واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مصطفي رزاق كريمي معتقد است: سينما با مخاطب خود زنده است و مديريت كلان آن نيز در دست تهيه كنندگان است. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم «حسپنهان» روز گذشته ـ 30 تيرماه ـ در فرهنگسراي هنر (ارسباران) به نمايش درآمد و سپس جلسهي نقد و بررسي اين فيلم برگزار شد. اين كارگردان دربارهي اولين تجربهي كار سينمايياش مطرح كرد: موضوع خانواده همواره يكي از دغدغههايم در حوزه سينما بوده است و در ساختههاي مستندم نيز بارها بحث خانواده را از زواياي مختلف تجربه كردم كه در نهايت به فيلم «حس پنهان» رسيدم. او همچنين گفت: ورود افراد به عرصه سينما و تئاتر به نوعي آزاد است و فرد ميتواند با هر بيان و نحوهاي كه دوست دارد فضاي كار خود را شروع كند؛ اما نكته مهمي كه بايد در اين ميان مورد توجه قرار گيرد، اين است كه فيلمساز بايد بتواند خروجي خوبي براي ورودي خود پيدا كند، در اين فيلم نيز سعي كردهايم به نوعي ناگفتههايي كه در زندگي وجود دارد را به تصوير بكشيم. اين كارگردان در مورد داستان فيلم هم معتقد است: بطور كل سينما جوانتر از آن است كه مدعي باشد قصه جديدي خلق كرده است، بنابراين تمام آنچه در سينما شاهد آن هستيم؛ حرفهايي است كه در گذشته نيز بارها و بارها اتفاق افتاده و مطرح شده است. مصطفي رزاق كريمي در ادامه به نقش تهيهكنندگان در سينما اشاره كرد و افزود: مديريت كلان سينما در دست تهيه كنندگان است و تهيهكننده با شعوري كه به سينما اشراف دارد و گرداننده اقتصاد سينما نيز هست، امروزه در كشورهاي اروپايي نقش مهمي ايفا ميكند. در ايران هم تهيهكنندگان خوب زيادي داريم، با اين حال اميدوارم نقش اين افراد در سينما پررنگتر شود و تهيه كنندگاني پيدا شوند كه قدر كارگردان را ميدانند. به گزارش ايسنا، مصطفي رزاق كريمي همچنين در بخشي از اين نشست گفت: سينما با مخاطبانش زنده است و من سعي ميكنم مخاطب خود را درگير تكنيك سينما نكنم، بنابراين اميدوارم از مسائلي كه در نقد اين فيلم عنوان ميشود استفاده خواهم كرد تا فيلم بعدي خود را به گونهاي بسازم كه متعلق به مخاطب باشد. مرتضي رزاق كريمي تهيهكننده اين فيلم هم كه در اين نشست حضور داشت، با گراميداشت ياد خسرو شكيبايي سخنان خود را آغاز كرد. او نيز به دغدغهي هميشگي خانواده اشاره كرد و افزود: در ساخت اين فيلم نيز، دو موضوع روانشناسي مخاطب و بحث سرمايه براي من از اهميت ويژهاي برخوردار بود. البته اكران اين فيلم و افزايش فروش آن، آنهم بدون استفاده از تبليغات گسترده و بهرهمندي از تخفيفها نشانهاي است كه مخاطبان توانستهاند با اين فيلم ارتباط برقرار كنند. اين تهيهكننده درباره مسائل روانپزشكي مطرح شده در فيلم نيز عنوان كرد: اين فيلم براساس يك قصه فانتزي ساخته نشده است، بلكه براساس تحقيقات انجام شده متوجه شديم مسئله خيانت به نوعي مشكل جامعه محسوب ميشود. لذا با مشورت با تعدادي از روانشناسان و روانپزشكان از تجربيات آنها نيز بهره برديم و در مورد بحثهاي روانشناسي فيلم نظرات آنها را مورد استفاده قرار داديم. به گزارش ايسنا، حامد بهداد بازيگر «حس پنهان» هم با گراميداشت ياد خسرو شكيبايي، گفت: او پديده بازيگري ايران در سينماي پس از انقلاب بود. از او بسيار آموختم و متاسفم كه سينماي ايران چه جوهر و نابغهاي را از دست داده است. اين بازيگر در پاسخ به سوالي دربارهي حضورش در نقشهاي عصبي هم مطرح كرد: آنچه در قبول نقشها براي من اهميت دارد؛ ارتباط برقرار كردن با آن نقش است و بازي من در «حس پنهان» نه تنهاي يكي از بازيهاي خوب من است، بلكه يكي از بازيهاي عالي سينماي ايران است. گفتني است: اسماعيل ميهن دوست منتقد و فرشاد محمدي فيلمبردار هم از حاضران اين نشست بودند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]