تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819431271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست رسانه اي جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري/افتتاح سينما آزادي كرمانشاه و رونمايي از 200 كتاب در زمينه ادبيات پايداري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /نشست رسانه اي جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري/افتتاح سينما آزادي كرمانشاه و رونمايي از 200 كتاب در زمينه ادبيات پايداري
خبرگزاري فارس: مديركل امور استان حوزه هنري با اشاره به افتتاح سينما آزادي كرمانشاه گفت: رونمايي بيش از 200 كتاب توليد شده توسط مراكز استاني حوزه هنري در زمينه ادبيات پايداري از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره خواهد بود.


به گزارش خبرگزاري فارس، نشست رسانه اي سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري صبح امروز دوشنبه (18 ارديبهشت) در سالن شماره 2 تالار انديشه حوزه هنري با حضور مجيد مصلحي مدير كل امور استان ها و مجلس حوزه هنري و مدير جشنواره، علي قرباني مدير مركز محافل و جشنواره هاي حوزه هنري و غلامرضا قاسمي دهشالي دبير جشنواره برگزار شد.

* افتتاح سينما آزادي در كرمانشاه

مجيد مصلحي مدير جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري گفت: سومين دوره جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري 25 تا 28 ارديبهشت با حضور مجموعه متراكمي از هنرمندان و پيشكسوتان هنري و همچنين مديران مراكز فرهنگي و هنري در 8 رشته اصلي در استان كرمانشاه برگزار مي شود.

* تنوع رشته اي و نياز سنجي هنري؛ مهمترين وجوه جشنواره

وي با بيان اين كه امروزه جشنواره هاي متعددي در سطوح مختلف ملي و بين المللي برگزار مي شود و شايد شقوق و جلوه بيشتري از جشنواره ما داشته باشد، افزود: آنچه جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري را از ساير جشنواره ها متمايز مي كن شقوق و جلوه هاي آن نيست بلكه 2 نكته اساسي است؛ يكي تنوع رشته اي آن است كه حجم كار را سنگين كرده است و ديگري ضرورت سنجي و نياز سنجي در اين جشنواره است؛ بدين معنا كه اين جشنواره با توجه به ضرورت ها و نيازهايي كه همسو با اهداف و ماموريت هاي حوزه هنري استف برگزار مي شود.

مصلحي با تاكيد بر 3 محور اساسي در انجام هر پروژه، گفت: بزرگان به ما آموخته اند بر سه محور تمركز كنيم؛ تشخيص، تثبيت و تعالي و ما در اين چند سال مسئوليت مان با بررسي هايي كه از مراكز استاني داشته ايم به تشخيصي رسيده ايم كه لازم است به چند نكته اشاره كنيم.

وي در اين خصوص اظهار داشت: نخست اينكه مراكز استاني فعاليت محور هستند نه توليد محور، يعني در استان ها در زمينه فعاليت هاي هنري كارهاي بسيار خوبي انجام مي گيرد اما فرايند توليد آثار در خور آن فعاليت ها نيست و اگر توليدي هم صورت گيرد، به محصول تبديل نمي شود و به دست مخاطبان نمي رسد كه بايد براي رفع اين مشكل تلاش بيشتري انجام گيرد.

مدير جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري ادامه داد: نكته بعدي اين است كه علي رغم توانمندي هاي مجموعه هنرمندان و مديران مراكز استانها فرايند توليد آثار فاقد يك برنامه ريزي دقيق و منسجم است و مي توان گفت كه در اجزاء اتفاقات خوبي رخ مي دهد اما هماهنگي اجزاء و تركيب شدن آن ها براي رسيده به يك نتيجه مطلوب به درستي صورت نمي گيرد. يعني ما در اجزاء خوب عمل مي كنيم اما در تركيب چندان موفق نبوده ايم.

مصلحي با اشاره به مشكلات شهرستان ها در زمينه توليد آثار هنري نسبت به مراكز استاني، گفت: عموم فعاليت ها مربوط به مركز نشين ها شده و متاسفانه توزيع آثار هم چندان مناسب نيست.

وي تاكيد كرد: متاسفانه تب اجرا، ارائه آمار و ارقام و حركت هاي نمايش و ويترين سازي ها تا حدي توسعه پيدا كرده و همه اين ها منجر شده تا در توليد آثار هنري به كميت بيش از كيفيت توجه شود.

مصلجي ادامه داد: عدم توجه به ماموريت هاي اصلي كه براي هر دستگاهي تعريف شده منجر به توليد آثاري مي شود كه گاه با ماموريت ها و اهداف تعريف شده در تناقض است و اين مسئله در برخي از توليدات استاني مشهود بود.

اين مقام افزود: مجموعه اين تشخيص ها منجر شد تا به حذف بعضي از آثار دست بزنيم و براي اصلاح روند خلق آثار هنري در استان ها و همچنين تلاش براي تعالي بخشي كمي و كيفي آن ها در آينده تلاش بيشتري كنيم.

* شناخت توانمندي استان ها از اهداف مهم جشنواره است

مدير كل امور استان ها و مجلس حوزه هنري در بخش ديگري از سخنانش گفت: شناخت توانمندي مراكز استان هاي حوزه هنري، عرضه و توليد آثار هنري استاني و رساندن آن ها به مخاطبان، ايجاد عرصه رقابت سالم ميان هنرمندان كل كشور، تاكيد بر جذب آثار هنري نمونه منطبق با ماموريت حوزه هنري و توليد آن آثار و توجه به آثار پيشكسوتان هنري كل كشور و تقدير از آنان از مهمترين اهداف برگزاري سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري است.

* افتتاح سينماي آزادي كرمانشاه همزمان با برگزاري جشنواره

مصلحي درباره برنامه هاي اصلي اين دوره جشنواره گفت: يكي از برنامه هاي ما همزمان با برگزاري اين جشنواره افتتاح سينماي آزادي استان كرمانشاه است كه با مشاركت استانداري كرمانشاه و مركز سينمايي حوزه هنري و ديگر ارگان هاي مرتبط تاسيس شده است.

وي افزود: رونمايي بيش از 200 كتاب توليد شده توسط مراكز استاني حوزه هنري در زمينه ادبيات پايداري كه در نوع خود اتفاق بي نظيري است، از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره خواهد بود.

* يادمان عمليات مرصاد و بزرگداشت آيت الله نجومي

اين مقام مسئول گفت: يكي ديگر از برنامه هاي ما در استان كرمانشاه برگزاري يادمان مرصاد و شب خاطره در منطقه عملياتي مرصاد با حضور فرماندهان ارشد نظامي غرب كشور و فرماندهان اين عمليات است.

وي با بيان اينكه منطقه مرصاد از نقاط عطف در پايان دفاع مقدس است، افزود: گشايش نمايشگاه دائمي كتاب با حدود 200 عنوان كتاب مربوط به عمليات مرصاد در اين منطقه از ديگر برنامه هاي ماست و چون اين منطقه در مسير زوار عتبات عاليات قرار دارد و همچنين بر سر راه زائران شيعه اي كه به قصد زيارت حضرت ثامن الائمه، امام رضا (ع) از عراق به ايران سفر مي كنند قرار گرفته، براي برگزاري چنين نمايشگاهي فرصت مناسبي است.

مصلحي تقدير از پيشكسوتان هنري استان ها و تجليل و بزرگداشت آيت الله نجومي از علماي برجسته استان كرمانشاه را كه ارتباط تنگاتنگي با حوزه هنري كرمانشاه داشته است از ديگر برنامه هاي سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري عنوان كرد.

مدير جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري ضمن دعوت از اصحاب رسانه و مطبوعات براي پوشش اخبار اين جشنواره اظهار داشت: گرد هم آمدن مجموعه متراكمي از هنرمندان و پيشكسوتان و مسئولان فرهنگي و هنري سراسر كشور فرصت مغتنمي است و ما به چنين جشنواره اي به عنوان يك ميتينگ يا حركت نمايشي نگاه نكرده و نمي كنيم.

* پذيراي نقدها هستيم

اين مقام افزود: ما با برگزاري اين جشنواره خود را در معرض داوري شما قرار داده و معتقديم نقدهاي شما از نقص هايي كه ممكن است اين جشنواره داشته باشد، روشنگر راهما براي آينده خواهد بود و ما پذيراي اين نقدها هستيم.

وي با بيان اينكه درست است تهران قلب ايران است اما بايد بپذيريم همه ايران نيست، افزود: توجه به استان ها توليدات هنري و هنرمندان آن ها بايد اهميت خود را پيدا كند و يكي از دلايل برگزاري چنين جشنواره اي همين است.

وي از كرمانشاه به عنوان يك كلان شهر كه در عين حال محروم بوده است، ياد كرد و اظهار داشت: كرمانشاه به عنوان شهري كه به نوعي شروع جنگ تحميلي از آنجا بوده و در آن دوره مدافع بوده است و نيز به نوعي پايان دهنده جنگ هم بوده است و همچنين كرمانشاه شهر علماي بزرگ بوده است.

مصلحي ضمن تاكيد بر مهمان نواز بودن مردم كرمانشاه گفت: استقبال و مهمان نوازي خوب اين مردم در سفر مقام معظم رهبري به كرمانشاه كاملا مشهود بود و تجربه خوبي را در اين زمينه رقم زد.

وي همچنين با اشاره به اقبال خوب و اشتياق مديران استان كرمانشاه براي برگزاري جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوره هنري در اين استان گفت: مجموعه اين دلايل ما را ترغيب كرد تا سومين دوره جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري را در استان كرمانشاه برگزار كنيم.

اين مقام با بيان اينكه اكثر جشنواره ها در نيمه دوم سال اتفاق مي افتد، گفت: ما ارديبهشت را به خاطر تمركز زدايي اجراي جشنواره ها در نيمه دوم سال انتخاب كرده ايم، ضمن اينكه بتوانيم با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي اين ماه آن هم در استاني مانند كرمانشاه نشاط و اميد ايجاد كنيم.

به برگزاري جشنواره نگاه كمي و آماري نداشتيم

مصلحي در پايان اين نشست در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا در برگزاري سومين دوره اين جشنواره تاخير صورت گرفته است، گفت: اين جشنواره به صورت كاملا داخلي برگزار مي شود به اين معنا كه شركت كنندگان عام در آن حضور ندارند و همه آثار و محصولات ارسالي متعلق به مراكز استاني حوزه هنري است، از اين رو نگاه آماري و كمي به برگزاري دوره هاي اين جشنواره نداشته ايم و بيشتر سعي ما به كيفيت جشنواره و بررسي كارنامه و نظام برنامه ريزي توليدات مراكز معطوف بوده است و لذا زمان دقيق برگزاري اين جشنواره اهميت چنداني نداشته است.

مدير جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري با بيان اينكه تاكيد ما بر آثاري بوده كه با برنامه ها و اهداف حوزه هنري منطبق باشند، افزود: در دور اول كه در سال 85 برگزار شد ما قصد احصاء و تشخيص داشتيم و در دور دوم به مسئله تثبيت آثار خوب و فاخر پرداختيم و حال در دور سوم كه هدف ما تعالي بخشيدن و ارتقاء سطح كمي و كيفي به آثار مراكز استاني است، بيشتر از هر چيز رويكرد و اهداف حوزه هنري در توليد آثار مد نظر ما بوده است.

وي اضافه كرد: درست است كه اين جشنواره را دوسالانه تعريف كرده بوديم اما با همه نكاتي كه اشاره كردم و همچنين به خاطر اين كه قرار نبود اين جشنواره به يك ميتينگ و حركت نمايشي تبديل شود، اين تاخير ناخواسته رخ داد.

سومين دوره جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري با حضور هنرمندان سراسر كشور از 25 تا 28 ارديبهشت ما در استان كرمانشاه برگزار مي شود.

انتهاي پيام/و

دوشنبه|ا|18|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن