تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812895289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شگفتی های یک ناو هواپیمابر


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: شگفتی های یک ناو هواپیمابرناوهای هواپیمابر نوع نیمیتز دارای ویژگی ها ی برجسته ای است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:ارتفاع کلی این ناو 74 متر یعنی معادل ساختمانی 25 طبقه ای است.
ناوهواپیمابر
وزن آب جابه جا شده توسط ناو در حالت بار گیری کامل رزمی برابر با 88000 تن یا 88 میلیون کیلو است .وزن فولاد سازه ای که در این ناو به کار برده شده برابر با 54000 تن یا 54 میلیون کیلو است .تعداد قطعات تشکیل هنده ی این ناو بیش از1000,000,000 ( یک میلیارد قطعه) واین به معنای اینکه این ناو پیچیده ترین ماشین ساخت دست بشر است .
ناوهواپیمابر
مساحت کل عرشه پروازی برابر با 1،8 هکتار یعنی 180000 متر مربع است .طول عرشه ی پروازی  برابر با 333 متر یعنی معادل طول 3 زمین فوتبال بین المللی است.عرض عرشه ی پروازی  برابر با 78 متر یعنی بیش از متوسط عرض یک زمین فوتبال استاندارد است .
ناوهواپیمابر
تعداد اتافها برابر با 4000 واحد است .وزن هر کدام از لنگرهای آن برابر با 30 تن یعنی معادل وزن 30  اتومبیل پیکان است .وزن  هر یک از دانه های زنجیر لنگر برابر با 160 کیلوگرم یعنی بیش از وزن دو مرد  متوسط .تعداد پروانه های حرکت دهنده ی ناو 4 عدد است .قطر هر یک از پروانه ها برابر با6/4 متر است.وزن هر یک از پروانه ها ی حرکت دهنده برابر با 30 تن است  .وزن هر یک از سکان ها (تیغه های هدایت کننده) ،برابر با 41 تن است .
ماکتی از این ناو
ظرفیت  مخازن سوخت هوا پیما در این ناو برابر با 12،5 میلیون لیتر است .تعداد تلفن های  داخلی موجود در ناو 2500 دستگاه است .تعداد تلوزیون های داخل ناو برابر با 3000 دستگاه است .طول  کل کابل کشی های انجام شده در داخل ناو برابر است با 1600 کیلو متر. ظرفیت هوای سیستم تهویه برابر با 2040 تن می باشد.ظرفیت غذای ذخیره یخ زده  و خشک شده  معادل بیش از 1260000 وعده ی غذایی است .تعداد پرسنل : حدود 6300تعداد پزشک  :  6 عدد .تعداد دندان پزشک : 5 عدد .تعداد تخت های بیمارستانی  : 51 تخت این ناوها که با سوخت هسته ای کار می کنند و بین پانزده تا بیست  سال نیاز به سوخت گیری ندارند .سوخت گیری مجدد هریک از این ناوها  حدود 3 سال طول می کشد .ظرفیت آب شیرین کن این ناو برابر است با روزانه بیش از 1،5 میلیون لیتر می باشدسیستم کاتاپولت (شتاب دهنده ی هواپیما ) می تواند یک هواپیمای بیست تنی را در زمانی حدود 2 ثانیه از سرعت صفر تا 270 کیلومتر در ساعت برساند .
سیستم کاتاپولت
کابل  نگهدارنده ی هواپیما که در فرود هوا پیما سرعت آنرا می گیرند ، می تواند هواپیمایی 24 تنی را که با سرعت 240 کیلو متر در ساعت در حال فرود است را درمسافت حدود 95 متر موقف کند .طول آشیانه ی هواپیما که  دو طبقه پایین تر از عرشه قرار دارد  209 متر عرض آن 34 متر وارتفاع آن 8 متر می باشد .این ناو هواپیمابر دارای 4 بالابری که هر کدام از آنها می توانند دو هواپیمای 35 تنی را همزمان بالاببرند می باشد .
ماکتی از این ناو
این ناو هر 20 ثانیه می تواند 1 هواپیما را راهی آسمان نماید .   بخش دانش و فناوری





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن