تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور گسترده مردم در انتخابات دليل بر رضايت مردم از اوضاع زندگي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: حضور گسترده مردم در انتخابات دليل بر رضايت مردم از اوضاع زندگي نيست
ايران > انتخابات - همشهري آنلاين:
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه حضور گسترده مردم در انتخابات دليل بر رضايت مردم از اوضاع زندگي نيست گفت: به عنوان خبرگان از دولت و مجلس مي‌خواهيم كه با هماهنگي به فكر مردم باشند.

آيت الله محمد رضا مهدوي كني صبح امروز سه شنبه در افتتاحيه اجلاسيه يازدهم دور چهارم مجلس خبرگان رهبري در محل ساختمان مجلس قديم از بيداري مردم در كشورهاي اسلامي از راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفندماه به عنوان حوادث بزرگ يك سال گذشته نام برد و گفت: راهپيمايي عظيم 22 بهمن و انتخابات مجلس شوراي اسلامي دو حادثه بسيار بزرگ بودند و دشمنان انقلاب با تبليغات فراوان چشم دوخته بودند ملتمان را از انقلاب و رهبري انقلاب جدا كنند ولي ملت آگاه، شجاع و غيور ما مشت محكمي به تبليغات دشمن زد.

وي افزود: 22 بهمن حضور باشكوه ملت را ديديم اما انتخابات 12 اسفند حضور بزرگ تر بود . تبليغات دشمن گاهي اثرگذار بود، برخي دوستان داخلي نيز نگران اوضاع بودند كه مبادا مردم شركت نكنند يا كم شركت كنند اما با راهنمايي مقام معظم رهبري، علما، مراجع تقليد، علاقه مندان به انقلاب و سياستمداران شاهد بوديم انتخابات با حضور گسترده مردم و با سلامت برگزار شد و اين حماسه بزرگ انتخابات براي پشتيباني نظام اسلامي كارساز بود.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه روز انتخابات لحن بسياري از رسانه هاي خارجي نسبت به جمهوري اسلامي ايران عوض شد، گفت: اين بايد درس عبرتي برايمان باشد و در مسائل سياسي اجتماعي و ديني از حوادثي كه به وجود مي آيد استفاده كنيم.

وي آمار مشاركت 64 درصدي مردم در انتخابات مجلس را آمار بسيار بزرگي عنوان كرد و گفت: مردم با وجود اينكه مشكلاتي در زندگي دارند اما باوفا نسبت به انقلاب هستند مردم ايران اسلامي دل‌هايشان دو لايه دارد يك لايه رويين و يك لايه زيرين در لايه رويين، مشكلات را حس مي‌كنند اما مي‌دانند انقلاب، امام، اسلام و شهدا مال خودشان است و حاضر نيستند اين انقلاب را فداي مشكلات زندگي روزمره كنند.

آيت الله مهدوي كني در تبيين وظايف نمايندگان مجلس به قانونگذاري و نظارت اشاره كرد و گفت: نمايندگان در مجلس حتما بايد به فكر مردم باشند نماينده يك شهر نماينده تمام مردم ايران است و نظرش بايد يك نظر جمعي و كلي براي قانونگذاري باشد نماينده خوب بايد در اجراي قوانين كشور به همه امور ناظر باشد لذا بايد اطلاع و حضور كافي داشته باشد.

وي با اشاره به تلاش هايي كه همراه با آيت الله يزدي براي ائتلاف اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم انجام داده بود، گفت: ائتلاف به معناي اتحاد نيست وحدت براي خداست اما بايد نزديكي و برادري و ائتلاف بين مومنين وجود داشته باشد و اگر رقابتي بين آنها مي شود رقابتي نباشد كه فاصله ها و شكاف ها را زياد كند. بسياري از مردم ما ممكن است خيلي مومن به برخي چيزها نباشند اما مومن به كشورشان هستند خوب اينها در انتخابات شركت مي كنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري درباره توصيه هايي جهت بعد از انتخابات به مردم و كانديداها گفت: شايد بحث هايي شده كه بعضي از آنها جالب نبوده اما بعد از اينكه نمايندگان به مجلس آمدند در مجلس همكاري فكري براي بررسي لوايح و بررسي طرح ها داشته باشند بحث هاي طلبگي در مجلس اشكالي ندارد ولي بحث هاي خصومت آميز و دشمني ها به درد اين مملكت نمي‌خورد، بنابراين وظيفه مردم است بعد از انتخابات وكلايي كه انتخاب شده اند را نماينده خود بدانند نه نماينده گروهي خاص. آنها نيز كه نماينده شده اند دوستي و اخوت كه دستور قرآن است را فراموش نكنند لذا انتظار داريم مجلس و دولت به معناي عام يعني حكومت برخوردهاي عالمانه كنند و آينده نگر باشند.

آيت الله مهدوي كني در بخش ديگري از سخنانش درباره مسائل و تحولات خارجي نيز صحبت كرد و گفت: در كشورهاي اسلامي تغييراتي داشته ايم كه ملت ها بيدار شده و حركت كردند حركتي كه مسلمانان در كشورهاي اسلامي انجام دادند قابل توجه است.

رئيس مجلس خبرگان افزود: حضور آمريكايي‌ها در افغانستان غير از توهين و تحقير مردم نيست. در كشورهايي كه مورد ظلم هستند مانند بحرين، از مسئولان كشور بحرين و كشورهايي كه در آنجا دخالت مي كنند مي خواهيم در كارهاي آنها داخالت نكنند و بگذارند مردم مظلوم به حقوقشان برسند.

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن