واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=9658">●●● هنر طراحي PixelArt و طراحي اشكال پيچيده ●●● (قسمت هفتم) Babak Sateli 05 ارديبهشت 1383, 04:47با سلام اگر دوستان مقاله هاي قبلي من را مطالعه كرده باشند حتماْ به كلماتي مانند Pixel ، PixelArt ، Isometric آشنا مي باشند. ضمناْ يك پيش زمينه براي شروع طراحي توسط پيكسل را دارند و در نهايت قسمت ششم مقالات كه ساخت اشكال منظم هندسي مي باشد ، را آموخته اند. اگر موفق به مشاهده اين مقالات نشده ايد پيشنهاد مي كنم قبل از مرور اين مقاله ، آنها را مطالعه نماييد : >|< ●●● هنر PixelArt ●●● () >|< ●●● هنر طراحي PixelArt به صورت Isometric ●●● () >|< ●●● هنر طراحي PixelArt و آماده سازي Photoshop ●●● () >|< ●●● هنر طراحي PixelArt و شروع طراحي ●●● () >|< ●●● هنر طراحي PixelArt و نورپردازي ●●● () >|< ●●● هنر طراحي PixelArt و طراحي اشكال منظم هندسي ●●● () . . . در اين قسمت از مقاله مي خواهم تا به شما نشان دهم چگونه مي توانيد با استفاده از قانون Isometric شروع به طراحي اشكال پيچيده نماييد. اين كار در ابتدا بسيار سخت به نظر مي آيد اما مطمين هستم در انتها خودتان قضاوت خواهيد كرد كه چقدر ساده و لذت بخش است. تنها لازم است مقداري حوصله داشته باشيد تا بتوانيد تصاوير بسيار پيچيده را توسط PixelArt طراحي كنيد. به شكل زير توجه كنيد : ممكن است برايتان سوال پيش بيايد كه آيا تمامي اين تصوير كه نمونه اي از هنر PixelArt است به صورت سه بعدي طراحي شده ؟ آيا تصور پديد آورنده اين هنر آنقدر قوي بوده كه توانسته به اين دقيقي تمامي اشكال را به صورت 3 بعدي طراحي كند ؟ جواب خــــيــــر است !!! اگر مي خواهيد دليلش را مشاهده كنيد مقاله را ادامه بدهيد ... . . . خوب ابتدا از يك تصوير ساده شروع مي كنيم. به شكل زير توجه كنيد : اين يك تصوير ساده است كه توسط PixelArt و به صورت دو بعدي كشيده شده است. خوب حال مي خواهيم توسط تغييراتي آن را به صورت 3 بعدي و مناسب جهت طراحي Isometric تبديل كنيم. پس شروع مي كنيم ... قبل از شروع كار 100٪ مطمئن شويد كه شما در حالت طراحي با رنگهاي Index مي باشيد. اگر از اين خاطر اطمينان نداريد به منوي Image رفته سپس گزينه Mode را انتخاب كنيد. در اين منو مطمئن شويد كه گزينه Index Color انتخاب شده است. اگر گزينه ديگري مانند RGB Color انتخاب شده است آن را به Index Color تغيير دهيد و تمامي تنظيمات را تاييد نماييد. يك توضيح براي افراد حرفه اي كه ممكن است برايشان سوال باشد چرا طراحي PixelArt در حالت Index انجام مي شود اين است كه معمولاْ در طراحي پيكسلي از كمترين امكانات مانند كمترين رنگ استفاده مي شود. رنگهاي جديد را مي توان از چيدن پيكسلهاي مختلف رنگي ايجاد كرد. يك علت ديگر اين است كه در حالت RGB ما مي توانيم از Anti-Aliased استفاده كنيم كه كار كاملاْ اشتباهي در طراحي پيكسلي است. بنابراين طراحي در اين نوع طرح ها در حالت Index Color صورت مي گيرد كه محدوديت 256 رنگ دارد! پس از اين كار قسمتي از تصوير كه مي خواهيد تغيير يابد را توسط ابزار Select انتخاب نماييد. حال دكمه هاي Ctrl-T را به صورت همزمان فشار دهيد و يا از منوي Edit گزينه Free Transform را انتخاب نماييد. با اين كار يك نوار تنظيمات مشخص در بالاي برنامه فتوشاپ ظاهر خواهد شد. در اين نوار و در قسمت V عدد 26.565- ( دقت كنيد عدد منفي است ) را وارد نماييد. به خاطر داشته باشيد كه اين عدد همان زاويه Isometric است كه در مقالات گذشته برايتان توضيح داده ام. در انتها با فشردن كليد Enter بر روي كيبورد تنظيمات را ثبت كنيد. خوب حال ممكن است بپرسيد چي شد ؟ اين كار براي چي بود ؟ شما در حقيقت با استفاده از Skew يا در حقيقت كشيدگي و زاويه دادن به تصوير در جهت عمودي و در زاويه منفي 26.565- باعث شديد كه تصوير مورد نظرتان در همان زاويه كشيده شود و در حقيقت زاويه بگيرد. حال اين تصوير مي تواند در طراحي Isometric به كار برود. پس نتيجه مي گيرم هرگاه خواستيد يك تصوير 2 بعدي را به تصوير 3 بعدي و مناسب طراحي Isometric تبديل كنيم تنها كافيست توسط عمل Skew با زاويه عمودي منفي 26.565- آن را شكل بدهيم. شكل ما مي بايست به صورت زير درآمده باشد : خوب حالا زاويه شكل ما به صورت Isometric در آمده ... اما اين شكل هنوز 3 بعدي نيست ! را حل آسان است . تنها كافي است يك كپي از اين شكل ايجاد كنيد : اكنون اين كپي را در پشت تصوير اصلي بگذاريد و ميان آنها را توسط خطوط Isometric به يكديگر متصل كنيد. توجه كنيد منظور از خطوط ايزومتريك همان خطوط زاويه دار 26.565 درجه است ... به شكل زير توجه كنيد و مشاده كنيد كه چگونه خطوط آبي رنگ دو شكل را به يكديگر متصل كرده اند : اگر به دقت تمامي قسمتهاي تصوير را به يكديگر متصل كنيد كم كم شكل سه بعدي ظاهر مي شود. دقت كنيد هر جا كه در شكل شكستگي ديده مي شود بايد به شكل پشتي متصل شود : . . . تمام شده ! اين تصوير به صورت يك تصوير 3 بعدي ايزومتريك در آمد. ديگر مي ماند رنگ آميزي كه آن هم به عهده خودتان مي گذارم. مشاهده كرديد كه تبديل يك تصوير 2 بعدي به 3 بعدي ايزومتريك بسيار ساده مي باشد. اكنون تصويري را كه در ابتدا نشان دادم دوباره در اينجا مي گذارم. اين بار خودتان مي توانيد حدس بزنيد تمامي قسمتهاي اين تصوير به چه صورت طراحي شده ! :wink: . . . اين هم تصوير ايزومتريك نشان سايت ما ... اين هم پرچم كشور عزيزمان ايران كه من به صورت Isometric طراحي كرده ام : . . . اين سري از مقالات در اينجا به پايان مي رسد. در انتها ياد آوري مي كنم طراحي ايزومتريك بسيار ساده و جذاب مي باشد. تلاش كنيد و خودتان طراحي كنيد. مطمئن هستم خودتان پس از مدتي طراحهاي بسيار زيبا و پيچيده خلق خواهيد كرد. در آينده به شما نشان مي دهم كه اين هنر ، يعني هنر PixelArt در چه جاهايي كاربرد بسيار فراواني دارد. موفق باشيد Norik 05 ارديبهشت 1383, 06:01آقا بابک بازم گل کاشتی :) خيلی جالب بود مخصوصآ قسمت دوم abbas32717 05 ارديبهشت 1383, 06:03آقا خيلي خيلي خيلي...ممنون..دستت درست...حالي برديم...:) aliallahyari 06 ارديبهشت 1383, 07:11واقعا جالب بود ... موفق باشيد ... Mehdi_Naissipour 15 خرداد 1383, 10:31اين قسمت آخر واقعا عالي بود. دست شما درد نكنه.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]