تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805868934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليلگران همچنان درمورد سياست كلينتون درخصوص خاورميانه ترديد دارند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تحليلگران همچنان درمورد سياست كلينتون درخصوص خاورميانه ترديد دارند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/12/17
خبرگزاري شين هوا در گزارشي از بيت المقدس به قلم جانگ يان يانگ نوشت :
هيلاري كلينتون وزير امور خارجه امريكا اين هفته به نخستن سفر دوره اي خود به خاورميانه پايان داد ، سفري كه تحليلگران گفتند اظهارات وي نتوانست به حل مناقشه بين اسرائيل و فلسطين هيچ كمكي بكند .
كلينتون نيز مانند كاندوليزا رايس وزير امور خارجه سابق امريكا در اين سفر گفت قصد دارد شخصا در مذاكرات صلح مشاركت داشته باشد .
جرج ميچل فرستاده باراك اوباما رئيس جمهور امريكا قرار است به محض تشكيل كابينه جديد در اسرائيل به منطقه بازگردد .
رايس برغم سفرهاي بسيار خود به منطقه خاورميانه و تلاش هاي شخصي براي برگزاري كنفرانس اناپوليس امريكا به منظور پيشبرد روند صلح خاورميانه و نيرو بخشيدن به راه حل تشكيل دو كشور فلسطيني و اسرائيلي در كنار يكديگر كه از حمايت سران اسرائيل ، امريكا و فلسطين نيز برخوردار بود ،‌ نتوانست به هدف خود يعني برقراري صلح بين اسرائيل و فلسطين دست يابد و دولت جرج دبليو بوش رئيس جمهور سابق امريكا در دستيابي به اين هدف ناكام ماند و از عرصه سياست كنار رفت.
اكنون در دوران رياست جمهوري باراك اوباما ، كلينتون گفت امريكا مذاكرات صلح خاورميانه را كه با بن بست روبرو شده است با جديت به پيش خواهد برد و وي تلاش خواهد كرد تا در احياي روند صلح خاورميانه نقشي هماهنگ كننده و مفيد ايفا كند.
بااين حال هيچكس نمي تواند پيش بيني كند ايا هيلاري كلينتون در پيشبرد روند صلح خاورميانه و تحقق تشكيل يك كشور مستقل فلسطيني با موفقيت روبرو خواهد شد يا خير .
كلينتون در كنفرانس خبري مشترك با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بار ديگر بر حمايت خود از تشكيل يك كشور مستقل فلسطيني در كنار اسرائيل تاكيد كرد و گفت براي پايان دادن به فعاليت هاي شهرك سازي اسرائيل در كرانه باختري رود اردن تلاش خواهد كرد.
كلينتون همچنين گفت راه حل تشكيل دو كشور فلسطيني و اسرائيلي براي پايان دان به مناقشه بين اسرائيل و فلسطين اجتناب ناپذير است.
اين اظهارات هيلاري كلينتون درحالي مطرح مي شود كه احتمالا هرگونه تلاش در اين زمينه وي را در تضاد با دولت اينده اسرائيل قرار خواهد داد زيرا بنيامين نتانياهو كه درحال حاضر مامور تشكيل كابينه جديد اسرائيل شده است با راه حل تشكيل دو كشور فلسطيني و اسرائيلي براي پايان دادن به مناقشه بين اسرائيل و فلسطيني ها مخالف است.
نتانياهو گفته است مذاكرات درباره مسائل اقتصادي را به گفتگو درباره مسائل ارضي ترجيح مي دهد. وي اعلام كرده است كه وقتي اسرائيلي ها معتقدند كه خروج نيروهاي اسرائيلي از كرانه باختري رود اردن باعث خواهد شد تا حماس بر اين منطقه سيطره يابد ، هرگز در جهت تشكيل يك كشور فلسطيني مستقل گام برنخواهند داشت .
كلينتون گفت تصور مي كنم در حال حاضر بايد منتظر تشكيل دولت جديد در اسرائيل بمانيم و پس از ان خواهيم توانست درباره استفاد از ابزارهاي لازم براي پيشبرد روند صلح خاورميانه تصميم گيري كنيم.
باري روبين مدير مركز تحقيقات جهاني درباره امور بين المللي در مصاحبه با خبرگزاري شين هوا گفت اظهارات هيلاري كلينتون مبهم بود زيرا در سخنان خود قوانين بازي را مشخص نكرده است .
وي افزود هركسي در امريكا مي داند كه هيچ دولتي در اسرائيل وجود ندارد بنابراين ارائه هرگونه ابتكار سياسي در حال حاضر بي معني و بيهوده است .
روبين تصريح كرد باتوجه به اينكه اين نخستين سفر هيلاري كلينتون به منطقه پس از تصدي وي در اين سمت به شمار مي رود وي مي بايست گزارشي را درباره اوضاع در منطقه ارائه و تلاش مي كرد با مسائل در اين منطقه بيشتر اشنا شود .
وي گفت دولت امريكا به خوبي مي داند كه قصد ندارد به پيشرفتي چشمگير در روابط بين اعراب و اسرائيل دست يابد. دولت جديد امريكا بيشتر خواستار ان است تا نشان دهد با جديت به دنبال حل اين مناقشه است تا از اين طريق بين خود و دولت جرج دبليو بوش رئيس جمهور سابق امريكا تمايز قائل شود .
روبين افزود انها به خوبي مي دانند كه حل اين مشكل ساده و سريع نخواهد بود .
داليا گولان استاد علوم سياسي در مركز هرتزليا نيز با بيان ديدگاهي مشابه گفت اكنون خيلي زود است تا بگوييم كلينتون يا دولت اينده اسرائيل درباره اين مناقشه تاريخي (مناقشه بين اسرائيل و فلسطين) چه ديدگاهي خواهند داشت.
وي افزود همچنين هنوز مشخص نيست مشاركت كلينتون در اين روند چگونه خواهد بود.
هيلاري كلينتون در سفر خود به خاورميانه بار ديگر مانند دولت قبلي امريكا بر تعهد امريكا به حمايت از اسرائيل تاكيد كرد.
كلينتون پس از ديدار با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي بر تعهد واشنگتن بر امنيت اسرائيل تاكيد كرد.
وي افزود امريكا هميشه بر حمايت تزلزل ناپذير و جدي خود از اسرائيل تاكيد دارد.
كلينتون همچنين پايان يافتن حملات راكتي از غزه به اسرائيل را خواستار شد و گفت بدون شك هيچ ملتي ازجمله اسرائيل نمي تواند وقتي سرزمين و مردمش هدف حملات راكتي قرار بگيرند بيكار و بي تفاوت بنشيند .
.......................
/161/146

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن