي يهوديان به رهبران بلامنازع هاليوود تبديل شده‌‌اند كه آنان تنها 4% جمعيت آمريكا را تشكيل مي‌‌دهند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن