واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: يك خواننده و آهنگساز گفت: در ايران به عنوان شغل نميتوان بر روي موسيقي حساب باز كرد و هر لحظه ممكن است اتفاقي بيافتد و اينكار را نداشته باشي. اميد حاجيلي كه سالهاست به عنوان نوزانده و آهنگساز با خوانندگان موسيقي پاپ همكاري دارد و اخيرا اولين آلبومش به عنوان خواننده با نام «آلگرو» روانه بازار شده است، در گفتوگويي با خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه نزديك به 8 سال درگير آمادهسازي و گرفتن مجوز اين آلبوم بوده است، اظهار داشت: به خاطر ساز تخصصيام «ترومپت» به آثار آمريكاي لاتين علاقه بيشترين دارم . و اين آلبوم هم تحت تأثير آن كارها ساخته شده كه تاكنون با استقبال زيادي مواجه شده است. وي با اشاره به نام اين آلبوم گفت: «الگرو» به زبان اسپانيايي يعني شاد و اصطلاحي در موسيقي هم به حساب ميآيد. حاجيلي درباره ويژگيهاي اين آلبوم توضيح داد: در اين مجموعه از «عود» و «ني» دو ساز عربي استفاده شده و كاري مشترك به زبان عربي و افغاني با همكاري مسعود حميدي خواننده افغاني هم وجود دارد، ضمن آنكه ترانهاي هم قرار بود مشتركا با ناصر عبداللهي بخوانيم اما اين فرصت فراهم نشد بنابراين، اين آلبوم را به اين خواننده تقديم كردم. حاجيلي افزود: قطعهي هم به نام «عقلتو از دست دادي» در آلبوم هست كه با دو نوع لاتين و كمي الكترونيكتر اجرا شده كه در جاهايي بخشي از شعر را حذف كردم و از اصوات بهره گرفتم كه شنونده متوجه آن نميشود اما در الكترونيك شعر كامل است و شنونده تحريك ميشود و با دقت آن را گوش ميكند. اين خواننده با بيان اينكه تصور چنين بازتابي را نداشته است، تصريح كرد: تاكنون هيچكس با اين فضا كه بخش اعظم كار لاتين باشد كار نكرده بود و به عقيده بسياري انجام اينكار ريسك بزرگي بود. وي كه به عنوان نوازنده، آهنگساز، رهبر اركستر و تنظيمكننده آثار با عليرضا عصار، ناصر عبداللهي، رضا صادقي، حامي و خشايار اعتمادي همكاري داشته است، درباره ورودش به حيطه خوانندگي گفت: دوست داشتم مدلي را كه دوست دارم بخوانم و براي همين خواندم. براي خيليها كار لاتين ساختم. اما آنچه در ذهنم بود اتفاق نميافتاد، بنابراين خودم تصميم به خواندن گرفتم. ولي در مجموع نوازندگي، آهنگسازي و تنظيم را بيشتر دوست دارم و معتقدم دنياي خوانندگي زياد خوب نيست، هرچند كه بيشتر ديده ميشوي. حاجيلي افزود: در همهجاي دنيا خوانندهها قدر نوازندههايشان را ميدانند، اما در ايران چون زود به شهرت ميرسند خودشان را از ساير گروه جدا ميدانند و باعث ناراحتي اعضا ميشوند. اين هنرمند جوان در ارزيابي وضعيت موسيقي در كشور هم گفت: وضعيت موسيقي هيچوقت خوب نيست و هميشه همهچيز روي هواست و چيز جديدي اتفاق نميافتد و جدي ديده نميشود و موسيقي هميشه به عنوان يك تفريح بوده و اينگونه جا افتاده است. حاجيلي همچنين معتقد است: به خاطر سطحينگريها، موسيقي سنتي، پاپ و كلاسيك هيچكدام جدي نيستند و اصولا موسيقي در ايران بيسرپرست است و كسي مسووليت قبول نميكند و قانون درستي دربارهي آن وجود ندارد. انتهاي پيام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]