تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815520837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلميرزاده در گفتگو با مهر:زندگي و حكومت داري امام علي (ع) در جامعه بازخواني و تبيين شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گلميرزاده در گفتگو با مهر:زندگي و حكومت داري امام علي (ع) در جامعه بازخواني و تبيين شود
زندگي و حكومت داري امام علي (ع) در جامعه بازخواني و تبيين شود
رشت - خبرگزاري مهر: معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان بر لزوم بازخواني و تبيين كلام، زندگي و حكومتداري اميرالمؤمنين علي (ع) در جامعه تاكيد كرد.

حجت ‌الاسلام‌ سيد حسين گلميرزاده به مناسبت برگزاري كنگره امام علي (ع) در گيلان طي گفتگوي با خبرنگار مهر افزود: حضرت علي (ع) آئينه تمام نماي نظام خلقت است و به عنوان يك الگو مي تواند انسانها را به سعادت سوق دهد.

وي همچنين به رفتار علوي در جامعه اشاره كرد و اظهارداشت: براي نسل جوان جامعه بايد زندگي واقعي حضرت علي (ع) به نمايش گذاشته شود.

معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان گفت: بشر براي پيمودن راه سعادت و گام نهادن در طريق عبوديت، پيشرفت معنوي و رسيدن به كمالات انساني كه مهمترين هدف خلقت جنيان و انسانها از نگاه قرآن است هميشه محتاج راهنمايان و پيشواياني بوده اند تا آنان را در راه دستيابي به اين هدف والاي الهي ياري رسانند.

وي افزود: آنچه موجب رشد و ترقي معنوي و رسيدن به اين هدف است را به بشريت تعليم دهند و انسان را از آنچه سبب انحراف و گمراهي و سقوط مي شود، بازدارند و در نهايت تشخيص راه حق از باطل و هدايت از ضلالت را به وي بشناسانند.

گلميرزاده اظهارداشت: براين اساس خداوند متعال از باب رحمت گسترده خويش بربندگان و لطف بي كرانش بر آنان، از آغاز خلقت بشر، پيامبران و راهنماياني همراه با تعاليم و دستورات حياتبخش را به سوي بندگان فرو فرستاد تا آنان با ارشاد بشر و ابلاغ اين تعاليم و معارف الهي، انسانها را به سوي حق و راه هدايت رهنمون سازند و از انحراف و سقوط آنان در دام شياطين جلوگيري كنند.

وي ادامه داد: بنابراين از آنجائيكه مدت حيات هر يك از اين پيامبران الهي كوتاه و عصر رسالت و تبليغ آنان محدود است خداوند متعال پس از سپري شدن عصر رسالت هر يك از انبيا، جانشيناني را براي آنان برگزيد تا رسالت و راه آنان را ادامه دهند و از دين و عقايد مؤمنان پاسداري كنند.

معاون تبليغات اسلامي گيلان همچنين با بيان اينكه دنيا در نظر اميرالمؤمنين علي (ع) بي ارزش تر از آب بيني بز و بي مقدارتر از كفش كهنه وصله دار بود، گفت: آن حضرت در دوران كوتاه زمامداري خود با پيروي از تعاليم الهي، حكومت اسلامي را برپا كرد و در برابر هرگونه فساد و تبعيض، نابساماني و انجام كارهاي ناشايست ايستاد و بدون كمترين مصلحت جويي و تسامح ورزي، با قاطعيت تمام، بي امان مبارزه كرد.

وي افزود: در حكومت علوي، مبارزه با فساد در همه ابعاد امور سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي جاري بود به طوريكه تا به امروز همگان را به تعجب و تحسين واداشته است.

گلميرزاده يادآورشد: در حقيقت امام علي (ع) قدرت را براي حكومت نمي خواست بلكه خواهان حكومت براي برقراري عدالت بود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن