تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802218594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوجارزاده در گفتگو با مهر:كاهش واردات گاز از تركمنستان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بوجارزاده در گفتگو با مهر:كاهش واردات گاز از تركمنستان ادامه دارد
كاهش واردات گاز از تركمنستان ادامه دارد
يك مقام مسئول در شركت ملي گاز با اشاره به ادامه كاهش واردات گاز طبيعي از تركمنستان، اعلام كرد: شركت تركمن گاز تركمنستان دلايل كاهش صادرات گاز به ايران را مشكلات فني اعلام كرده است.

مجيد بوجارزاده امروز در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت واردات گاز طبيعي از تركمنستان گفت: از هفته گذشته تاكنون تركمنستان صادرات گاز به ايران را كاهش داده است.

سخنگوي شركت ملي گاز ايران با تاكيد بر اينكه ميزان واردات گاز طبيعي از اين كشور همسايه در چند روز گذشته كمي افزايش يافته است، تصريح كرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 16 تا 17 ميليون متر مكعب گاز از اين كشور همسايه از مسير سرخس- دولت آباد وارد كشور مي شود.

اين مقام مسئول با بيان اينكه شركت تركمن گاز تركمنستان دليل كاهش صادرات گاز طبيعي به ايران را مسائل فني اعلام كرده است، تاكيد كرد: با وجود كاهش واردات گاز از اين كشور تاكنون گاز هيچ يك از شهرهاي ايران قطع نشده است.

وي همچنين درباره برخي از اظهار نظرها مبني بر كاهش صادرات گاز تركمنستان به ايران تحت فشارهاي آمريكا، توضيح داد: تركمنستان تاكنون دليل كاهش صادرات گاز طبيعي ايران را مسائل فني اعلام كرده و به مسائل ديگري اشاره نكرده است.

جواد اوجي معاون وزير نفت هم هفته گذشته در گفتگو با مهر با تاكيد بر اينكه با ساخت خطوط لوله جديد در حوزه‌هاي شمال و شمال شرق كشور و با وجود كاهش شديد واردات گاز از تركمنستان هيچگونه قطعي گازي در اين مناطق به وجود نيامده است، گفته بود: در حال حاضر ركورد مصرف گاز ايران از مرز 556 ميليون متر مكعب در روز عبور كرده است كه اين ميزان مصرف در سه دهه گذشته بي‌سابقه بوده است.

اين در حالي است كه همزمان با افزايش دماي هوا در حوزه آسياي ميانه، شركت تركمن گاز تركمنستان بدون اطلاع قبلي صادرات گاز طبيعي ايران را از روز گذشته كاهش داده است.

به گزارش مهر، سال گذشته خط لوله گاز يكهزار و 24 كيلومتري شمال و شمالشرق ايران در دو فاز به طور كامل به بهره برداري رسيد به طوريكه در فاز اول اين خط لوله به طول تقريبي 524 كيلومتر و فاز دوم آن به طول 500 كيلومتر و سرمايه گذاري 550 ميليون دلار به طور رسمي راه اندازي شد.

انتقال مستقيم گازهاي پارس جنوبي به شمالشرق ايران، خودكفايي از واردات براي تامين گاز 6 استان شمالي، ايجاد كريدوري جديد براي سوآپ و ترانزيت گاز به بازارهاي شرق آسيا و اروپا، افزايش پايداري شبكه ملي گاز و امكان افزايش سهم ايران در تجارت جهاني گاز از مهمترين مزيتهاي اقتصادي اين پروژه 1.2 ميليارد دلاري به شمار مي رود.

دوسال گذشته هم مقامات تهران- عشق آباد بر روي فرمول جديد فروش گاز و افزايش سقف تبادلات سالانه گازي از 8 به 14 ميليارد متر مكعب به توافق جديدي دست يافته بودند.

در همين حال، مذاكرات گازي دو طرف براي افزايش حجم واردات گاز تا سقف 20 ميليارد متر مكعب در حالي آغاز شده كه ايران با با بهره برداري از خط لوله شمال و شمال شرق به طور كامل از واردات گاز تركمنستان بي نياز شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن