تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1851394480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: رئيس سابق انجمن منتقدان با بيان اين كه: «درباره الي...» قضاوت در كانون تقديراست،گفت: اميدوارم «اصغر فرهادي» از بيان اين واقعيت كه حالا ديگر يكي از مطرح‌ترين و خوش قريحه‌ترين فيلمسازان سينماي ايران به شمار مي‌آيد، دچار غرور بيش از حد نشود. «جواد طوسي»در گفت‌و گو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم «درباره الي...»ساخته اصغر فرهادي،گفت: وقتي داشتم فيلم «درباره الي...» ساخته «اصغر فرهادي» را براي چندمين بار مي‌ديدم، ناخودآگاه به اين موضوع فكر كردم كه چقدر اين آدم‌هاي جمع شده در يك ويلاي مشرف به دريا اسير تقديرند. اين در «اسارت تقدير بودن»، تم مشترك فيلم‌هاي «اصغرفرهادي» از «رقص در غبار» و «شهر زيبا» تا «چهارشنبه سوري» و «درباره الي...» است. وي در ادامه افزود: مجموعه آدم‌هايي كه او در اين فيلم‌ها به تصوير كشيده در دل روابط و مناسبات روزمره خود حضوري منفعلانه ندارند و همواره تلاش‌شان تحميل خود به شرايط است، اما نهايتاً گريزي از تقدير ندارند. اين اسارت و تركيب «جبر و اختيار» را «اصغرفرهادي» در دو فيلم اخيرش (چهارشنبه سوري و درباره الي...) كه به طبقه متوسط جامعه شهري نزديك شده، به نحو بارزتري نشان مي‌دهد. او كنتراست موجود در اين طبقه را در فيلم آخرش به شكل عيان و- در عين حال - تكان دهنده نشان مي‌دهد. طوسي تصريح كرد: چه زود تق همه آن شادي ها و بزن و بكوب‌هاي لحظه‌يي درمي‌آيد و اين آدم‌هاي به ظاهر سرخوش نسبت به يك فرد (الي) و واقعه مرتبط با او واكنش‌هاي مختلف نشان مي‌دهند. مي‌بينيم كه رفته رفته اين ميهمان ناشناخته و واقعه ناگوار متصور شده براي او چقدر در روابط دوستانه و زناشويي بقيه افراد اختلال ايجاد مي‌كند و فضا و موقعيتي به ظاهر تفاهم‌آميز را به سوءتفاهم كامل سوق مي‌دهد و ناخودآگاه بستري فراهم مي‌شود تا آدم‌ها نسبت به هم «قضاوت» غيرمنصفانه‌اي داشته باشند. اين منتقد گفت: در واقع، يكي از ويژگي‌هاي مثبت و قابل دفاع «درباره الي...» همين توجه عميق «اصغرفرهادي» به «جزئيات» در دل يك سينماي موقعيت و متمركز شده در روزمرگي‌هاي اين طبقه مطرح جامعه است. در پرداختن به اين جزئيات است كه آن صحنه عنوان‌بندي در داخل تونل مشرف به شيار باريكي از روشنايي، آن صحنه پانتوميم بازي كردن بعضي از آدم‌هاي بزرگ و كوچك و توصيف ضمني اتفاق گريزناپذير بعدي، آن ريختن خرده شيشه‌ها از لاي پنجره شكسته ويلا در برخورد ميان «احمد» و «الي»، آن خنده‌هاي كودكانه «الي» حين بادبادك هوا كردن كه انگار خودش خبر حادثه شومي را به ما مي‌دهد و نوع همراهي دوربين با او، آن حركات دوربين روي دست در قسمت دوم فيلم كه همراه با آدم‌ها به سمت كانون حادثه و فاجعه مي‌رود و همه اضطراب‌ها و دل نگراني‌ها و هول و هراس آنها را ثبت مي‌كند، آن اتومبيل ب ام و آلبالويي رنگ مدل قديمي كه در نماي ماقبل انتهاي فيلم توي شن‌هاي كنار ساحل گير كرده و موقعيت واقعي طبقه متوسط اين زمانه را (در تداوم و تكرار زندگي) نشان مي‌دهد و... وي در پايان افزود:آن مكث كوتاه دوربين در آخرين نماي فيلم روي «سپيده» كه تنها و بهت‌زده و سر در گريبان پشت ميزي در يكي از اتاق‌هاي ويلا نشسته، معنا پيدا مي‌كنند و ارزش‌هاي انكارناپذير اين فيلم «اصغر فرهادي» را از جنبه‌هاي مختلف مضموني و ساختاري و زيبايي‌شناسي بصري و كار با مجموعه بازيگرانش نشان مي‌دهد. اميدوارم «اصغر فرهادي» از بيان اين واقعيت كه حالا ديگر يكي از مطرح‌ترين و خوش قريحه‌ترين فيلمسازان سينماي ايران به شمار مي‌آيد، دچار غرور بيش از حد نشود.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 452]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن