تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805763916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن نصر الله:ديپلمات هاي ايراني در اسرائيل زنداني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: سيد حسن نصر الله:ديپلمات هاي ايراني در اسرائيل زنداني هستند


تهران - حيات

سيد حسن نصر الله دبيركل حزب الله لبنان گفت: نشانه ها و قرائني وجود دارد كه نشان مي دهد چهار ديپلمات ربوده شده ايراني درزندان هاي رژِيم صهيونيستي هستند.

به گزارش حيات به نقل از "العالم "دبيركل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در يك كنفرانس مطبوعاتي تاكيد كرد كه اسرائيلي ها مدعي شده اند اين چهار ديپلمات را نيروهاي لبناني ربوده اند و مدعي هستند كه آنان اين چهار ديپلمات را از بين برده و در اماكني دفن كرده اند.

سيد حسن نصرالله افزود : اما از نظر ما نشانه ها و قرائني هستند كه اين چهار ديپلمات در زندان هستند و نمي توان به انكار رژيم صهيونيستي درباره چهار ديپلمات ايراني تكيه كرد ، زيرا آنها در گذشته نيز وجود بازداشت شدگان را انكار كرده اند اما بعد از سالها معلوم شد كه در بازداشت هستند و خلاف گفته هاي صهيونيست ها به اثبات رسيد.

وي با تاكيد براينكه چهار ديپلمات ايراني در حفاظت نيروهاي امنيتي لبنان بوده اند افزود : نيروهاي لبناني آنها را ربوده اند ، در دست اين نيروها زنده بوده اند و درزندان اين نيروها قرار داشته اند.

دبيركل حزب الله لبنان اظهارداشت : اين سوالات و فرضيه ها مطرح است كه آيا نيروهاي لبناني آنها را كشته اند واگر اين كار را كرده اند بنابراين محل آنها كجاست آيا پيكرهاي هست يا آن را از بين برده اند؟

سيد حسن نصرالله گفت: آيا چهار ديپلمات زنده اند و آيا نيروهاي لبناني آنها را به اسرائيلي ها با توجه به رابطه و هماهنگي آنها با اسرائيلي ها تحويل داده اند و چيزي كه مي تواند به توضيح ابهامات ديپلمات هاي ايراني كمك كند، موضع نيروهاي لبناني است.

وي افزود : اين چهار ديپلمات تحت حفاظت دولت لبنان بوده اند و نيروهاي لبناني آنها را ربوده و بازداشت كرده اند و كسي كه در اين زمينه اطلاع دارد نيروهاي لبناني است كه آيا آنها را كشته يا تحويل اسرائيل داده اند.

دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد : دولت لبنان در روشن شدن اين موضوع مسئوليت دارد بويژه كه نيروهاي لبناني هم اكنون در دولت حضور دارند و وزارت دادگستري دراختيار آنها است.

احمد متوسليان، محسن موسوي، كاظم اخوان و احمد رستگار مقدم، چهار ديپلمات ايراني هستند كه درسال 1982 در لبنان توسط نيروهاي سابق فالانژيست ربوده شدند.

دبيركل حزب الله در بخش ديگري از گفتگو با خبرنگاران همچنين در باره وضعيت تبادل اسرا و پيكرهاي شهداي لبنان اظهار داشت : نتيجه آزمايشات "دي.ان.اي" ثابت نكرده است كه پيكر شهيد دلال المغربي در ميان پيكرهاي تحويل گرفته شده است.

دلال مغربي به عنوان اولين فرمانده زن در تاريخ مبارزاتى مردم فلسطين هنگامي كه فقط بيست سال سن داشت، به همراه حدود ده جوان هم سن و سال خود را براى يكى از جسورانه‌ترين عمليات‌هاى استشهادي رهبرى كرد و در پايان، اين گروه چريكى بعد از اينكه تلفات زيادى را از سربازان اسرائيلى گرفتند، در جاده ساحلى بين حيفا و تل‌آويو با تيم ويژه ارتش اسرائيل كه در راس آنها ايهود باراك قرار داشت، درگير شده و در نهايت جان خود را از دست دادند.

اين عمليات به گونه اي براى صهيونيست‌ها ذلت‌بار بود كه باراك در برابر دوربين‌هاى خبرنگاران جسد اين زن دلير را روى زمين كشاند.

سيد حسن نصر الله با اشاره به اينكه پيكرهاي هيچيك از شهيدان كه در عمليات دلال المغربي شهيد شدند ، را در اختيار نداريم گفت: ما فهرست زيادي از شهداي لبناني و فلسطيني داريم كه اشغالگران آن را از لبنان منتقل كرده اند.

وي افزود : شمار شهداي لبناني و فلسطيني حدود 350 نفر است كه پيكرهاي آنها همچنان در دست اسرائيلي ها قراردارد يا به خانواده هاي آنها نرسيده است.

دبيركل حزب الله درباره پرونده مفقودان نيز گفت: صدها نفر در شمار مفقودان هستند كه اكثريت قريب به اتفاق آنها را لبناني ها تشكيل مي دهند و مسئوليت به طور كامل در اين زمينه متوجه اسرائيل است.

وي افزود: از دولت وحدت ملي لبنان مي خواهيم تا به عنوان اولين مسئول ، رسيدگي به اين پرونده را برعهده بگيرد و ما نيز آماده هرگونه همكاري و مساعدت هستيم و به عنوان مقاومت يك لحظه از مسئوليت خود شانه خالي نمي كنيم.

وي درباره "يحيي سكاف" اظهار داشت كه فرضيه هايي همچنان مطرح است كه آيا وي اسير زنده است؟ آيا مفقود و سرنوشت وي نامعلوم است؟ شهيد شده و اسرائيل همچنان پيكر وي را در اختيار خود دارد؟

دبيركل حزب الله لبنان درباره "محمد فران" صياد لبناني كه اشغالگران وي را در آب هاي منطقه اي لبنان ربودند، گفت: قايق ماهيگيري را اسرائيلي ها گرفتند و بازگردانده شد درحالي كه آثار خون روي آن بود و مسئوليت كامل در اين زمينه متوجه دشمن است و ما تعيين طرف قانوني و حقوقي را به خانواده فران واگذار مي كنيم.

سيد حسن نصرالله همچنين شمار اسيران فلسطيني در دست رژِيم صهيونيستي را حدود 11 هزار نفر ذكر كرد.

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه كنفرانس مطبوعاتي در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره حمله رژيم صهيونيستي به غزه تاكيد كرد : آنچه در غزه اتفاق افتاد شكست نظامي و سياسي اسراييل در تحقق اهداف خود بود.

سيد حسن نصر الله افزود: اينك صداهايي از برخي اعضاي كميته وينوگراد شنيده مي شود كه معتقدند نتايج جنگ غزه مشابه نتايج حمله به لبنان بود.

وي بااشاره به اينكه كساني كه به پيروزي مقاومت در لبنان اقرار نمي كنند ، پيروزي مقاومت در فلسطين را نيز نمي پذيرند ، افزود : محاصره غزه همچنان ادامه دارد و سخت تر نيز شده است ، امروزه برخي سعي دارند شروط اسراييل را بر گروه هاي مقاومت تحميل كنند و نياز مقاومت به بازسازي غزه را به شروط سياسي ربط دهند.

دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد : هرگونه تحميل شروط تحرك سياسي تحقير آميز است و نبايد پذيرفته شود ، كمك به مردم غزه بدون هيچ گونه پيش شرط صورت بپذيرد و هر سخن ديگري مشاركت در جنايت هاي دشمن و تلاش براي تحقق اهداف دشمن است.

سيد حسن نصرالله اظهارات برخي مسئولان اروپايي در باره حملات رژِيم صهيونيستي به غزه وحمايت از آن رژِيم را گستاخانه توصيف و آن را تقبيح كرد.

وي تاكيد كرد كه محكوم نشدن جنايت هاي رژيم صهيونيستي از سوي برخي رژِيم هاي اروپايي را محكوم مي كنيم ، زيرا آنان ضمن حمله به حماس ، جرات نكردند اسراييل را محكوم و يا اين رژيم را به ارتكاب جنايات جنگي متهم كنند.

سيد حسن نصر الله افزود: اين نشان دهنده موضع اروپا و آمريكا در حمايت از اسراييل حتي در جنايت هاي آن است.

دبير كل حزب الله لبنان در ادامه اين گفتگو تاكيد كرد كه اگر خانواده دو اسير لبناني آنان را شهيد بدانند ما از پيگيري پرونده شان دست مي كشيم در غير اين صورت ما همچنان براي آزادي آنان تلاش خواهيم كرد.

سيد حسن نصر الله با تاكيد براينكه انتقام خون شهيد مغنيه امري ضروري است و درباره زمان بندي آن مختار هستيم افزود: ما تحقيقات كاملي درباره دست داشتن موساد در ترور عماد مغنيه در دست داريم، اما پس از كامل شدن اين تحقيقات آن را علني خواهيم كرد.

وي تاكيد كرد: موساد را قطعا دراين زمينه متهم مي دانيم.

سيد حسن نصرالله در بخش ديگري از اين گفتگو كه به صورت زنده از شبكه بين المللي العالم نيز پخش شد اظهار داشت : در لبنان و در جهان عرب برخي گشودن جبهه اي ضد صهيونيستي از مرزهاي لبنان را تحريم مي كنند و در همان سخنان خود مقاومت لبنان را به ياري نكردن مقاومت فلسطين متهم مي كنند و مشخص است كه آنان به دنبال ياري كردن فلسطينيان نيستند.

دبيركل حزب الله لبنان گفت : درباره گلعاد شاليت همه مي دانند كه وي زنده است و اين تفاوت مذاكرات ما با دشمن صهيونيست و مذاكرات فلسطيني ها با صهيونيست ها است.

وي افزود : بنابراين ما مي توانستيم در مذاكرات مانور دهيم اما وضع فلسطينيان در اين زمينه متفاوت است مساله ديگر اينكه تعداد اسيران ما معدود و مشخص بود ، اما وضع اسيران فلسطيني متفاوت است. در هر صورت تصميم گيري درباره چگونگي مذاكره جنبش حماس با دشمن صهيونيست تنها در اختيار خود جنبش حماس است.

وي در پاسخ به اينكه آيا به حماس پيشنهاد مي دهيد ميانجي خود را در مذاكرات عوض كند با توجه به اينكه اخيرا مشخص شد كه مصر دست در دست دشمن صهيونيست دارد، گفت: بر اساس اطلاعات ما حتي اگر حماس بخواهد ميانجي ديگري اختيار كند، اسراييل نخواهد پذيرفت.

وي گفت : درباره مصر بايد بگويم من همچنان رژيم مصر را محكوم مي كنم ، زيرا همچنان گذرگاه رفح را بسته است من رژيم مصر را محكوم مي كنم زيرا به جهان دروغ مي گويد.

وي با اشاره به اينكه رژيم مصر نگذاشت بار كشتي كمك هاي ايراني در بندرهاي اين كشور تخليه شود افزود: همچنان مصر را شريك رژيم صهيونيستي در محاصره غزه مي دانم و بستن گذرگاه رفح بزرگترين جنايت تاريخي است كه مصر مرتكب شده يا خواهد شد.

دبير كل حزب الله لبنان از هرگونه آشتي عربي يا اسلامي بدون قيد و شرط استقبال كرد و آن را يكي از عوامل پيروزي دانست .

وي تاكيد كرد : از هرگونه همگرايي و آشتي ميان كشورهاي عربي استقبال مي كنيم اما متاسفانه در بيانيه وزيران امور خارجه اتحاديه عرب كاملا نااميد شديم.

دبيركل حزب الله لبنان در باره موضع دولت جديد آمريكا گفت : شيوه دولت جديد آمريكا در خصوص اسراييل حمايت مطلق است و من تفاوتي در اين زمينه بين دولت سابق و كنوني نمي بينم.

سيد حسن نصر الله افزود: اگر بخواهيم با كسي صحبت كنيم نيازي به ميانجي حتي تركيه هم نداريم با اين حال ما هميشه نظرات خود را از طريق رسانه ها مي گوييم و ترسي از اين مساله نداريم.

دبيركل حزب الله لبنان در پاسخ به سوالي در باره وضعيت مذاكره درباره اسيران گفت : اهتمام به پرونده اسيران به معني به سوي جنگ رفتن نيست.

وي افزود: در گزارش وينوگراد هم ثابت شد كه جنگ 33 روزه ارتباطي به اسارت نظاميان صهيونيست نداشت و جنگي از پيش تعيين شده بود و مقاومت با اسير كردن نظاميان صهيونيست، رژيم صهيونيستي را ناچار به پيش انداختن جنگ كرد. به همين سبب در جنگ 33 روزه درباره همه چيز صحبت شد جز موضوع اسارت نظاميان صهيونيست.

وي در پاسخ به سئوالي درباره ادامه درگيري هاي لفظي مصر و مقاومت لبنان با يكديگر گفت: اين درگيري لفظي طبيعي است ، زيرا در يك سو جبهه اي قرار گرفته است كه از حقوق مسلم اعراب و مسلمانان در فلسطين حمايت مي كند و در سوي ديگر جبهه قرار گرفته است كه خواهان بستن پرونده اين حقوق به هر طريق ممكن است.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد : آنان از حماس مي خواهند آتش بسي طولاني مدت براي مثال ده ساله را بپذيرند و متعهد شوند به غزه سلاح منتقل نكنند و از شليك موشك به شهرك هاي صهيونيست نشين دست بكشند.

سيد حسن نصر الله افزود: اين درخواست ها به معني تقاضاي تسليم از آنهاست، بنابراين طبيعي است كه بين جبهه هواداران تحقق حقوق عربي و اسلامي در فلسطين و هواداران بستن پرونده اين حقوق درگيري لفظي باشد.
پايان پيام

پنجشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن