تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826794722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طراحی در انیمیشن دو بعدی


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
طراحی در انیمیشن دو بعدی
طراحی در انیمیشن دو بعدی مواد: در طراحی، هم از مدادهای چوبی و هم از مدادهای اتود فلزی می توان استفاده کرد. مدادهایی را که برای شروع کار توصیه می کنیم عبارتند از: مدادهای چوبیسفت F HB B 3B 5B نرم
center
مدادهای اتودمداد اتود با مغزی H برای طرح اولیهکاغذ: برای طراحی کاراکتر و یا آماده شدن طراحی اولیه بک گراندو یا استوری بورد بهتر است از کاغذهای صاف و بدون بافت استفاده شود زیرا بافتهای کاغذ تا اندازه ای خط اصلی کاراکتر را از بین می برد و تشخیص ایرادهای کاراکتر سخت تر خواهد شد ولی برای ایجاد بافت یا افکت های ویژه ای به کار می آید .بهتر است از کاغذ سفید بدون پرز استفاده شود .لوازم کمکی : تخته طراحی به ضخامت 6 میلیمتر و قطع 40 × 50 سانتی متر می تواند از جنس تخته سه لا یا پلکسی گلاس باشد ، نوار چسب یا گیره برای چسباندن کاغذ به تخته ، پاک کن وانیل ( به خاطر صدمه نزدن به کاغذ ) ، کاغذ برای کثیف نشدن طراحی به هنگام کار ، برس یا فرچه برای پاک کردن سطح کاغذ ، مداد تراش و یا کاتربرای شکل دادن به نوک مداد ، البته در کارگاههای ساخت انیمیشن از میز نور جهت طراحی استفاده می کند تا در صورت احتیاج به زدن کلید یا بیت وین ها به راحتی از نور تابیده شده در زیر صفحه شیشه ای ، اشکالات کاراکتر گرفته شود .انواع شکل های نوک مداد
center
نوک تیز :• خطهای نازک • آکسانهای تند ( طراحی کارکتر، طراحی بک گراند ، نماهای کلی و ...) • هاشور ( سایه پردازی به طراحی کارکتر و طراحی بک گراند و استوری بورد ) • خط ضخیم و نازک ( حس دادن به کاربه خصوص در مورد تائید به اعضای حرکتی کاراکترها ) نوک گرد :• خطهای معمولی• سایه های کلی نوک کند :• خطهای نرم • سایه های ملایم • شفاف کاری نوک دراز : • خطهای بلند • شفاف کاری• خط ضخیم و نازک • مغزی به حالت تخت یا افقی خطوط مدادی: این خطوط هم برای گرم کردن دست تا قبل از طراحی و هم جهت ساخت انواع هاشور و سایه روشنها به کار می رود .
center
گام سایه ها: سطوح تیره و روشن روی طرح را می توان با روی هم قرار دادن خطوط هاشوری و استفاده از نرمی و سفتی مدادهای مختلف بوجود آورد .
center
در اینجا 5 شماره سایه ازگام 9 شماره ای سایه ها نشان داده شده است .این 5 نوع سایه آنهایی هستند که شما و حتی افراد پیشرفته بدانها نیاز دارید . این 5 نوع سایه را همانند موسیقیدانها که نتها را تمرین می کنند بارها تمرین کنید . پس از اینکه در گام خاکستریها مهارت پیدا کردید ، دارای آن قدرتی خواهید شد که طراحی معمولی را به طراحی با ارزش و عمیق تبدیل کنید .برای تمرین این سایه ها می توان از انواع شکلها و اجسام حتی به صورت ذهنی استفاده کرد با این تفاوت که در طراحی انیمیشن این نکته همیشه باید مد نظر باشد که 1- اجسام یا کاراکترها ساخته شده از اجسام هندسی هستند که با تناسباتی به هم مرتبط هستند . پس وقتی از یکه مکعب یا بیضی طراحی می کنید ، با این دید از آن طراحی کنیدکه آن مکعب سر یک آدم آهنی یا آن بیضی ، دماغ یک کاراکتر است . پس سعی کنید از جهات مختلف یک حجم طراحی کرده و به دفعات نور پردازی آن را تغییر دهید .2- از جهات مختلف یک حجم طراحی کنید به طوریکه بعداً بتوانید بدون دیدن مستقیم آن حجم ، جهات دیگرش را تصویر کنید .3- اجسام را زنده ببینند آنها را زنده طراحی کنید .
center

center
برای تمرین این سایه ها از تمام انواع نوکها و انواع شیوه های گرفتن مداد با دست استفاده کنید . با دقت ببینید چگونه نوکهای مختلف مداد سایه های مختلفی از روشن تا تیره را بوجود می آورد . استادان با غلتاندن نوک مداد نوک تیز خطهای ضخیم و نازک ایجاد می کنند و طراحیهای خطی بوجود می آورند .با استفاده از بغل مداد نوک گرد، خطهای نرم و با مداد کند، سطوحی با سایه های نرم را به وجود آورید. با مدادی که نوکی بلند دارد می توانید خطهای پهن و بلند به وجود آورید یا خطوط پهن مجزا یا سایه های یکدست ایجاد نمائید. سایه زدن را آنقدر تمرین کنید که هماهنگی دست و مغز شما حالتی خودکار به خود گیرد.
center
حتی می توانید آن تجربیاتی را که خودتان در ضمن تمرین بدست می آورید برای سایه زدن به طور مستقیم در طراحی بکار گیرید.مراحل طراحیمرحله اول: طرح اجمالی یا کلی
center
با مداد اتود مجهز به مغزیH که آن را نه مثل نوشتن بلکه در کف دست با انگشتان می گیرید، طرح اجمالی مدل را رسم کنید.سعی کنید حرکات دستتان آزاد و از ناحیه شانه باشد. در این موقع فقط حواس خود را متوجه شکلهای کلی کنید. جزئیات و ریزه کاریها را بعداً اضافه کنید. این مرحله را بارها و بارها تمرین کنید.طرح اجمالی در طراحی کاراکتر بدین صورت است:مرحله دوم: طراحی خطی
center
برای پیشرفت در طراحی خطی پر احساس نیاز به وقت و تمرین دارید. برای این کار از مداد چوبی یا اتود با مغزی H یا F استفاده کنید. با مداد، هم به صورت نوشتن و هم به صورت گرفتن در کف دست تمرین کنید. در شیوه گرفتن مداد به کف دست، خط های پهن را با بغل و خط های نازک را با نوک آن رسم کنید. خود را هرچه بیشتر ورزیده سازید تا بتوانید گردی و بعد را با خط های پر احساس نشان بدهید.این مرحله مهمترین مرحله در طراحی کاراکتر است. زیرا القای حس مورد نظر و شخصیت پردازی به وسیله خطوط این مرحله شکل می گیرد.
center
مرحله سوم: سایه های مقدماتیبرای کسب موفقیت در سایه زنی، باید توجه داشت که منبع نور طبیعی یا مصنوعی است، در ثانی جهت آن ازکدام جهت است و حجم چه جنسی است و بازتاب نور آن به چه صورت است.در مرحله اول باید شکلها را به صورت صاف و با دقت زیاد خاکستری کنید. سایه ها را با خاکستری های متوسط و با ظرافت کامل ایجاد کنید. از همان مرحله اول سایه های تند بوجود نیاورید. پس از اطمینان، سطوح خاکستری را با فشار بیشتر به مداد یا انتخاب مدادی نرم تر می توانید تیره تر کنید. نوک مداد را برای ایجاد سایه های نرم و صاف؛ تخت کنید.
center
مرحله چهارم: اتمامدر سایه های نهایی تا حدی از مداد پر رنگ تر استفاده کنید. با نوک تخت مداد، سایه های یکدست را به وجود آورید. مراحل سایه زنی را با تکرار لایه های متعدد بر روی هم دنبال کنید تا به تیرگی دلخواه برسید. خط ها و آکسانها را در ضمن ادامه کار تقویت کنید.گاهی ممکن است یک طراحی را با یک نوع مداد سخت انجام دهید.
center
مداد HB مداد خوبی برای این کار است. با تغییر فشار بر مداد و تغییر در نحوه گرفتن آن با دست می توان چندین نوع سایه و انواع مختلف خط ها را بوجود آورد.البته در استوديو هاي ساخ انيميشن ، بعد از طراحي اوليه بك گراند يا انيميشن براي القاي حس بهتر يا جذابيت بيشتر ، در مرحله نهايي از ته مايه رنگي در آن استفاده مي شود .  منبع:www.animation.ir
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8796]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن