تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمول حمایت عاطفی مردم از کاندیدای مظلوم همچنان برقرار است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: در حاشیه لغو سخنرانی خاتمی و کروبی در شیراز و گرگان فرمول "حمایت عاطفی مردم از کاندیدای مظلوم" همچنان برقرار است اگر کاندیداهای ریاست جمهوری نتوانند در جمع دانشگاهیان یا در مکان هایی مثل مساجد و مانند آن سخنرانی و تبلیغ کنند، پس در کجا برنامه های تبلیغی خود را پیش ببرند؟ آیا باید در کوچه ها و خیابان ها سدمعبر و سخنرانی کنند یا اینکه در شهرهای مختلف تالارهای عروسی را برای این کار، اجاره نمایند؟!

عصرایران- در هفته جاری دو سخنرانی مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی در دانشگاه گرگان و آستان حضرت شاهچراغ شیراز، با مخالفت مسؤولان مربوطه مواجه و لغو شده است. این دو، در پی اعلام رسمی کاندیداتوری خود، سفرهای استانی شان را آغاز کرده اند و می کوشند با رفتن به میان مردم، زمینه را برای کسب آرای آنها در انتخابات 22 خرداد 88 ، مهیا سازند. از آنجا که تا انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، تنها سه ماه زمان باقی است، طبیعی است که کاندیداهای این انتخابات از هم اکنون فعالیت های تبلیغی خود را آغاز کنند و رفتن به شهرهای مختلف و اعلام برنامه ها و شعارهای انتخاباتی ، یکی از متداول ترین و شناخته شده ترین روش ها در نظام های انتخاباتی دنیا و از جمله ایران است کمااینکه رییس جمهور کنونی نیز در انتخابات سال 1384 از این روش بهره برد و توانست بر هاشمی رفسنجانی معروف، که از رفتن به سفرهای انتخاباتی سرباز زد، پیروز شود. اینک اما، برغم اعلام برنامه سفرهای استانی خاتمی و کروبی به عنوان دو کاندیدای جریان اصلاح طلب، شاهد جلوگیری از سخنرانی این دو در دو نهاد دینی و علمی هستیم و جالب اینکه علت مخالفت با این سخنرانی ها، "تبلیغاتی بودن" آنها عنوان شده است. به راستی مگر قرار است سخنرانی های انتخاباتی، غیر تبلیغاتی باشد؟ و مگر نه  این است که اساس چنین برنامه هایی تبلیغ شعارها و برنامه ها برای جلب نظر مساعد مردم است؟ اگر کاندیداهای ریاست جمهوری نتوانند در جمع دانشگاهیان یا در مکان هایی مثل مساجد و مانند آن سخنرانی و تبلیغ کنند، پس در کجا برنامه های تبلیغی خود را پیش ببرند؟ آیا باید در کوچه ها و خیابان ها سدمعبر و سخنرانی کنند یا اینکه در شهرهای مختلف تالارهای عروسی را برای این کار، اجاره نمایند؟! فراهم آمدن امکان مساوی برای بهره برداری همه کاندیداها از همه فضاهای عمومی کشور برای تبلیغات انتخاباتی، یکی از الزامات رقابت آزاد انتخاباتی است و نیز از جمله عواملی است که باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می شود و برعکس، ایجاد تضییقات برای برخی کاندیداها، اولاً باعث ایجاد جو بدبینی در افکار عمومی خواهد شد و مقدمه شائبه های انتخاباتی خواهد بود؛ ثانیاً صفت "آزاد" را از انتخابات سلب خواهد کرد و ثالثاً به مشارکت زدایی منجر خواهند شد که هیچکدام از اینها، زیبنده نظامی نیست که مردم سالاری دینی را در زمره شعارهای بنیادین اش قرار داده و داعیه دار پیشتازی در دمکراسی در منطقه است. همچنین عوامل ایجاد محدودیت برای کاندیداهای حاضر، اگر گمان می برند که چنین رویکردهایی به نفع کاندیدای آنهاست بدانند که نه تنها در اشتباه اند بلکه اهل عبرت گرفتن هم نیستد چه آنکه یکی از دلایل اقبال مردم به احمدی نژاد در انتخابات گذشته، این بود که مردم در جمع بندی مجموع شرایط انتخاباتی، به این نتیجه رسیدند که او، مظلوم واقع شده است. بدیهی است، فرمول "حمایت عاطفی مردم از کاندیدای مظلوم"، این بار نیز برقرار است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن