تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805814175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در بهره برداري از مسكن مهر پرند: حل مشكل مسكن در كشور شدني است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: احمدي نژاد در بهره برداري از مسكن مهر پرند: حل مشكل مسكن در كشور شدني است
رئيس جمهور با اشاره به تعداد جمعيت و مشكلات ساخت و ساز در تهران گفت: مي خواهيم مشكل مسكن را در كشور حل كنيم و باور دارم اين كار شدني است.


به گزارش گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»، احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از 10 هزار مسكن مهر در شهر جديد پرند با اشاره به جمعيت 12 ميليون و 700 هزار نفري استان تهران در قالب سه ميليون و 400 هزار خانوار گفت: بيش از دو سوم مسكن تهران در سال 74 فاقد استانداردهاي سازه اي و ايمني بود كه در طول سال هاي گذشته تلاش شده است، اين نواقص برطرف شود.

وي بافت هاي مسكوني حاشيه اي اطراف شهر و استان تهران، وجود بزرگترين و وسيع ترين گسل خطرناك در شمال و جنوب تهران ، تراكم ترافيك ، آلودگي هوا و به تبع آن فشارهاي روحي را از مشكلات شهر تهران برشمرد و گفت: بايد اين مشكلات به ويژه از طريق تعويض بافت و معماري شهري و پياده كردن استانداردهاي روز حل و فصل شود تا مردم در اين شهر با آرامش زندگي كنند.

احمدي نژاد با اشاره به تمركز دولت در سه نقطه از استان تهران براي ساخت مسكن مهر از جمله پرند هشتگرد و پرديس گفت: پرند با استعداد گنجايش ظرفيت 500 هزار نفري در قالب 105 هزار واحد مسكوني ، هشتگرد در قالب جمعيت 500 هزار نفري در دامنه البرز و همچنين پرديس با ظرفيت نهايي 200 هزار واحد مسكوني در چند سال آينده به يكي از زيباترين و جذاب ترين شهرهاي كشور تبديل خواهد شد.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش گفت: برخي ها با ساخت و ساز در تهران مخالف هستند و براي آن استدلال هايي مي آورند و مي گويند اگر در تهران ظرفيت درست كنيد، مهاجرت اتفاق مي افتد و مشكلات به وجود مي آيد.

احمدي نژاد افزود: با همين استدلال دهها سال در تهران محدوديت هاي شديد اعمال شد.

وي گفت: وقتي در شهرداري در خدمت مردم بودم، اين موضوع را مطالعه كرديم كه آيا ايجاد ظرفيت مسكوني باعث مهاجرت است يا مهاجرت علتهاي ديگري دارد.

رئيس جمهور افزود: پاسخ اين بود كه مهاجرت علت هاي ديگري دارد، نه اينكه ظرفيت هاي مسكوني تاثير ندارد اما يك متغير مستقل اثرگذار جدي نيست.

وي گفت: در اين زمينه ساختارها و جهت گيري هاي اقتصادي، مبادلات، تمركز پول و ثروت و تمركز سيستم حكومت و مسائل فرهنگي ، رقابت ها و دهها متغير مهم اثر دارد.

احمدي نژاد افزود: نمي توانيم با يك حرفي كه پايه علمي ندارد، استان اصلي كشور را با يك برداشت هايي كه معلوم نيست، چقدر عالمانه باشد 30 يا 40 سال طوري طراحي كنيم و ضابطه بگذاريم كه حاشيه هاي آنچناني و بافتهاي فرسوده شكل بگيرد.

رئيس جمهور با بيان اينكه مسكن مهر، اين باور نادرست را شكست، افزود: بايد برويم به سمتي كه ظرف 4 تا 5 سال بافت هاي فرسوده جمع و جور و حداقل به اندازه مردم استان ظرفيت ايجاد شود.

احمدي نژاد در ادامه افزود: شهرك هايي كه ساخته مي شود بايد تاسيستات زيربنايي آن سريع آماده شود.

وي گفت: كار را پول انجام نمي دهد بلكه همت هاي بزرگ انجام مي دهد و انسان هر چقدر در خودش اراده ايجاد كند.خدا امكانات مالي او را پر مي كند و اگر شما تصميم بگيريد ايران را به درجه يك دنيا برسانيد خدا ابزار آن را فراهم مي كند.

رئيس جمهور گفت: مي خواهيم مشكل مسكن را در كشور حل كنيم و باور دارم اين كار شدني است.

احمدي نژاد با بيان اينكه وجود امكانات تابع اراده و همت انسانهاست، افزود: وقتي موضوع مسكن مهر مطرح شد در مرحله اي بوديم كه در زمان جهش قيمت مسكن بود و افزايش قيمت در مناطق خاصي از تهران كلي از شهرها را تحت تاثير قرار داده بود.

وي گفت : موضوع ساخت يك ميليون مسكن را مطرح كردم اما برخي با تعجب مي گفتند ساخت اين تعداد مسكن، مصالح و كار زيادي مي طلبد و امكانات در اين حد نيست.

احمدي نژاد ادامه داد: كساني در طول 50 تا 200 سال اخير فضايي در كشور بوجود آوردند كه خودباوري و اعتماد به نفس ملي ما و شخصيت عظيم ملت ايران را تضعيف كردند.

رئيس جمهور گفت: دو هزار سال پيش در ايران حكومت هايي بودند كه سرزميني را به وسعت سه تا پنج برابر ايران فعلي اداره مي كردند.

وي ادامه داد: در آن زمان راه ها، ارتباطات، اقتصاد، فرهنگ، دانشگاه، مديريت، آداب، سنت ها، انسانيت، خداپرستي و پاكي متناسب با شرايط خودش و خوب بوده است.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه هم اكنون وسعت ما يك سوم شده است افزود: آيا با اين همه پيشرفت هاي علمي، نمي توانيم جمع و جور كنيم؟ حتما مي توانيم.

وي تاكيد كرد: در زمينه صنعت، كشاورزي، علم و فناوري مي توانيم بر طاق دنيا بنشينيم.

رئيس جمهور گفت: در جلسه اي گفتم كه ساخت يك ميليون مسكن را به صورت آزمايشي مطرح كردم و بايد به اين سمت برويم كه همه ايراني ها مسكن مناسب داشته باشند.

وي افزود: مرحله نخست آن، اين است كه هركس يك پناهگاه مناسب و مستحكم و در حد امكان زيبا داشته باشد.

احمدي نژاد اضافه كرد:گفتند پول و زمينش نيست و حساب كتاب مي كردند كه اين قدر سيمان،‌ فولاد و غيره مي خواهد.

وي با بيان اينكه هم اكنون ظرفيت فولاد ، سيمان و ظرفيت نيروگاه هاي كشور دو برابر شده است، گفت: ظرفيت نيروگاه هاي كشور تا سال 84 حدود 38 هزار و 300 مگاوات بود اما هم اكنون به بيش از 66 هزار مگاوات رسيده است.

رئيس جمهور افزود: زماني ساختن يك كارخانه سيمان عزا بود اما هم اكنون به آساني كارخانه سيمان مي سازيم و حتي در بسياري از نقاط دنيا شركت هاي ما در حال ساخت كارخانه سيمان هستند.

آقاي احمدي نژاد گفت: تهيه سيمان، لوازم بهداشتي، شيرآلات، لوله و تاسيسات در سال هاي اول معضلي بود اما هم اكنون صادر مي شود.

رئيس جمهور گفت: مسئولان پيش از تحويل واحد مسكن مهر بايد مشكل انشعابات آب ، برق ، گاز و تلفن را حل كنند.

احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از 10 هزار واحد مسكوني شهر جديد پرند همچنين از معاون وزير نيرو خواست مشكلات آب و فاضلاب شهرهايي را كه در آن مسكن مهر ساخته شده است تا پايان سال برطرف كند.

رئيس جمهور تاكيد كرد: بايد طرح هاي آب و فاضلاب از ساخت مسكن مهر در شهرهايي كه اين واحدها در آنجا ساخته مي شود پيشي بگيرد تا با برنامه آماده شود.

احمدي نژاد آماده سازي خدمات عمومي مورد نياز شهرهاي با مسكن مهر را نيز ضروري دانست و گفت: بايد تلاش شود تا بيمارستان ها ، مساجد ، مدارس و مراكز فرهنگي و امنيتي همچون پاسگاه ها در اين مناطق براي رفع نيازهاي عمومي مردم ايجاد شود و دولت نيز امكانات لازم را در اين زمينه در اختيار قرار خواهد داد.

رئيس جمهور توسعه ارتباطات ريلي و جاده اي را نيز از ديگر نيازهاي ضروري شهرهاي داراي مسكن مهر عنوان كرد و افزود: اگر اتصال متروي تهران به شهر پرند كه آغاز شده است ممكن شود ديگر بخش اعظمي از مشكلات و نيازهاي مردم منطقه برطرف خواهد شد.

احمدي نژاد با اشاره به ساخت 20 هزار واحد مسكن مهر از سوي شركت هاي تركيه در شهر پرند گفت: رئيس جمهور تركيه زماني كه به ايران سفر كرده بود بلافاصله به شهر پرند آمد و پس از بازديد از ميزان انبوه ساخت و سازها در اين منطقه تعجب كرد كه من نيز پاسخ دادم ما كارها را به اندازه عظمت ملت ايران پيش مي بريم.

وي با بيان اينكه معماري ايران صدها سال حرف نخست را در دنيا زده است بر ضرورت احيا و معرفي آن به عنوان يك الگو به جهانيان تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه مهندسان و متخصصان و معماران ساختماني در برخي نقاط عالم دست بكار شدند كه اين مهم بايد بيش از پيش گسترش يابد.

احمدي نژاد همچنين با اشاره به تسهيلات انبوه مسكن مهر به متقاضيان گفت: اين حجم تسهيلات در تاريخ خدمات بانك مركزي بسيار ارزشمند است چرا كه منابع را به جاي درستي هدايت كرد.

رئيس جمهور گفت: هنوز در داخل شهر تهران و در بافت هاي فرسوده و زمين هاي بكر جا براي ساخت و ساز وجود دارد.

آقاي احمدي نژاد گفت: شايد افرادي سال هاي سال در تهران و محله هاي خاص زندگي كرده اند كه ديگر امكان زندگي برايشان در شهركهاي اطراف تهران وجود ندارد كه بايد براي آنان در تهران مسكن احداث كنيم.

وي افزود: زمين در تهران وجود دارد و مي توان با قيمت مناسب با پيمانكاران قرارداد بست و به متقاضيان تحويل داد البته نه متري سه تا چهار ميليون و نه متري 330 هزار تومان كه هم اكنون در مسكن مهر قرارداد بسته مي شود بلكه بايد حد وسط مناسبي براي آنان در نظر گرفت.

رئيس جمهور افزود: مطمئناً مردم نيز در اين طرح سرمايه گذاري خواهند كرد و پول خواهند آورد بنابر اين بايد خانه مناسب در اختيارشان قرار دهيم.

احمدي نژاد با بيان اينكه در اين طرح امكان خريد زمين به متري حداكثر700 هزار تومان و همچنين ساخت به متري حداكثر 700 هزار تومان براي اين دسته از افراد وجود دارد ، گفت: مي توان با اين معيار شهرك هاي ويژه با همه امكانات منحصر به فرد در شهر تهران ساخت و در اختيار متقاضيان قرار داد.

رئيس جمهور خطاب به مسئولان متولي مسكن در اين مراسم خاطر نشان كرد: نگذاريم عده اي با سفته بازي در بازار مسكن اخلال ايجاد كنند زيرا اين پول ها از جيب مردم به جيب عده اي قليل مي رود چرا كه اهداف مسكن بيرون آمدن از اين سفته بازي هاست.

آقاي احمدي نژاد گفت: 5 تا 6 پروژه خوب را در قالب اين طرح مي توان در تهران و كلانشهرها در سال جاري كليد زد و فشارها را از دوش مردم كاست هر چند همه اينها گام اول در موضوع شهرسازي و مسكن است.

رئيس جمهور با بيان اينكه از 187 ميليون هكتار وسعت كل كشور تنها دو ميليون هكتار آن زمين هاي شهري و روستايي محسوب مي شود ، افزود: در چنين شرايطي مردم در خانه هاي 40 ، 50 و 80 متري و كمتر از يك دهم درصد نيز در خانه هاي 150 متري زندگي مي كنند در حالي كه اگر دو ميليون هكتار را به 4 ميليون هكتار برسانيم انقلابي در بخش مسكن رخ خواهد داد و بسياري از معضلات امروزه برطرف خواهد شد كه البته اين ربطي به افزايش جمعيت ندارد.

احمدي نژاد افزود: هم اكنون واحد 85 متري در طبقات بالا بسيار گرانتر از يك واحد 150 متري در يك طبقه همكف مستقل داراي حياط است كه بايد در گام هاي بعدي به سمت خانه هاي با وسعت بيشتر برويم تا مردم بهتر و در آرامش زندگي كنند.

رئيس جمهور با بيان اينكه هرگاه بحث طرح تحول در شهرسازي مطرح مي شود عده اي آن را به افزايش جمعيت ربط مي دهند ، گفت: اين مسائل ربطي به افزايش جمعيت ندارد هر چند متأسفانه سرشماري سال گذشته نشان مي دهد كه ضريب رشد جمعيت كشور به شدت كاهنده و اين خطري براي ايران است.

پنجشنبه|ا|25|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن