واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسکانیوز: ششمین فیلم بلند برادران «داردن» روی پرده ی سینماهای فرانسه رفت . به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان ـ پییر» و «لوک داردن» بلژیکی که به برادران «داردن» معروف هستند فیلم «سکوت لورنا» ششمین فیلم بلند سینمایی خود را در سینماهای فرانسه به نمایش عمومی درآوردند . این فیلم که برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم کن 2008 به نمایش در آمد و جایزه بهترین سناریو را گرفت روایتگر داستان زندگی دختری اهل «آلبانی» ست این دختر جوان مهاجر است و برای گرفتن اجازه اقامت در بلژیک، با مرد جوانی ازدواج می کند که معتاد است و به پول نیاز دارد. خلاف کاران و خرده مافیاها در کمین هستند و نمی خواهند این طعمه را رها کنند. آن ها قصد دارند این دختر جوان را که اکنون دارای ملیت بلژیکی است به عقد یک مهاجر روس پولدار در آورند و پول بیشتری به جیب بزنند اما چون یک طلاق سریع می تواند سوءظن مقامات اداره مهاجرت را برانگیزد، به فکر مرگ شوهر «لورنا» از راه «اووردوز» می افتند. «برادران داردن» در گفتگوی مطبوعاتی شان در «کن» دربار ه فیلم گفته بودند : چیزی که باعث می شود ما داستان آدم هایی از کشورهای دیگر را روایت کنیم، همین زندگی کردن مان در اروپای غربی است. ژان پیر داردن در ادامه گفته بود ما می خواستیم در این دنیای تیره و تار شخصیت لورنا یک انسان بماند؛ با در نظر گرفتن تمام زوایای پنهان شخصیتی اش، تناقض های رفتاری اش، حرف های ضد و نقیض اش و بیشتر از همه سکوت اش. اما به نظرم این سکوت، یک سکوت زیباست، زیرا باعث تولد و زایش چیزهایی جدید می شود. در ادامه لوک داردن گفته بود : ما در این فیلم حرکت های چندانی برای دوربین قائل نشدیم، زیرا می خواستیم لورنا بیشتر در چشم مخاطب دیده شود. در واقع قصد ما این بود که همه چیز را خیلی ساده و به مانند زندگی ضبط کنیم. آرتا دابروشی در مورد همکاری با این دو کارگردان موفق اظهار داشت که کار کردن با ژان پیر و لوک تجربه ای مفرح و لذت بخش بود و ما نزدیک به یک ماه و نیم پیش از آغاز فیلمبرداری روی نقش ها تمرین کردیم و این با هم بودن در کنار هم زندگی کردن برای بازیگران به مانند حضور در بهشت بود! ما هر روز به درک تازه ای از کاراکترها می رسیدیم. ما پیش از آنکه شروع به نوشتن فیلمنامه کنیم، خطوطی را برای کارمان ترسیم کردیم. اگر می خواهیم داستانی را تعریف کنیم که با دیگر فیلمنامه های مان به نوعی مرتبط باشد، باید کاراکتر اصلی مسیری متفاوت را بپیماید. ما می دانستیم در حال تعریف یک داستان جنایی هستیم که شخصیت یک زن در مرکز آن قرار دارد و از این موضوع نیز آگاه بودیم که این کاراکترمان با دیگر شخصیت ها متفاوت خواهد بود. هرچند که تمام شخصیت های فیلم های ما در پایان داستانی که بر آن ها می گذرد، به مفاهیم عمیق انسانی دست پیدا می کنند./125
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]