واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ایسکانیوز: نشست پرسش و پاسخ فیلم "هامون و دریا" روز گذشته و پس از پایان نمایش این فیلم در سینمای رسانه ها با حضورکارگردان و فیلم بردار این فیلم برگزار شد. در این نشست خبری که با حضور ابراهیم فروزش، تورج اصلانی و مهرزاد دانش برگزار شد، ابراهیم فروزش در ابتدا از کلیه کسانی که صدای نامناسب فیلم را تحمل کردند تشکر کردند و سپس به تشریح دلایل استفاده از نابازیگران جوان در کنار بازیگران حرفه ای بزرگ وی با اشاره به سنین نوجوانی که دوران شکوفایی حرفه ای بازیگری نیست گفت: در این سن یک بازیگر دوران بلوغ خود را طی می کند . پس از حضور در دو یا سه فیلم احتمال دارد از مسیر اصلی خود خارج شود و دچار غرور شود و چون در این سن بازیگر حرفه ای کم است مجبور شدیم به سراغ نابازیگران یا به عبارت بهتر بازیگران عادی برویم و برای این موضوع تمام مدارس دخترانه و پسرانه را زیر پا گذاشتیم. فروزش ادامه داد: متاسفانه در این شهر کویری حتی یک سینمای بزرگ هم وجود ندارد و ما برای انتخاب بازیگر به یک مرکز پیش دانشگاهی رفتیم و شاید یک سوم این دانش آموزان حاضر شدند از امتحان انصراف دهند و این نشان دهنده عشق و علاقه این جوانان به سینما در شهری است که حتی یک سینمای بزرگ هم در آن وجود ندارد. کارگردان فیلم هامون دریا در خصوص انتخاب بازیگران حرفه ای نیز گفت: قرار بود بازیگران بزرگسال را نیز از میان افراد بومی انتخاب کنیم اما مجبور به استفاده از بازیگران حرفه ای شدیم تا کنتراست بیشتری در فیلم ایجاد شود و به همین خاطر از چند نفر از بازیگران تئاتر مشهد کمک گرفتیم. در ادامه نشست، تورج اصلانی فیلمبردار "هامون و دریا "درخصوص حضور پویای دوربین و با اشاره به سکانس بازی آینه توسط دریا، گفت: در مورد این سکانس خاص (آینه) ایجاد فاصله با قرار دادن بک گراند معنای بیشتری پیدا می کرد و تمامی عناصر بصری که در این سکانس مشاهده می شود برای عمق بخشیدن به این سکانس است. وی ادامه داد: در خصوص برخی از سکانس ها لازم بود که دوربین پارتنر بازیگر باشد یعنی از بازیگر جلو نزند که این موضوع به نگاه فروزش بر می گردد که دوربین نباید جلوتر از کاراکتر حرکت کند و باید همراه با کاراکتر فضا را بشناسد و در واقع در خدمت شخصیت های داستان قرار گیرد. در ادامه ابراهیم فروزش با اشاره به نگاه اجتماعی فیلم به مقوله خانواده و جایگاه خانواده در این فیلم گفت: خانواده اگر یک سلول اجتماعی باشد، همه ما در این سلول قدم می زنیم و همانطور که مشاهد کردید و نماهای فیلم از خانواده شروع می شود و بازیگر نقش اول (هامون) پس از طی مسیرهای گوناگون و رفتن در کوچه و بازار دوباره به خانواده برمی گردد و فکر می کند این دایره ای است که فیلم طی کرده است. کارگردان "هامون و دریا " درخصوص این که از فیلم های وی به عنوان فیلم های جشنواره ای نام می برند گفت: من بارها اعلام کرده ام که هرگز برای جشنواره فیلم نمی سازم به این دلیل که وقتی اسم جشنواره را می آوریم باید نشانه های فیلم جشنواره ای را هم رعایت کنیم اما من فیلم جشنواره ای نمی سازم و برای مخاطبان فیلم سازی می کنم و امیدوارم "هامون دریا" نیز بتواند مخاطب خود را باز شناسد و با مخاطب عام نیز ارتباط برقرار کند. وی درخصوص اقتباس آثار سینمایی از کتاب ها و مشاهیر ادبی گفت: من قبلا فیلمنامه و فیلم های "خمره و کلید" را از کتاب هایی با همین عنوان اقتباس کردم و فیلم "هامون دریا" سومین فیلم اقتباسی من به حساب می آید و موضوعی که در یک اقتباس سینمایی اهمیت دارد قابلیت سینمایی شدن یک اثر است. فروزش در پایان خاطرنشان کرد: برخی معتقدند تمام آثار ادبی قابلیت فیلمنامه شدن را دارد و به اعتقاد من این درست نیست و باید یک اثر ادبی در درجه اول ویژگی های تصویری داشته باشد تا بتواند به یک درام تبدیل شود و هامون دریا این ویژگی ها را داشت تا به یک اثر اقتباسی تبدیل شود./01/120
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]