تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813314397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پكن شهر رؤياهاى احسان حدادی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: پكن شهر رؤیاهاى احسان حدادی
احسان حدادی پرتاب دیسک ایران
مردان بزرگ آرزوهاى بزرگ دارند. آن روزى كه گفت با مدال المپیك آرام مى گیرم، خیلى ها حرفش را جدى نگرفتند. مگر مى شود، ایران در مهم ترین رشته المپیك مدال بگیرد. حالا اما وضعیت فرق مى كند. همان هایى كه آن روزها مى گفتند« آرزو بر جوانان عیب نیست» حالا به خود جسارت داده اند و مى گویند احسان حدادی بوى مدال مى دهد. حتى كمى هم پا را فراتر مى گذارند و مى گویند: احسان طلا مى گیرد.عادت دارد حرف هاى بزرگ بزند. روحیه اش مثال زدنى است. خیلى جوان بود وقتى كه در آسیا طلا گرفت. هنوز 20 سالش نبود. دو سال بعد هم ركورد آسیا را هدف گرفت و قدرتش را به رخ آسیا كشید. بعد از مسابقه هاى قهرمانى جهان هم كه همه فكر و ذكرش را به المپیك داده خیلى كم استراحت كرده. در یك سال گذشته تقریبا روزى 8-9 ساعت تمرین كرده. بیشتر از 7000 پرتاب داشته. آمارى كه در روزهاى باقیمانده به 8000 پرتاب هم مى رسد.جوان است اما براى كانتر و آلكنا خطرناك، شاید فكرش را نمى كردند كه به این زودى برایشان شاخ شود. حالا كه مسابقه هاى جایزه بزرگ و سوپر گراند پرى هاى اروپا را پشت سر گذاشته، خیلى بیشتر از قبل رویش حساب باز كرده اند.قبل از این مسابقه ها مى گفت: حریفانم آنقدر بزرگ اند كه از من نمى ترسند، حالا مى گوید: ان شاءا.. كه دیگر مى ترسند.من واقع بینانه نگاه مى كنم. المپیك میدان خیلى بزرگى است و خیلى خوب این را مى دانم اما من مى گویم هر كسى كه تلاش مى كند از چیزى نمى ترسد قطعا المپیك برایم آنقدر بزرگ بوده كه چند ماه بدون وقفه تمرین كرده ام.قول نمى دهد. نمى خواهد توقعات را بالا ببرد اما حالا فقط یك آرزو دارد، طلاى المپیك، البته این هم راضى اش نمى كند. به قول خودش تازه اول راه است. مى خواهد ركورد حضور ورزشكاران ایرانى را در المپیك بشكند. اما نه با دست خالى. پنج مدال از پنج المپیك. آنقدر جوان است كه مى تواند در 5 المپیك شركت كند. جوان ترین رقیب جدى قهرمانان جهان و المپیك، ابتدا 16 آگوست در مرحله مقدماتى و بعد هم 20 آگوست در فینال، در لانه پرنده پرتاب مى كند، خدا كند آن روز، روزش باشد.*نمی خواهى راجع به نتیجه ات پیش بینى كنى ؟من مى روم تا حضور قدرتمندى داشته باشم. خیلى تلاش كرده ام و به این حرف ایمان دارم كه هر كس تلاش كند، نتیجه تلاش اش را مى گیرد. * بعد از مسابقه هاى جایزه بزرگ حالا امیدوارتر شدى ؟من همیشه امیدوارم. اما بعد از مسابقه هاى جایزه بزرگ اروپا و سوپرگراند پرى كه البته بعضى ها گفتند مسابقه هاى بین المللى، خیلى بیشتر به خودم امیدوار شدم. امیدوارم 20 آگوست روزم باشد.* قبل از جایزه بزرگ مى گفتى، حریفانت آنقدر بزرگ اند كه نمى توانى بگویى از تو بترسند، حالا هم همین نظر را دارى ؟ان شاءا... كه دیگر از من مى ترسند.* قبلا مى گفتى وضعیت حریفانت را مدام زیر نظر دارى ؟همینطوره، الان هم همین كار را مى كنم. هر چند كه دیگر در مسابقه جدى شركت نمى كنند.
احسان حدادی، قهرمان دوومیدانی (پرتاب دیسک) آسیا
* اگر رقیب جدیدى بیاید، چطور ؟ - ترسى ندارم. یادم مى آید، وقتى كه در بلاروس 67 متر انداختم، آلكنا و كانتر فكر مى كردند كه در باد پرتاب كرده ام. دیگران باید از من بترسند. من ترسى ندارم.* احسان به ركورد زنى در المپیك هم فكر مى كند ؟روز 20 آگوست مى خواهم همه توانم را بگذارم شاید ركورد هم زدم. فقط دعا كنید روزم باشد.* فكر نمى كنى لازم باشد المپیك را به بزرگى المپیك ببینى ؟من واقع بینانه نگاه مى كنم. المپیك میدان خیلى بزرگى است و خیلى خوب این را مى دانم اما من مى گویم هر كسى كه تلاش مى كند از چیزى نمى ترسد قطعا المپیك برایم آنقدر بزرگ بوده كه چند ماه بدون وقفه تمرین كرده ام. اگر درد داشتم، یا در هر شرایط دیگرى كه بودم ولى دست از تمرین برنداشتم. 7000 پرتاب كم نیست.* از اینكه مسوؤلان براى بازدید از تمرینات ات نیامده بودند، دلخور بودى ؟همین طوره، انتظار زیادى نیست. من مى گویم چرا مسوؤلان را من در تمریناتم نمى بینیم. آقاى على آبادى به اردوى فوتبال مى روند اما به اردوى دو و میدانى نمى آیند.* كار با بوخسنوف برایتان سخت نبوده ؟من مى خواهم نتیجه بگیرم. بنابراین تمام سختى ها را هم تحمل مى كنم، ضمن اینكه مربى ام بسیار با دیسیپلین است و نمى گذارد هیچ زمانى را بى جهت هدر بدهیم.از میان مربیانى كه داشتم بوخسنوف بسیار به من كمك كرده و اگر مدال بگیرم، علاوه بر پاداش فدراسیون خودم به او پاداش مى دهم.* كمى از بابت اینكه خودت مكمل ها را توصیه مى كنى، نگرانى وجود دارد ؟نه، جاى نگرانى نیست. من از فدراسیون هاى روسیه مى گیرم، در مكمل هاى خارجى مواد ممنوعه نیست. اگر هم ورزشكاران بعضى وقت ها مى گویند مكمل خارجى استفاده كردیم و دوپینگ مان مثبت شده، بهانه مى آورند.
حدادی قهرمان پرتاب دیسک کشورمان
طلا براى آماده ترین استبوخنسوف مربى احسان حدادى كه تجربه حضور 10 دوره المپیك را دارد، درباره وضعیت شاگردش مى گوید: امیدوارم كه یكى از مدال هاى پكن براى احسان باشد.این مربى كه مدتى است براى احسان وقت گذاشته، مى گوید: براى امسال 7-8 ماه تمرین بدنسازى داشتیم كه بسیار زیاد است. در این مدت احسان 7000 پرتاب داشته و سعى كردیم كه معایب كارش را برطرف كنیم.او ادامه مى دهد: نتایج احسان نشان مى دهد، تكنیك هایى كه آموزش دادم، بى فایده نبوده است.بوخنسوف معتقد است كه احسان ثابت كرده مى تواند با رقباى بزرگ دنیا رقابت كند بنابراین امیدوارم در المپیك مدال بگیرد.او در بخش دیگرى از صحبت هایش مى گوید: ما براى مبارز خوب تمرین مى كنیم و تلاش مى كنیم تا یكى از مدال ها را كسب كنیم. مربى روسى احسان حدادى مى گوید: در مسابقه هاى اخیر كه احسان شركت كرده، رقبایش با تمام توان آمدند. كانتر و آلكنا رقباى احسان قهرمان جهان و المپیك اند، بنابراین نمى آیند تا به جوان 23 ساله ببازند.او ادامه مى دهد: نمى توان نتایج را پیش بینى كرد، هر كس آماده تر باشد طلا مى گیرد. جاى شگفتى داردمصطفى كریمى رییس فدراسیون دوومیدانى درباره وضعیت احسان حدادى مى گوید: تا سال قبل نمى توانستیم از مدال آورى در دوومیدانى با جرات حرف بزنیم اما عملكرد احسان در این مدت باعث شده تا او را یكى از امیدهاى مدال آورى ایران در پكن بدانیم.كریمى كه با حضور احسان در تهران فرصت پیدا كرده تا در تمرینات این ملى پوش حاضر شود مى گوید: آخرین تمریناتش را از نزدیك دیده ام. این ملى پوش شرایط ایده آلى دارد و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا یك ماه باقیمانده تا المپیك را بدون مشكل پشت سر بگذارد.او مى گوید: هرچه ملى پوشان المپیكى خواسته اند سعى كردیم فراهم كنیم. كریمى بابیان اینكه در مورد احسان شرایط كمى فرق مى كرد مى گوید: احسان ورزشكار زیركى است ونشان داده برنامه ریزى هایش جواب مى دهد، بنابراین به او اعتماد كامل داریم و هرچه بخواهد فراهم مى كنیم.رییس فدراسیون دوومیدانى مى گوید: احسان چند ماهى است كه تمام توانش را گذاشته تا در المپیك بهترین نتیجه را بگیرد. از هیچ تلاشى هم دریغ نكرده، بنابراین امیدوارم بتواند نتیجه زحماتش را ببیند.او در پایان مى گوید: همه ما هم وضعیت دوو میدانى جهان و هم ایران را مى دانیم. اگر یكى از ملى پوشان ما بتواند مدال بگیرد اتفاق بزرگى افتاده و جاى شگفتى دارد.
صعود هشت پله‌یی حدادی در آخرین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی
* بیوگرافىحالا عاشق دو و میدانى امدر آخرین روز دى ماه 1363 به دنیا آمد. هنوز 10 سالش نشده بود كه ورزش را شروع كرد. هندبال، فوتبال، والیبال،كشتى، بسكتبال و شنا را امتحان كرد اما بالاخره به این نتیجه رسید كه دو ومیدانى چیز دیگرى است. سال 80 ، یعنى وقتى كه 17 سالش بود زیر نظر نوح نژاد پرتاب را شروع كرد. شرایط فیزیكى خاص و تمرینات فشرده خیلى زود او را به جامعه دو و میدانى معرفى كرد. سه سال بیشتر از شروع اش نمى گذشت كه در جوانان آسیا طلا گرفت. مدالى كه باعث شد، حساب ویژه اى روى او باز شود. بعد از یك سال به ایتالیا رفت، باز هم طلا گرفت اما این بار قهرمان جوانان جهان شد.در مسابقه هاى كشورهاى اسلامى برنز گرفت بعد هم در قهرمانى آسیا شركت كرد. آنجا به طلا رسید. همانجا 65 متر و 25 سانتیمتر پرتاب كرد و ركورد آسیا كه دست ورزشكار چینى بود را شكست. ركوردى كه از آن سال به بعد بارها خودش شكسته و معتقد است كه حالا حالاها در آسیا كسى پیدا نمى شود كه بتواند خطرى براى او باشد. همین یك ماه قبل بود كه زنگ خطر را براى قهرمانان جهان و المپیك زد و در تمام مسابقه ها بالاتر از آنها ایستاد.الان با 69 متر و 32 سانتیمتر اول آسیا است و مى خواهد اول جهان هم باشد. خودش مى گوید: تقریبا تمام رشته ها را كار كرده ام اما از هیچ كدام به اندازه دوو میدانى لذت نبرده ام. روز به روز علاقه ام به این رشته بیشتر مى شود. حالا عاشق دو و میدانى ام.* نگاه ویژهاحسان حدادى یك پدیده در ورزش ایران است یك ورزشكار پرانگیزه و خوش استیل كه اصول حرفه اى ورزش كردن، على رغم جوانى به خوبى فراگرفته است.حدادى حاصل یك پروسه یا یك برنامه بلندمدت در ورزش نیست، حدادى جرقه اى است كه البته خوب حفظ شد.4 سال پیش در چنین روزهایى احسان مایه فخر دو و میدانى ایران بود. او طلاى جهان را در رده جوانان براى نخستین بار به ایران آورده بود اما كمتر كسى بود كه به او اعتماد كند. اما هدف حدادى براى خودش بزرگتر بود. احسان آن روزها نشست و قهرمانى «الكنا» را در آتن نظاره كرد با این آرزو كه او هم بتواند در فینال المپیك در كنار این قهرمان جهان و المپیك مسابقه بدهد و حالا پس از گذشت 4 سال او با كوله بارى از تجربه و مقام راهى المپیك مى شود، البته نه با آرزوى حضور در فینال. حالا احسان آنقدر فرا گرفته است كه به مدال المپیك فكر مى كند. چه بهتر كه این مدال از جنس طلا هم باشد. بزرگترین خصیصه حدادى را باید در انگیزه و اعتماد به نفس او جست و جو كرد. پسرك دو و میدانى ایران مى خندد و با قوت از رؤیاهاى دست یافتنى اش حرف مى زند. تمرین مى كند بدون آن كه گله كند، مى داند رمز موفقیت برایش تمرین كردن است به دور از حاشیه ها. پس سعى مى كند كمتر خود را درگیر حاشیه ها كند و این نیز از تیزهوشى او است. احسان حدادى امروز یكى از امیدهاى كسب مدال كاروان ایران در پكن است، این را همه مى دانند اما كمتر كسى آن را رسماً اعلام مى كند. اما احسان به جرأت مى گوید كه مى خواهد روى سكو برود. او مى تواند چنین كند اگر روند اتفاقات در یك ماه آینده تغییر نكند.
مصدومیت نگران کننده حدادی
* كسب سهمیهاز چند ماه قبل از اینكه سهمیه را بگیرد به مدال المپیك فكر مى كرد هر چند كه بعدها محتاط تر راجع به این مساله صحبت كرد.سوم خرداد پارسال سهمیه ورودى المپیك را گرفت. مرحله اول لیگ بود كه با 67 متر و 88 سانتیمتر المپیكى شد. سوم خرداد روزفراموش نشدنى براى دوومیدانى بود، كاوه موسوى، مهدى شاهرخى و رضا بوعذار ركوردهاى پرتاب چكش و پرتاب وزنه 400 متر را شكستند.در این روز احسان حدادى، عباس صمیمى و محمد صمیمى رقابت فشرده اى داشتند. احسان توانست پس از پرتاب 64 متر و 70  سانتیمترى خود ركورد ورودى A بازیهاى المپیك را بگیرد و پس از آن با ركورد66 متر و 83 سانتیمتر ركورد ایران و آسیا را بیش از یك و نیم متر ارتقا داد. احسان در این روز به تلاش اش پایان نداد و در پرتاب آخر 67 متر و 88 سانتیمتر را ثبت كرد.احسان حال و هواى خاصى به ورزشگاه شیرودى حاكم كرد. همانجا بود كه پدرش براى اولین بار مسابقه احسان را از نزدیك دید.منبع : ایران ورزشی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن