تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836377759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطالعه مقدماتي پيرامون تبليغات شهري (2)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
مطالعه مقدماتي پيرامون تبليغات شهري
مطالعه مقدماتي پيرامون تبليغات شهري (2) درآمدي بربحث تبليغاتروشها و شيوه‌هاي تحريفـ ـ متهم كردن مخالفان ـ ـ تعريف از طرفداران خود و بزرگ كردن آنها ـ ـ دستكاري كردن اطلاعات آماري (استفاده از اين روش بعلت اينكه اغلب مردم ما باآمار آشنائي كافي ندارند ممكنست براحتي آنها را تحت تاثير قرار دهد. ) ـ ـ مخدوش كردن اطلاعات غير آماري ـ ـ حذف برخي از اطلاعات بطوري كه اطلاعات داده شده يكسويه به سود مبلغ باشد. ـ ـ پرت كردن حواس مخاطب ويا جلب توجه او به مسائل ديگر . ـ ـ ساده كردن بيش از حد مسائل پيچيده . 3ـ فن ناامني : متخصصان تبليغات مي‌دانند در مواردي كه افراد دستخوش ناامني ( ترس، خشم، احساس شكست و ناكامي و... ) هستند، نسبت به برخي تبليغات بيشتر حساس بوده و آماده‌پذيرش آن مي‌باشند تبليغات مي‌داند كه افراد در چنين شرايطي قادر به حل مشكلات خود از راههاي مرسوم نيستند، در نتيجه تبليغات مي‌تواند در چنين شرايطي وانمود كند كه مي‌تواند آنها را در حل مشكلات خود ياري دهد و از اين بن بست بيرون آورد. گاهي حتي تبليغات همه افراد را دستخوش ناامني مي‌كند تا بتواند از اين دستپاچگي و سردرگمي افراد بهره‌برداري كند. عوامل ناامني : اين عوامل درزندگي زياد بوده وبا سن و جنس، شكل، فرهنگ و اعتقادات مذهبي ( شكل و ميزان درآمد وابستگي به حزب سياسي يا باشگاه ورزشي، هنري ... ) افراد تغيير مي‌كند . تبليغات زماني در كارش موفق مي‌شود كه بتواند روي آن دسته از ناامنيها انگشت بگذارد كه اكثر مردم دچار آن هستند و خلاصه جنبه رايج‌تري دارد. عواملي كه معمولاً در انسان احساس ناامني بوجود مي‌آورد عبارتند از :1ـ فقر 2ـ بيكاري 3ـبيماري 4ـ مرگ 5ـ پيري 6ـ آشوبهاي اجتماعي 7ـ جنگ 8ـ عدم محبوبيت 9ـزشتي 10ـ شكست 11ـ تغييرات اجتماعي، سياسي، اقتصادي و تكنولوژيك. صرفنظر از فنون تبليغاتي، تبليغات معمولاً براي آنكه خود را در ذهن افراد حك كند از روش تكرار استفاده مي‌كند تبليغات با تكرار مطلب آن را در افكار عمومي زنده نگه مي‌دارد و نمي‌گذارد كه خاطره ها محو شود. نقش مبلغ: تبليغ موثر مستلزم آن است كه از جهت احساسي و عاطفي ميان مبلغ و پيامگير همدلي وجود داشته باشد .اين همدلي باعث مي‌شود تا پيامگير تبليغات را به عنوان باوري كه از بيرون به او تحميل مي‌شود احساس نكند بلكه برعكس احساس كند كه اين چيزي است كه خود بدان معتقد شده است . مدلهاي تبليغ : مدلهاي تبليغ را مي‌توان بر دو دسته ضعيف و قوي تقسيم كرد. تفاوت اين دو در ميزان تأثير اقناعي آنها نيست بلكه در خصلت كنش متقابل ميان مبلغ و پيامگيران است. 1ـ مدل ضعيف : در اين مدل پيامهاي يكسان باعث مي‌شود تا افراد بتدريج تحت تاثير قرار گيرند بدين ترتيب كه نخست گروهي كه بيشتر آمادگي پذيرش دارند جذب تبليغ مي‌شوند و از بقيه پيامگيران مجزا مي‌گردند. مدل ضعيف تبليغ شبيه ماهيگيري است كه در آن ماهيگير براي بدام انداختن ماهي از طعمه استفاده مي كند در اين مدل مبلغ بيشتر دنباله رو سليقه وذائقه مردم و يا جو جامعه است . 2ـ مدل قوي : در مدل قوي جريان همسان پيام بصورتي ديگر عمل مي‌كند. آثار تراكم پذيرناشي از اين پيامهاي تبليغاتي خصلت گزينشي ندارد، بلكه تبليغ با پاسخ موافق جمع مواجه مي‌شود . اين مدل را مي‌توان به دستگاه خودكاري تشبيه كرد كه بدون توجه به محتواي پاكت بر تمام آنها مهر واحدي مي‌زند . در اين روش مبلغ بيشتر چيزي را ديكته مي‌كند. البته مدل قوي مانع از اين نمي‌شود كه برخي از افرادبا اشتياق به آن پاسخ دهند و عده‌اي هم با آن مخالفت كنند. بر اساس همين تشبيهي كه كرديم برخي مهر روي آنها كمرنگ است يا اصلاً رنگ ندارد. اينكه مبلغ در كجا بايد از مدل ضعيف استفاده كند و در كجا از مدل قوي، به مطالعه تجربي نياز دارد. اگر پاسخ‌هاي موافق برحسب گروه سياسي ـ اجتماعي ( مثلاً برحسب شغل ،‌درآمد تحصيلات، مذهب و غيره ) با هم خيلي تفاوت داشت احتمالاً مدل ضعيف مناسبتر است ولي وقتي تفاوتي درتوزيع پاسخ‌ها در گروه‌هاي اجتماعي وجود نداشت، مدل قوي مناسبتر به نظر مي‌رسد . تفاوت تبليغ با تعميم :تبليغ به معني رساندن پيام گيرنده پيام است بنا به تعريف اين مبلغ است كه سراغ جامعه پيام گيرندگانش مي‌رود و براي رساندن پيامش به گوش پيام گيرندگان هر گونه مشكلي را تحمل مي‌كند در حاليكه معلم و مدرس چنين وظيفه‌اي را براي خويش قائل نيستند بلكه برعكس اين شاگرد است كه سراغ استاد مي‌رود و از او مي‌آموزد. اين تفاوت اساسي بين تبليغات و تعليمات عرصه ارائه آموزه‌ها به توده مردم است. عناصر ارتباط در تعليمات و تبليغات: علاوه بر 3 عنصر پيام، گيرنده پيام، فرستنده پيام كه در هر ارتباط اعم از تعليمات وجود دارد.، در تبليغات عنصر چهارمي نيز دخيل است و آن، عنصر انگيزش اجتماعي بوسيله تنفيذ پيام در بستر يك حركت تبليغي است به عبارت ديگر در تبليغات مسئله تعميق و تنقيذ پيام در جامعه پيام گيرندگان ودر نتيجه بسيج افكار عمومي نيز مطرح است كه تحت عنوان انگيزش و تنفيذ، قابل توجه و بررسي است. روشهاي مورد استفاده تبليغات : روشهاي مورد استفاده بستگي به نوع تبليغ و محتواي پيام دارد ولي بهرحال مبلغ بايد براي رساندن پيام خودبه گوش مخاطبانش دو مسئله مهم را همزمان و هماهنگ مورد توجه قرار دهد. مسئله اول گسترش شعاع دايره نفوذ اجتماعي پيام يعني افزايش عددي مخاطبين پيام است ومسئله دوم تعميق و تنفيذ پيام يعني افزايش تاثير پيام در افراد جلسه گيرندگان پيامش. بنابراين روشهاي تبليغي الزاماً بايد با توجه به اصل هر چه گسترده‌تر ساختن دايره گسترش پيام و تنفيذ و تعميق آن تنظيم و طراحي گردد. بايد ميان جامعه و تبليغات ارتباط متقابل و تعاملي برقرار باشد كه بر طبق آن مبلغان بتوانند نيازهاي جامعه را شناخت و به پاسخگوئي نيازهاي جامعه را شناخته و به پاسخگوئي بدانها بپردازند و جامعه هم به ارزيابي و پذيرش و عدم پذيرش جريان تبليغات مي‌پردازد همچنين رابطه متقابل بين تبليغ و تحقيق انكار ناپذير است چرا كه با استفاده از دستاوردهاي علمي ـ پژوهشي مي‌توان به رشد اجتماعي و گسترش فرهنگ كمك شاياني نمود. ارتباط تبليغات و توسعه :توسط يك برنامه ريزي كلي است كه شامل همه جنبه‌هاي زندگي و جهات نيازهاي اجتماعي نظير آموزش و بهداشت، صنايع، حمل ونقل، تفريح، توليد و غيره مي‌شود. موفقيت هر كشور در امر توسعه بي‌ترديد به برنامه‌ريزي صحيح آن كشور در تبليغات وابستگي و پيوستگي تام و تمام دارد و برعكس بهترين برنامه‌ريزيها در امر توسعه اگر با برنامه‌ريزي صحيح و همه جانبه‌اي در امر تبيغات همراه و توام باشد مآلا عقيم و ناكام خواهد ماند . در تبليغات يك اصل اساسي وجود دارد كه اگر به اندازه كافي به آن توجه و عنايت نشود همه تمهيدات اجرائي در جهت رشد و توسعه با مشكلات اساسي روبرو خواهد شد واحتمالاً به هدر خواهد رفت و اين اصل، ضرورت آموزش و انگيزش مردم در راستاي برنامه‌هاي توسعه اجتماعي است .اين اصل را مي‌توان مكمل اصل ضرورت مشاركت عمومي مردم درتبليغات ناميد، بنابراين اصل از يكسو مردم بايد در فعاليت‌هاي تبليغي شريك باشند و حتي بخشي از آن بشمار آيند و از سوي ديگر فعاليت‌هاي تبليغي بايد در بستر برنامه‌هاي توسعه اجتماعي حركت كنند . ـ اصول كار تبليغ : 1ـ مشكل‌يابي و مشكل گشايي 2ـ ترويج خوداتكائي 3ـ فراگيري شمول و عموميت داشتن زبان تبليغات 4ـ توجه به آرمانهاي اسلامي و فرهنگ ملي 5ـ در نظر گرفتن امكانات ملي 6ـ همبستگي با نهادهاي مردمي 7ـ پرهيز از روز مرگي و قالبهاي كليشه‌اي 8ـ آموزش مداوم و عناصر تبليغي فلسفه وجودي نظام تبليغ : 1ـ ناكافي بودن ميزان اطلاع مردم در زمينه‌هاي سياسي و فرهنگي و تخريب حافظه ملي و هويت تاريخي مردم بوسيله استعمار و ضروت رجعت به هويت ملي. 2ـ تبليغات جهاني 3ـ ضرورت انتشار ( نتايج حاصل از تحقيقات علمي و فرهنگي و ذخيره شدن آنها در منابع تحقيقاتي و دانشگاهي بايد در جهت رشد فرهنگ عمومي در اختيار مردم قرار گيرد. )4ـ حق‌افراد جامعه‌براي استفاده از خدمات آموزشي توسط رسانه‌هاي گروهي. 5ـ تقويت همبستگي ملي و جلب توجه افراد به مسائل مشترك و عمومي. 6ـ عدم آشنائي مردم با استعدادهاي بالقوه كشور در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي. 7ـ لزوم كمك بيشتر به خانواده‌ها 8ـ ناكافي بودن خدمات آموزشي موسسات آموزش رسمي و عدم تعادل و ارائه خدمات آموزشي. روانشناسي تبليغات: يعني به كارگيري قواعد و اصول روانشناسي اجتماعي براي بررسي تبليغات . في المثل مبلغ بايد بداند اولاً هر پيام به هر صورت و با هر كيفيت احتمالاً قابليت جذب شدن در جامعه را ندارد. ثانياً همه بخشهاي جامعه با يك پيام ويژه بطور همانند وروبرو نمي‌شوند وآن را به صورت يكنواخت و مشابه دريافت نمي‌كنند، پيامي كه بالقوه قابليت پذيرش را داشته باشد و نيز ناگهاني و دفعتاً درجامعه جذب نمي‌شود. توجه به اصول و قواعد روانشناسي اجتماعي در كنار شناخت فرهنگ و سنتهاي اجتماعي مي‌تواند كار تبليغات را بسيار آسانتر و راحت‌تر از آن چيزي كه تصور مي‌شود بسازد . مراحل نشر تنفيذ ( پذيرش پيام ):1ـ آگاهي 2ـ جلب توجه وعلاقه‌مندي 3ـ ارزيابي 4ـ آزمايش وتجربه 5ـ پذيرش و پيگيري ( در انجام تبليغات توجه به اين مراحل ضروري است و قرار داشتن جامعه در هر يك از مراحل بايد تبليغات متناسب با آن انجام داد، شبيه كار باغبان در پرورش يك درخت يا گل ) و هنر مبلغ درك صحيح موقعيت پيام در جامعه است. طبقه‌بندي افراد از لحاظ پذيرش يك پيام با اهميت يافتن امر تبليغات و افزايش يافته‌هاي علومي كه با تبليغات در ارتباط هستند، جوامع مختلف اعم از توسعه يافته و يا در حال توسعه هر ساله مبالغ هنگفتي را صرف تبليغات مي‌كنند . در جدول ارائه شده هزينه‌هاي تبليغاتي تجاري 24 كشور دنيا براساس نوع رسانه‌هاي تبليغي آمده است. نكته قابل توجه اينكه ارقام ارائه شده در جدول مذكور برحسب ميليون دلار مي‌باشد. اين جدول عيناً از فصنامه مطالعاتي و تحقيقاتي وسائل ارتباط جمعي، زمستان 1370، سال دوم شماره مسلسل 8 صفحه 68 و 69 اقتباس گرديده است . هزينه‌هاي تبليغات تجاري در كشورهاي مختلف برحسب نوع رسانه سال 1986( ميليون دلار) اثرات سوء تبلغات تبليغات براي خريد و مصرف كالاها و خدمات مختلفي كه محدوديت عرضه دارند به ويژه در شرايطي كه توان خريد اكثريت مردم جامعه پايين مي‌باشد، ممكن است موجب بروز تنش‌هائي در افراد كم درآمد و بي‌بضاعت گردد. افرادي كه زود هنگام در شرايطي كه قرص‌طلائي رنگ خورشيد را مشاهده نمي‌كنند، در طلب روزي براي بدست آوردن قرصي نان از خانه بيرون مي‌روند وشب هنگام يعني زماني كه باز هم قرص طلائي رنگ خوشيد را نظاره‌گر نيستند به خانه‌برمي‌گردند، چنانچه پيوسته بر در و ديوار شهر تبليغات خوش نما ورنگارنگ را مشاهده كنند در حالي كه توانائي بهره‌گيري از خدمات و كالاهاي ارائه شده در اين تبليغات ندارند . اين امرمي‌تواند بهداشت رواني آنان را به مخاطره انداخته و در آنان نگرشهاي منفي ايجاد نمايد . براين اساس آيا مي‌توان در تهيه و نصب و بكارگيري رسانه‌هاي تبليغاتي، مسائلي همچون حيطه جغرافيائي، اجتماعي و... را ناديده گرفت؟ بديهي است كه خير . بلكه بايستي درشكل‌هاي مختلف تبليغات به دقت به مخاطبان از لحاظ محل سكونت، وضعيت تحصيلي، اقتصادي و اجتماعي و... توجه كرد. از اين ارزشهاي اسلامي،‌انقلابي وملي در امر تبليغات مي‌تواند احساسات آحاد جامعه را جريمه‌دار نموده و آنان را به واكنش منفي در مقابل اين امر وادار سازد. اين مسئله درابتداي جنبش تبليغات در برهه پس از جنگ در برخي موارد به چشم خورده است . با خصوصي شدن مسئله تبلغات ،‌رفته رفته امر سود جوئي در اين زمينه باعث افزايش قيمت تبليغات گرديده و عملاً صاحبان كالاها و خدمات نوپا را از تبليغ كارها و خدمات خويش‌باز خواهد داشت. از اين گذشته با حركت بسوي اقتصاد باز و جذب سرمايه‌هاي خارجي، اندك اندك كلاها و خدمات خارجي كه از سوي شركتهاي چند مليتي و فراميتي اداره مي‌شوند نبض تبيغات و بازار مصرف را بدست خواهند گرفت. عدم وجود تنوع در كالاها و خدمات و همچنين وجود تورم درجامعه باعث خواهد گرديد تا امر تبليغات عملاً بي‌ارزش جلوه‌گر شده و مردم صرفاً بدنبال كميت بيشتر با قيمت نازلتر و بدون توجه به كيفيت باشند . محدوديت‌هاي پژوهشي زمان براي دستيابي به نتايج مفيد و كاربردي بايستي وقت بيشتري در اين راه صرف نمود . امكانات مالي: جهت كسب اطلاعات بيشتر بايستي از امكانات مالي مناسبي برخوردار باشيم تا با دست باز بتوانيم در اين راه تحقيق‌هاي دقيقتري بعمل آوريم . پيشنهادات : ـ ـ تشكيل شورائي متشكل از صاحب‌نظران رشته‌هاي مختلف ( روانشناسي، جامعه‌شناسي، انسان شناسي، ارتباطات، مهندسي شهرسازي و... ) بمنظور ايجاد تمركز و تشكل امر تبليغات .ـ ـ درنظر گرفتن ويژگيهاي سنتي، جنسي، اجتماعي، اقتصادي، تربيتي و... مخاطبين تبليغات . ـ ـ حفظ ارزشهاي اسلامي، ملي و... درتمامي جوانب تبليغات ( كميت و كيفيت، نحوه ارائه، زمان ارائه،‌مكان ارائه) زير نظر شوراي مذكور بمنظور جلوگيري از اعمال سليقه‌هاي شخصي. - ـ ارزش‌گذاري به نظرات مخاطبين و مصرف كنندگان تبليغات از طريق نظر سنجي ازآنها. ـ ـ انديشيدن تمهيداتي به منظور ارزشيابي مداوم و روزآمد امر تبليغات. ـ ـ جلوگيري از ارائه برخي از تبليغات كه جنبه همگاني نداشته و تفاوتهاي جغرافيايي، قومي و... را در بر نمي‌گيرند.ـ ـ ارائه تبليغات در سطحي محدود با توجه به ويژگيهاي خاص هرمنطقه، قوم و... ـ ـ ايجاد فيلترهاي مناسب براي جلوگيري از نفوذ فرهنگ بيگانه در قالب تبليغات. ـ ـ تاكيد برمصرف كالاها و خدمات ايراني در مقابل كالاها و خدمات خارجي . ـ ـ ادامه هدايت و سياست‌گذاري بر امر تبليغات حتي با وجود خصوصي‌سازي بخش تبليغات براي جلوگيري از رسوخ افكار بيگانگان والقاء فرهنگ مصرفي. ـ ـ مرزبندي دقيق بين اهداف تبليغات غربي و داخلي به منظور پيشگيري از رسوخ فرهنگ فلسفه غربي تحت عنوان تبليغ بيشتر، مصرف بيشتر و رفاه طلبي و دنيا خواهي . ـ ـ استفاده از نظرات كارشناسي استادان و صاحب‌نظران مسائل ادبي براي جلوگيري از بروز ناهنجاريهاي ادبي و دستوري در امر تبليغات. ـ ـ هماهنگي با مراكز ذيربط همچون ستاد انقلاب فرهنگي و فرهنگستان علوم در امر تبليغات. ـ ـ در نظر گرفتن هويت فردي و ملي و قومي افراد به عنوان مخاطبان و حفظ حرمت انساني آنان در امر تبليغات. - - دادن بهاي لازم به تبليغات فرهنگي و مذهبي بدون مخدوش نمودن چهره فرهنگي و مذهبي و بررسي ميزان تاثيرگذاري آن برآحاد جامعه. -- انجام پژوهشهاي گسترده به منظور دستيابي به الگوهاي مناسب جهت نحوه، نوع و چگونگي انجام تبليغات در ايران اسلامي. -- بررسي شيوه‌هاي خارج نمودن تبليغات داخلي از حصارهاي جغرافيايي و اعتلاء آن در سطح تبليغات جهاني به منظور خنثي نمودن تبليغات سوء دشمنان. در اين چهل شمارة متبرك،‌نشريه فرهنگ عمومي سيرخاصي را پيمود و هركدام از آن حاوي اطلاعات خاصي بود. شش شماره اول، به مباحث عمومي فرهنگ پرداخت و موضوعات متنوعي در خود جاي داد تا چارچوب اصلي مفهوم و مفاهيم فرهنگ عمومي را تبيين كند. در اين شماره، مباحثي كليدي مانند اصول سياست فرهنگي و اهميت آن، مؤلفه‌هاي فرهنگي جهان، آشنائي با معني و مفهوم فرهنگ، فرهنگ عمومي و نحوه مطالعه آن، روش مطالعه سياست فرهنگي كشورها، الگوهاي مصرف و هويت فرهنگي، تعريف و حدود فرهنگ عمومي، ارتباط فرهنگ گسترش فرهنگ عمومي، نقش ارزش‌ها فرهنگ جامعه، نقش روزنامه‌ها در گسترش فرهنگ عمومي، آسيب‌پذيري فرهنگي از نظر قرآن و ... پرداخته شد از شماره هفتم، نشريه فرهنگ عمومي به طرح مباحث اختصاصي در هر شماره پرداخت و به صورت ويژه نامه منتشر شد و به ترتيب موضوعاتي چون: برنامه‌ريزي فرهنگي ـ فرهنگ، پنهان در زندگي روزمره، حضور جوان، مصرف كالاهائي تغييرات در ارزش‌ها، فرهنگ عمومي و قانون گرايي، فرهنگ عمومي و وفاق اجتماعي، فرهنگ و ورزش، فرهنگ عمومي و ايثارو ... را در برگرفت. نگاهي اجمالي به محتواي چهل شماره‌اي فرهنگ عمومي نشان مي‌دهد كه اين رسانه، با مخاطبان تخصصي خوددر ابعاد متنوعي، متمركز بر فرهنگ عمومي ارتباط مفيد و مؤثري برقرار كرده است. همچنين مخاطبان نشريه نيز ك جمعي مناسب داشته اند. بيش از دويست نفر از انديشمندان و اهل قلم به صورت مقاله، مصاحبه و ميزگرد با اين فصل‌نامه هم‌انديشي نموده و حاصل تفكر و پژوهش خود را در اختيار ديگران قرارداده‌اند. موضوعات مورد نظر فرهنگ عمومي بسيار متنوع و گسترده‌اند. نشريه فرهنگ عمومي در اين عرصه فراخ، موضوعات متنوعي و انديشه‌اي پر طراوتي را به كار گرفته است؛ با اين حال گرايش محتوايي آن به سه ركن اندش، جوان و خانواده نسبت به ساير موارد بيشتر بوده است. دليل آن روشن است: انديش‌ها براي جامعه‌انديشي ايران و جوان بودن و احترام و اكرام و استحكام خانواده در آن و اثر اين سه ركن در تحقق اهداف فرهنگ عمومي ، با عث گرايش نسبي مباحث به آنها بوده است . با تمام اين‌ها، راهي بس طولاني و مسيري بسيار پيچيده و پرفراز و نشيب و مدعين حال چشم انداز و انديشه‌ساز، فراروي فصل نامه فرهنگ عمومي قرار دارد و. چهل ‌ها چهل، چهل شماره ديگر بايد تقديم شود تا مگر گوشه‌اي از فرهنگ غني وئ عميق و اصيل ايارني ـ اسلامي باز شكافي و بازشناسي شود. از اين رو ،‌مي‌دانيم كه همچنان در ابتداي راه قرارداديم و با شناخت كافي از راهي كه در پيش گرفتته‌ايم، بار ديگر غرم خود را جزم، قلم‌ها را به دست و انديشه‌ها را به سيلان درمي‌آوريم تا ارزش انديش و خرد ورز بمامنيم و به وظيفه سنگين و رسالت مطبوعاتي خودرا در برابر فرهنگ ملتي پر افتخار عمل كنيم. چهمين شماره فصل‌نامه فرهنگ عمومي كه مشتعل برنمايه و اطلاعاتي عمومي درباره سي‌ونه شماره پيشين است. تقديم مي‌گردد. با اين اميد كه تلاش همه دست‌آندركاران و قلم‌هايي پيش و پس از اين در اين كار مقادس فرهنگي مي‌آيد، مرضي‌رضاي خداوند،‌مورد عنايت امام زمان‌(عج ) و بقبول پيشگاه بلند ملت ايران باشد .
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن