تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826690889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«پرتقال خوني» يا مثلث عشقي سيروس الوند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاري فارس: فيلم سينمايي «پرتقال خوني» شباهت زيادي به سريال‌هاي شبكه فارسي وان رابرت مرداك يهودي در ترويج خيانت‌هاي خانوادگي و مثلث عشقي دارد و تمام افراد در اين فيلم خائن و خيانتكارند. به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري فارس، متن يادداشت حسين داوودي به اين شرح است: فيلم سينمايي «پرتقال خوني» به كارگرداني سيروس الوند و نويسندگي فيلمنامه پيمان عباسي، ديشب از ساعت 24 تا 2 بامداد در جشنواره فيلم فجر در برج ميلاد به نمايش درآمد. فريبرز عرب‌نيا، نيوشا ضيغمي، حامد بهداد، زيبا بروفه، آهو خردمند و ويشكا آسايش در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند. فيلمبرداري اين فيلم را محمود كلاري به خوبي انجام داده است. فيلم روايت داستان مهندس ثروتمند و ميانسالي به نام والا (فريبرز عرب نيا) است كه در آستانه جدايي از همسرش (ويشكا آسايش) كه يك فرزند دختر هم دارد، مي‌باشد. در اين بين دختر جواني به نام ترمه (نيوشا ضيغمي)براي طراحي دكور دفتر كارش مي‌آيد و رفته رفته اين آشنايي به شكل‌گيري رابطه‌اي عاشقانه مي‌انجامد. والا كه زخم خورده از زندگي مشترك است با احتياط و كمي بدبينانه در اين رابطه پيش مي‌رود تا اينكه شخصي به نام سياوش (حامد بهداد) قدم در زندگي ترمه مي‌گذارد و... اين فيلم را مي‌توان مفتضح‌ترين فيلم سيروس الوند در ساليان اخير دانست. انتظاربود سيروس الوند كه پس از 3 سال بار ديگر به فيلم‌سازي بازگشته بود، خيلي از مردم اين مرز و بوم فاصله نگيرد. اين فيلم شباهت زيادي به سريال‌هاي شبكه فارسي وان رابرت مرداك يهودي در ترويج مثلث عشقي دارد و تمام افراد در اين فيلم خائن و خيانتكارند. مادر (آهو خردمند) كه به نظر مي‌رسد مثبت‌ترين نقش را دارد بخاطر رفتاري كه شوهرش با او داشته نسبت به تمام مردان بدبين است! و به دختر مي گويد مرد مي خواهد به عنوان عروسك از تو استفاده كند.همسر مرد ميان سال(ويشكا آسايش) كه هنوز از او جدا نشده و در عين حال متهم به ارتباط با نيازي وكيل خانواده است! حامد بهداد جوان پايين‌شهري كه در ابتدا فقط به خاطر پول نقش يك عاشق را براي مرد ميانسال بازي مي‌كند و البته بعد عاشق مي‌شود! دختر(نيوشا ضيغمي) كه از يك طرف عاشق مرد ميانسال است و مي‌گويد نامزد دارم اما با پسر جوان (حامد بهداد)ديگر به كافي‌شاپ مي‌رود و يا در ويلايي كه پسر در كيش آماده كرده اسكان مي‌گزيند و فقط در اوايل رابطه‌اش با اين پسر مي‌گويد احساس گناه مي‌كنم اما در پايان فيلم مي‌گويد ديگر احساس گناه نمي‌كند!!! همه و همه مثل فيلم‌هاي ماهواره‌اي فارسي وان توام با خيانت به خانواده است! آيا اين ترسيم درستي از جامعه ايران است؟ عليرغم تمام افتضاحاتي كه از ابتدا تا انتهاي فيلم در روابط ناسالم و نامشروع مشاهده مي‌شود مادر از روي حس مادري و تجربيات تلخ زندگي خودش عليه مردان بدبين است و دختر را از ارتباط با مرد ميانسال باز مي‌دارد، اما دختر تا آخر فيلم كه واقعه تلخي رخ مي‌دهد، متوجه حرف‌‌هاي مادر نشده و پس از اتفاق تلخي كه در پايان فيلم مي‌افتد، دختر پشيمان به آغوش مادر باز مي گردد و تنها نكته مثبت در اين فيلم همين است و بس. در اين فيلم سيروس الوند، يكي از بازارهاي منطقه آزاد كيش به شكلي مستقيم، آشكار و «تابلو» تبليغ مي‌كند و معلوم نيست چه بخشي از هزينه اين فيلم را صاحب اين بازار در كيش تأمين كرده است كه اين چنين از آن تبليغ مي‌شود و بدتر از اين آن است كه دختر به نامزدش مي‌گويد مي‌خواهم خودم را پيدا كنم و براي اينكه خودم را پيدا كنم بايد به كيش بروم!!! ظاهرا زيارت‌گاه‌ها، مساجد، حسينيه‌ها كه حتي در فيلم فارسي‌هاي قبل از انقلاب جايي براي توبه و پيدا كردن و تغيير و تحول بود، اينك جاي خود را در منظر آقاي الوند به منطقه آزاد كيش داده است! در اين فيلم زندگي اشرافي و مرفهان بي‌درد به شدت ترويج مي‌شود؛ لباس غالب بازيگران در هر صحنه تغيير مي‌كند، اما اين فيلم به شدت با جامعه مذهبي ما بيگانه است و هيچ ارتباطي با زندگي روزمره مردم ندارد. در صحنه‌اي از فيلم همسر مرد ميانسال به خانه باز گشته و در حال گفتگو با وي براي بازگشت دوباره به زندگي است، دختر را مي‌بينيد كه با كليدي كه در دست دارد در را باز كرده و براي مرد غذا آورده است! در اينجا از بازگشت به زندگي پشيمان مي‌شود... انتهاي پيام/




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن