واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: فارس: رامتين شهبازي منتقد سينما گفت: در مرحله نگارش فيلمنامه «نقاب» روي طراحي داستان و پرداخت شخصيتهاي قصه به خوبي كار شده است و فيلمنامه فيلم، اثر بسيار مستحكمي است. رامتين شهبازي در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم نقاب گفت: كاملا مشخص است كه در مرحله نوشتن فيلمنامه روي طراحي داستان و پرداخت شخصيتها به خوبي كار شده است و فيلمنامه نقاب، اثر بسيار مستحكمي است. وي افزود: اين موضوع هم مشخص است كه راست گفتار كاملا مرعوب فيلمنامه قوي «نقاب» شده و در زمان ساخت تنها دست به مصور كردن فيلمنامه زده است. شهبازي با اشاره به مسائل حاشيهاي مربوط به فيلمنامه اين فيلم گفت: كاظم راستگفتار ميگويد فيلمنامهاي كه ساخته شده نوشته خود ايشان است، اما اگر ما مرحله بسته شدن نطفه فيلمنامه را ايده آن بدانيم، به اين نتيجه ميرسيم كه قدرت فيلمنامه كار پيمان قاسمخاني است. شهبازي در ادامه افزود: متاسفانه قدرت زياد فيلمنامه و تحت تاثير قرار گرفتن كارگردان باعث شده در بعضي از جاها براي گنگ نشدن فيلمنامه، خلاقيت تصويري كمتر در كار استفاده شود و اين باعث شده تا فيلم با قدرت كافي پيش نرود. وي در مورد استقبال نه چندان خوب تماشاچيان سينما از «نقاب»، گفت: اولين مساله در اين ميان، اين است كه تماشاچيان به ديدن كليشهها عادت دارند و فيلمنامه اين فيلم ساختاري دارد كه براي بعضي از تماشاچيان قابل هضم نيست. همچنين تجربه ثابت كرده كه خانوادههاي ايراني علاقه چنداني به فيلمهايي كه در آن كيان خانواده مورد تهديد قرار ميگيرد، ندارند و به اين فيلمها واكنش منفي نشان ميدهند. شهبازي در ادامه اين گفت و گو به بازي پارسا فيروزفر در «نقاب» اشاره كرد و گفت: شخصيت نيما يك شخصيت شرير اما جذاب است. او تا پايان فيلم روي اصول خود پافشاري ميكند و شخصيتي است كه پرورش قوي آن در فيلمنامه شكل گرفته و به اين علت روي مخاطبان هم تاثير زيادي ميگذارد. شهبازي در پايان گفت: تماشاي اين فيلم، كمبود فيلمنامههاي خوب در سينماي ايران را به ما گوشزد ميكند و اين نكته را ياد آور ميشود كه يك فيلمنامه خوب با وجود كارگرداني نامناسب هم ميتواند جذاب باشد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]