تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815221253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش‌وپرورش: خانواده محور اصلي و اساسي نظام تعليم و تربيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير آموزش‌وپرورش: خانواده محور اصلي و اساسي نظام تعليم و تربيت است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

وزير آموزش وپرورش خانواده را محور اصلي و اساسي نظام تعليم و تربيت توصيف كرد و گفت: روح حاكم بر سند تحول بنيادين آموزش وپرورش خانواده است كه نقش كليدي در تعليم و تربيت دارد.

به گزارش سرويس«اجتماعي» ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي صبح امروز با حضور در كارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين آموزش وپرورش در جمع پرشور 5 هزار نفري مديران و فرهنگيان استان مازندران در سالن ورزشي جهان پهلوان سيدرسول حسيني در شهرستان ساري اظهاركرد: هدف غايي و نهايي سند تحول بنيادين دستيابي دانش‌آموزان به درجاتي از حيات طيبه است.

وي ادامه داد: براساس سند تحول بنيادين، آموزش و پرورش در چشم‌انداز 1404 بايد در جايگاه اول منطقه قرار داشته باشد و در سطح جهان نيز الهام‌بخش و تاثيرگذار باشد.

حاجي‌بابايي، مدرسه را در چشم‌انداز 1404، زيباترين تجلي و نمايشگاه آموزش و پرورش توصيف و تصريح كرد: دانشگاه فرهنگيان در هر استان داراي يك پرديس ويژه خواهران و يك پرديس ويژه برادران خواهد شد و مدارك اين دانشگاه نيز بين‌المللي و مورد پذيرش تمام مجامع علمي كشور و جهان مي‌باشد.

وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: ارتقا جايگاه علمي و اجتماعي و شان معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران يكي از اركان مهم نقشه جامع علمي كشور است كه سند تحول بنيادين نيز بر آن تاكيد دارد.

وي با اعلام اينكه معلم، كارمند محسوب نمي‌شود، تصريح كرد: براساس سند تحول بنيادين، معلمان بايد دانش‌آموزاني پژوهشگر، نوآور و خلاق تربيت كنند كه اين مهم توسط افرادي پژوهشگر و محقق امكان‌پذير خواهد شد.

حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه از منظر تعليم و تربيت نقش تربيتي عاشورا برجسته‌تر از كلاس‌هاي درس است، خاطرنشان كرد: بايد طوري برنامه‌ريزي كنيم كه تمام ظرفيت معلمان در حوزه پژوهش هزينه شود.

آموزش و پرورش جايگاه قدرتمند و رفيعي در نقشه جامع علمي كشور دارد

حاجي‌بابايي با بيان اينكه ريشه تحول بنيادين در آموزش وپرورش مباني قرآني است، اظهاركرد: هر آن چه در خلقت موجود است، براساس حكمت الهي است و فلسفه وجودي انسان و خلقت الهي نيز بر مبناي تعليم و تربيت استوار است.

وزير آموزش و پرورش با اعلام اينكه نظام تعليم و تربيت داراي جايگاه ويژه‌اي است و تمام نگاه‌ها بايد به سمت آن معطوف شود، اضافه كرد: براساس تفكر اسلامي و آيات مترتبه قرآن، نظام تعليم و تربيت، ركن اساسي و حرف اول و آخر خلقت است.

حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه طرح تحول بنيادين از سال 1367 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده است، تصريح كرد: تحول بنيادين در آموزش و پرورش به عنوان مطالبه بحق مقام معظم رهبري از سال 84 توسط گروهي از صاحب‌نظران پيگيري شد و پس از 5 سال تلاش، مباني نظري فلسفه رسمي و عمومي جمهوري اسلامي ايران به نگارش در آمد.

وزير آموزش وپرورش با يادآوري اينكه در سال 1388 مباني نظري فلسفه رسمي و عمومي به صدها نفر از صاحب‌نظران و كارشناسان حوزوي و دانشگاهي نظام تعليم و تربيت براي اظهار نظر ارائه شد، ادامه داد: سند تحول بنيادين آموزش وپرورش در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مدت 6 ماه مورد بحث و بررسي قرار گرفت تا در نهايت به تصويب رسيد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن