تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816379521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش‌وپرورش: خانواده محور اصلي و اساسي نظام تعليم و تربيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير آموزش‌وپرورش: خانواده محور اصلي و اساسي نظام تعليم و تربيت است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

وزير آموزش وپرورش خانواده را محور اصلي و اساسي نظام تعليم و تربيت توصيف كرد و گفت: روح حاكم بر سند تحول بنيادين آموزش وپرورش خانواده است كه نقش كليدي در تعليم و تربيت دارد.

به گزارش سرويس«اجتماعي» ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي صبح امروز با حضور در كارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين آموزش وپرورش در جمع پرشور 5 هزار نفري مديران و فرهنگيان استان مازندران در سالن ورزشي جهان پهلوان سيدرسول حسيني در شهرستان ساري اظهاركرد: هدف غايي و نهايي سند تحول بنيادين دستيابي دانش‌آموزان به درجاتي از حيات طيبه است.

وي ادامه داد: براساس سند تحول بنيادين، آموزش و پرورش در چشم‌انداز 1404 بايد در جايگاه اول منطقه قرار داشته باشد و در سطح جهان نيز الهام‌بخش و تاثيرگذار باشد.

حاجي‌بابايي، مدرسه را در چشم‌انداز 1404، زيباترين تجلي و نمايشگاه آموزش و پرورش توصيف و تصريح كرد: دانشگاه فرهنگيان در هر استان داراي يك پرديس ويژه خواهران و يك پرديس ويژه برادران خواهد شد و مدارك اين دانشگاه نيز بين‌المللي و مورد پذيرش تمام مجامع علمي كشور و جهان مي‌باشد.

وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: ارتقا جايگاه علمي و اجتماعي و شان معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران يكي از اركان مهم نقشه جامع علمي كشور است كه سند تحول بنيادين نيز بر آن تاكيد دارد.

وي با اعلام اينكه معلم، كارمند محسوب نمي‌شود، تصريح كرد: براساس سند تحول بنيادين، معلمان بايد دانش‌آموزاني پژوهشگر، نوآور و خلاق تربيت كنند كه اين مهم توسط افرادي پژوهشگر و محقق امكان‌پذير خواهد شد.

حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه از منظر تعليم و تربيت نقش تربيتي عاشورا برجسته‌تر از كلاس‌هاي درس است، خاطرنشان كرد: بايد طوري برنامه‌ريزي كنيم كه تمام ظرفيت معلمان در حوزه پژوهش هزينه شود.

آموزش و پرورش جايگاه قدرتمند و رفيعي در نقشه جامع علمي كشور دارد

حاجي‌بابايي با بيان اينكه ريشه تحول بنيادين در آموزش وپرورش مباني قرآني است، اظهاركرد: هر آن چه در خلقت موجود است، براساس حكمت الهي است و فلسفه وجودي انسان و خلقت الهي نيز بر مبناي تعليم و تربيت استوار است.

وزير آموزش و پرورش با اعلام اينكه نظام تعليم و تربيت داراي جايگاه ويژه‌اي است و تمام نگاه‌ها بايد به سمت آن معطوف شود، اضافه كرد: براساس تفكر اسلامي و آيات مترتبه قرآن، نظام تعليم و تربيت، ركن اساسي و حرف اول و آخر خلقت است.

حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه طرح تحول بنيادين از سال 1367 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده است، تصريح كرد: تحول بنيادين در آموزش و پرورش به عنوان مطالبه بحق مقام معظم رهبري از سال 84 توسط گروهي از صاحب‌نظران پيگيري شد و پس از 5 سال تلاش، مباني نظري فلسفه رسمي و عمومي جمهوري اسلامي ايران به نگارش در آمد.

وزير آموزش وپرورش با يادآوري اينكه در سال 1388 مباني نظري فلسفه رسمي و عمومي به صدها نفر از صاحب‌نظران و كارشناسان حوزوي و دانشگاهي نظام تعليم و تربيت براي اظهار نظر ارائه شد، ادامه داد: سند تحول بنيادين آموزش وپرورش در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مدت 6 ماه مورد بحث و بررسي قرار گرفت تا در نهايت به تصويب رسيد.

انتهاي پيام

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن