تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805776687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابهام در ارائه سبدكالايي كارمندان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ابهام در ارائه سبدكالايي كارمندان
اگرچه هيئت دولت هفته گذشته مصوب كرد كه سبد كالايي شامل اقلامي همچون برنج، روغن، شكر، گوشت و مرغ از سوي دستگاه‌هاي دولتي در اختيار كارمندان قرار گيرد، اما گويا، بودجه رفاهي كاركنان، كفاف تامين اين اقلام را نمي‌دهد.

به گزارش مهر، هيأت دولت هفته گذشته مصوب كرد تا دستگاههاي دولتي، تامين بخشي از اقلام مورد نياز كارمندان رسمي و قراردادي، بازنشستگان و حتي سربازان وظيفه را در قالب ارايه سبد كالايي به عهده بگيرند و هرچه سريعتر، كالاهايي همچون گوشت، مرغ، برنج، روغن و شكر را در اختيار آنها قرار دهند.

در اين ميان، وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف شد تا در صورت مراجعه دستگاههاي دولتي براي تامين كالا، كار را در اسرع وقت پيش برد و زمينه‌اي را فراهم سازد كه از محل موجودي كالاهاي ذخيره‌سازي شده كه عموما به صورت ذخيره در گردش است، بتوان اقلام مورد درخواست دستگاههاي دولتي را تامين كند.

اين درحالي است كه اين وزارتخانه، امسال تعهدي در قبال ارايه سبدهاي كالاي كارمندي به كاركنان خارج از حوزه مسئوليت خود ندارد و تنها نقش يك تامين‌كننده كالا را بازي مي‎كند، در حالي كه هر سال اين وزارتخانه خود بايد منابع مالي لازم براي تامين يارانه اين سبدهاي كالايي را با رايزني از دولت دريافت مي‌كرد و در عين حال، تمامي كالاهاي مورد نياز اين سبدها را نيز تامين مي‌كرد، اما امسال هيچ مسئوليتي متوجه او نيست.

دولت: يك ريال يارانه هم به سبد كالايي نمي‌دهيم

از سوي ديگر، در شرايطي ارايه سبدهاي كالايي از سوي دولت مصوب شده است كه قرار نيست دولت حتي يك ريال يارانه نيز بابت ارايه اين سبدهاي كالايي به دستگاههاي دولتي بپردازد و اين دستگاهها بايد خود از منابع مالي مربوط به رفاه كاركنان، اين بودجه را پرداخت كنند.

همين امر سبب شده تا ترمزي بر سر راه رغبت دستگاههاي دولتي به ارايه سبدهاي كالاي كارمندي ايجاد شود؛ چراكه آخر سال است و بودجه‌اي از براي رفاه كاركنان باقي نمانده تا آن، صرف ارايه سبد كالاي كارمندي به كاركنان دولت شود.

كاركنان از ارايه سبد كالايي مي‌گويند

در اين ميان يكي از كارمندان وزارت نيرو به خبرنگار مهر مي‌گويد: سبد كالايي به مفهومي كه در سالهاي گذشته ارايه مي‌شد، امسال ارايه نشد و وزارتخانه ۱۵۰ هزار تومان بن خريد از تعاوني وزارت نيرو را به كارمندان ارايه داد.

يكي از كارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين رابطه به خبرنگار مهر مي‌گويد: هنوز سبد كالايي به كارمندان اين وزارتخانه ارايه نشده است، اما خبرها حكايت از آن دارد كه معاونت اداري و مالي در حال پيگيري براي تامين كالاها و ارايه آن در قالب سبد كالايي به كارمندان است.

يكي از كارمندان وزارت جهاد كشاورزي نيز در اين رابطه به خبرنگار مهر مي‌گويد: هيچ خبري از ارايه سبد كالاي كارمندي به كارمندان نيست، البته برخي خبرهاي غير رسمي حكايت از آن دارد كه بودجه‌اي براي اختصاص به اين امر وجود ندارد و اگر قرار باشد كه پول سبد كالايي را از خود كارمندان گرفت، اين سبدها دردي را دوا نمي‌كنند؛ چراكه بايد يارانه‌اي داشته باشند تا مورد اقبال كارمندان قرار گيرند.

ضيغمي: تنها تامين‌كننده كالا هستيم

در اين ميان، محمدعلي ضيغمي در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در رابطه با كند بودن و عدم اقبال دستگاههاي دولتي به ارايه سبدهاي كالاي كارمندي، مي‌گويد: دليل كند بودن كار عدم اختصاص يارانه از سوي دولت است و اينكه خود دستگاههاي اجرايي بايد از محل منابع مالي موجود خود در بخش رفاه كاركنان، تامين اقلام را بر عهده بگيرند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: هر سال وزارت بازرگاني سابق مسئوليت ارايه سبدهاي كالايي را به عهده مي‌گرفت، اما امسال ما تنها تامين كننده كالا هستيم و مسئوليتي در اين بخش نداريم.

وي با بيان اينكه دستگاههاي اجرايي خود بايد به بازار مراجعه كرده و اقلام مورد نياز اين سبدهاي كالايي را تهيه كنند، گفت: در مصوبه دولت ذكر شده كه اقلام كالاهاي اساسي همچون برنج، روغن، شكر، مرغ و گوشت حتما بايد از طريق وزارت صنعت، معدن و تجارت و موجودي‌هاي ذخيره‌سازي شده تامين شود.

ضيغمي در پاسخ به اين سئوال كه آيا ورود دستگاههاي دولتي به بازار، منجر به وارد شدن تقاضاهاي مازاد در ايام پاياني سال نخواهد شد، مي‌گويد: در اين سبد كالايي كه اقلام كالاهاي اساسي تدارك ديده شده است، قرار بر اين است كه وزارت صنعت، تامين كننده كالا باشد، اما ساير اقلام همچون رب گوجه فرنگي يا ماكاروني و تن‌ماهي مشكلي بابت پاسخگويي به ورود تقاضاي مازاد بر نياز نيست.

چانه‌زني ادامه دارد...

در اين ميان خبرها حكايت از آن دارد كه برخي دستگاههاي دولتي، تقاضاي دريافت منابع يارانه‌اي براي اختصاص كالاها و سبد كالاي كارمندي را به دولت ارايه كرده و خواستار آن شده اند تا براي ارايه اين سبدهاي كالايي كه مصوبه دولت هم هست، منابعي در اختيار بگيرند تا بتوان كالاها را با قيمت مناسب‌‎تر در اختيار كارمندان قرار داد.

اما موضوع مهم اين است كه دولت منابع يارانه‌اي در اختيار ندارد تا به دستگاههاي دولتي بپردازد كه آنها سبدهاي كالاي كارمندي را در اختيار ذي‌نفعان خود قراردهند، بر همين اساس است كه برخي بر اين باورند كه ارايه سبد كالاي كارمندي، تنها يك راهكار رواني از سوي دولت براي آرام كردن بازار و فروكش كردن تقاضاي مازاد وارد شده به بازار بوده است.

قيمت هر سبد كالايي چقدر است؟

سال گذشته حدود ماه بهمن كه قرار شد باز هم سبد كالايي در اختيار كارمندان دولت قرار گيرد، مقرر شد تا اين سبد كالايي شامل ۲۰ كيلوگرم برنج، دو حلب روغن ۴.۵ كيلوگرمي، ۵ كيلوگرم شكر، ۵ كيلوگرم مرغ يا دو كيلوگرم گوشت به همراه ۵ بسته ماكاروني باشد.

قيمت در نظر گرفته شده براي اين سبد هم، ۷۷ هزار تومان پيشنهاد شده بود، اما اين در شرايطي بود كه قيمتها بسيار متعادل بوده و با توجه به اينكه اجراي فاز اول قانون هدفمندي يارانه‌ها كليد خورده بود، هيچ يك از توليدكنندگان حق افزايش قيمت نداشتند و بايد مطابق با مصوبات دولت، از هرگونه افزايش قيمت جلوگيري كنند.

اما اكنون در كنار اينكه دولت در چند مرحله با افزايش قيمت برخي از اقلام اساسي مورد نياز مردم يا قرار گرفته در اين سبد، در سال ۹۰ موافقت كرده است، نوسانات قيمت ارز نيز گريبانگير بازار است و به همين دليل پيش‌بيني مي‌شود كه قيمت هر سبد كالاي كارمندي حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان باشد. قيمتي كه اگر قرار باشد بدون يارانه در اختيار كارمندان قرار گيرد، قطعا با استقبال مواجه نخواهد بود.

به هرحال، دولت بايد دستگاههاي تابعه خود را مكلف كند كه با قيمت مناسب، اين سبدهاي كالايي را تا دير نشده و تقاضا فروكش نكرده است، ارايه كند تا مشكل خاصي رخ ندهد و مردم بتوانند بخشي از نياز خود را با دريافت اين سبدهاي كالايي تامين كنند.

اما تجربيات ارايه سبدهاي كالاي كارمندي براي ماه مبارك رمضان، چندان خوشايند نيست و آنقدر كار به طول انجاميد و منابع تامين نشد كه ارايه اين سبدهاي كالايي به كارمندان، عملا منتفي شد و پيگيري رسانه‌ها نيز تنها امروز و فردا كردن دولت را در پي داشت.

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن