تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805530752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطالعه موردي جلوه هاي بصري سریال یوسف پیامبر(ع) 3


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
مطالعه موردي جلوه هاي بصري سریال یوسف پیامبر(ع) 3
مطالعه موردي جلوه هاي بصري سریال یوسف پیامبر(ع) 3 نويسنده:اميررضا معتمدي در این قسمت به شرح موردی جلوه های بصری قسمت های نهم تا شانزدهم از سریال «یوسف پيامبر(ع)» می پردازیم و جهت خلاصه گویی از تکرار مواردی چون تکثیر نما های لانگ شات در شهرها و اصلاح رنگ آسمان و درج ابر و حذف و اضافه آکسسوار صحنه پرهیز می نماییم.اولین مورد، خواب یکی از همراهان حضرت یوسف در سفر به مصر است که آن شخص بی آن که بداند یوسف پیامبر است، در خواب می بیند که این کودک سوار بر شتر از بیابانی بی آب و علف، زیر آفتاب سوزان مي گذرد؛ در حالی که ابری بر سرش سایه افکنده و صحرا پشت پای شترش سرسبز می شود. این سکانس در چهار نما طراحی و ساخته شده که در اینجا به توضیح نماهای لانگ شات بسنده می کنیم.

ابر انیمیشن با ساختار دو بعدی بوده و برای آن که قصد و هدفش برای سایه افکنی بر سر پیامبر را به نمایش بگذاریم از حرکت با ساختار درونی بهره بردیم؛ یعنی این احساس را ایجاد کردیم که ابر تحت تاثیر باد نیست بلکه خود حرکت می كند. زمین ابتدا توسط بافت چمن سبز شده و سپس بوته های کوتاه سبز رنگ از آن سر برآورده و بوته های گل و درختچه ها ظاهر می شوند.***مورد بعد، نمای شهر و عبادتگاه گربه پرستان است که این نما از ترکیب یکی از دکورهای مصر بر روی پس زمینه ای از ساحل رودخانه در شهرک دفاع مقدس شکل گرفت. سپس در دور دست، شهر بزرگی ایجاد و بر اطراف معبد، جا به جا گربه هایی درحال استراحت در رنگ ها و ابعاد متفاوت ترکیب شدند. آسمان نیز با ابری مناسب تزیین گردید. در نهایت، جهت افزایش باور معبد از تصویر دو تندیس گربه در اطراف ساختمان معبد بهره بردیم.

مورد بعد درج سازه عظیم اهرام ثلاثه در غرب رود نیل بود. این سازه می بایست بسیار بلند و عظیم دیده می شد که البته در طول سریال متناسب با هر نما در اندازه های مختلف با پس زمینه ترکیب گردیده است.

این سازه مشتمل بر سه هرم بزرگ و چندین هرم کوچک و مجسمه ابوالهول بود که بسته به جهت نما از چپ یا راست، درست رو به روی اسکله قرار دارد.***مورد ديگر، تکثیر نمای لانگ شات شهر طبس در مصر باستان است. تکثیر ساختمان های شهر، حذف سوله های اضافی در نمای اصلی، اصلاح رنگ آب رودخانه نیل و درج چند قایق کوچک بر روی رود و ابرها در آسمان از موارد قابل ذکر است.

در بازار برده فروش ها فرشته بر حضرت یوسف ظاهر می گردد و دیگران حضور فرشته را حس نمی کنند. در این وضعیت، فرشته در میان جمعیت از بين دیگران عبور می کند و جلو می آید که این پلان بدون استفاده از پرده آبی طراحی و با روش رتوسکوپی ساخته و ترکیب شده است.

***در دو نمای دیگر که فرشته ظاهر می شود، یک بار بر روی نخل ها در شب و بار دیگر در فضای ذهنی حضرت یوسف(ع) کنار درختی که از آن شکوفه می ریزد، نمایان می گردد.

نماهای متفاوتی از بالکن قصر زلیخا که در چندین سکانس روز و شب به کار رفته است. فضای خارج بالکن کاملا کروماکی بوده و نمای بیرون بالکن به طور کامل در چندین لایه از درخت ها، رود نیل، کوه ها، اهرام و آسمان ابری روز یا شب ساخته و ترکیب گردیده است.

***نمای بیرونی زندان زاویرا در روز و شب که سوله های صنعتی در اطراف آن حذف و آسمان شب، ماه و آتشدان ها به زندان اضافه شده اند.

***حضور فیزیکی شیطان: یکبار در آتشدان اتاق زلیخا و بار دیگر در هیبت زلیخا هنگام پیشنهاد شیطانی اش به حضرت یوسف که از تکنیک مورف بهره برده ایم.

منبع: سیما فیلم
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4969]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن