تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815690427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فواید جواد رضویان بودن!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: ایسکانیوز: چند سالی است که طنزهای موسوم به نود شبی در تلویزیون ایران مخاطبان زیادی جذب کرده و هر سال جریان تازه ای در رفتارهای عمومی مردم و به تبع رفتارهای شخصیت های طنزهای نودشبی، شکل گرفته است. تکیه کلام ها و رفتارهای تکراری که به اصطلاح " تیک" معروفند در رفتارهای مردم کوچه وخیابان قابل مشاهده اند. آسیب شناسی این رفتارهای زبانی وحرکتی جریانی است که می بایست کارشناسان هنری، روانشناسان و جامعه شناسان مورد توجه قرار دهند. چرا که تاثیرات رفتارهای زبانی ممکن است تا سال ها در ذهن مخاطبان سایه بیفکند و باعث شود پدیده ها ی پیرامونی را با این اصطلاحات نام گذاری کنند که این خود شکل نادرستی از تاثیر رسانه بر مردم است. اگر از رسالت و تعهدی که رسانه ملی موظف است به آن توجه کند حرف بزنیم به نکات جالب وگاه ضد ونقیضی می رسیم . رسانه ملی از یک طرف ترویج فرهنگ و تمدن وزبان فارسی را سرلوحه برنامه های خود قرار می دهد وحتی واژگان ابداعی فرهنگستان زبان وادب فارسی را به سرعت در بافت زبان معیار قرار می دهد و در خبرهای سراسری می گنجاند از طرف دیگر در یکی از پر مخاطب ترین برنامه های تلویزیونی این زبان را مورد بی مهری قرار می دهد. طنز"چارخونه" که چندی است از شبکه 3 سیما پخش می شود اگر چه از این نکته ونکوهش عاری است اما خالی از برخی توانمندی های برنامه های "روتین" است. سروش صحت نویسنده توانمند تئاتر و تلویزیون این بار دست به تجربه کارگردانی زده است. او با محسن چگینی سرپرست نویسندگان و تهیه کننده در تلاش است مجموعه ای را تولید کند که هم بار اجتماعی آن مورد توجه قرار گرفته باشد و هم خنده دار بودن آن در جامعه مشخص شود. او در این راه از چهره های مطرحی کمک گرفته است: حمید لولایی چهره آشنای طنزهای نودشبی، مریم امیرجلالی( که البته در کارهای نودشبی نبوده است) جواد رضویان و ... این چهره ها برای برنامه مخاطب آورند اما در "چارخونه " در مورد حمید لولایی و مریم امیرجلالی این اتفاق نیفتاده است. حمید لولایی در موقعیتی بین طنز و جدی گیر کرده و هنوز تکلیف نقش برای او مشخص نیست. گاهی با حرکت های دست و شوخی می خواهد طنز موقعیت ایجاد کند اما زود از این موقعیت کنار رفته و به کلام روی می آورد که البته در این بخش نیز موفق نیست. مریم امیرجلالی هم در موقعیتی تکراری فقط حرص می خورد و اعصابش خرد می شود و به تبع آن پیاپی جیغ می کشد و سروصدا می کند. در این بین جواد رضویان مثل فرشته نجات وارد مجموعه می شود . جواد رضویان با حالت های جدی رفتاری می تواند هر مخاطبی را به خنده بیندازد. او به درستی می داند چه موقع و با چه حرکاتی چه به لحاظ کلامی و چه به لحاظ موقعیتی و حرکتی مخاطب را بخنداند . اما در واقع شاید بتوان گفت تنها اوست که توانسته یک تنه مخاطب را پای رسانه نگه دارد. او و دوستش"چهارشنبه" با لهجه شیرین افغانی توانسته اند حتی روی کاراکترهای دیگر تاثیر گذار باشند "حامد" یکی از همین کاراکترهاست که هروقت با " شنبه" مواجه می شود افغانی حرف می زند، این یعنی تاثیر مثبت "جواد رضویان" بودن، در یک مجموعه تلویزیونی. غیر از این کاراکترها، "چارخونه" طنزی است که به " مارماهی ماند، نه این تمام و نه آن تمام" این برنامه تلویزیونی بین طنز و جدی گیر کرده است و به موضوعات مورد توجه عامه مردم هم توجه چندانی نشان نمی دهد. موضوعاتی که چند ماه اخیر مردم درگیر آن بوده اند از قبیل کارت سوخت و.... ماه مبارک رمضان و وقفه ای که در " چارخونه" افتاد احتمالا نفس های به لب رسیده این طنز تلویزیونی را دوباره به جریان می اندازد و امیدوارم سروش صحت با خلاقیت همیشگی اش بتواند این مجموعه را از دام تکرار و بی موضوعی برهاند




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن