تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819292001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان در يك قطره آب


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جهان در يك قطره آب
دانش > دانش - همشهري آنلاين:
ماركوس روگلز مي‌تواند تصوير كره زمين و نيز ساير سيارات را در يك قطره آب ثبت كند.

earth

روگلز يك كف‌پوش ساز و نيز عكاس تفريحي در شهر ماركت‌ستيناخ در آلمان است، اما "تفريحي بودن" كار او زيبايي و دقت عكس‌هايش را كه در آنها تصاوير در قطرات گرد و كوچك آب بازنمايي مي‌شود، نمي‌‌كاهد.

او در مصاحبه‌اي درباره چگونگي خلق اين عكس‌ها توضيح مي‌دهد:

* اين عكس‌ها شگفت‌آور است. چگونه شد كه به عكاسي روي آوردي و چرا كار با اين قطرات آب را شروع كردي؟

من عكاسي را حدود سه سال پيش شروع كردم. در آغاز مي‌خواستم عكس‌هاي خوبي براي آلبوم خانوادگي بگيرم. اما در گذر زمان اين كار به صورت تفريحي برايم درآمد. همه كارها را خودم ياد گرفتم، و براي اين كار پست‌هاي ارسالي در بسياري از انجمن‌هاي آنلاين عكاسي را خواندم. ضمن انجام اين كار به رشته‌اي از پست‌ها درباره عكاسي در قطره آب برخوردم. تصاويري كه ديدم را برانگيخت تا اين كار را امتحان كنم، اما بعد آنقدر شيفته اين نوع عكاسي شدم كه كاملا غرق آن شدم.

* چگونه اين تصاوير انكساري را در قطرات آب ايجاد مي‌كني؟

اساس كار بسيار ساده است. من تصوير را در پشت قطره آب در حال پايين آمدن مي‌گذارم، و تصوير درون قطره آب به صورت انكساري ديده خواهد شد. البته بايد تصوير را سروته بگذاري، زيرا تصوير انكساري واژگون است. سخت‌ترين كار تنظيم نور است. نور نامناسب تصوير را خراب خواهد كرد.

drop

* به طور تخميني چقدر طول مي‌كشد تا يك عكس انكساري كامل خلق كني؟ چند بار تلاش‌تان ناموفق مي‌ماند تا نهايتا يك عكس مطلوب بگيري؟

ممكن است يك ساعت طول بكشد تا صحنه‌آرايي مناسب انجام شود، و بعد زمان‌بندي تنظيم شود تا يك عكس كامل از لحاظ شكل و موقعيت به دست آيد. گاهي بايد بيش از صد عكس گرفت تا به يك شات كامل رسيد.

drop

* تو تصاوير زيبايي هم با خود حباب‌ها، افشانه‌ها و قطرات آب خلق كرده‌اي. اين تصاوير را چگونه مي‌سازي؟

تكنيك‌هاي گوناگوني براي اين كار وجود دارد. تصاوير "قطره روي قطره" با دو قطره آب ساخته مي‌شود. اولين قطره روي يك صفحه مي‌افتد و يك چاله ايجاد مي‌كند و بعد به صورت تاج درمي‌آيد و نهايتا شكل ستون به خود مي‌گيرد. دقيقا در همان زماني كه قطره اول به شكل ستون در آمد، قطره دوم بايد روي آن قرار گيرد تا شكلي شبيه قارچ، كلاهك يا ديسك‌هاي پرنده ايجاد كند.

ايجاد حباب‌ها كار خيلي سخت‌تري است. اولين قطره بايد بسيار بزرگ باشد، هنگام برخورد به سطح حبابي تشكيل دهد، و بعد به شكل يك پايه درآيد.

LiveScience

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن