تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819598592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور سند مالكيت حوزه مديريت محيط زيست خراسان شمالي در حال پيگيري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صدور سند مالكيت حوزه مديريت محيط زيست خراسان شمالي در حال پيگيري است
بجنورد - مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت: مصوبه هيات دولت در خصوص صدور سند مالكيت براي مناطق چهارگانه تحت مديريت اين اداره كل در حال پيگيري است.


"حسين آبسالان" در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: اين طرح از مصوبات دور سوم سفر هيات دولت به استانها بود كه تمامي استانها در اجراي آن با مشكلاتي روبرو هستند و سازمان مركزي در حال پيگيري براي رفع مشكل اجراي آن است.

وي درباره مصوبه اجراي زيرساخت هاي گردشگري در اين استان نيز گفت: رييس سازمان حفاظت محيط زيست در سفر هفته جاري خود به اين استان قول مساعد داد تا سهم سازمان براي اجراي اين مصوبه در استان پرداخت شود.

وي به پروژه تكميل و تجهيز موزه تاريخ طبيعي در "باباامان" اشاره كرد و گفت: رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور در سفر خود سه ميليارد ريال براي تداوم اجراي اين طرح تعهد كرد.

آبسالان افزود: دور سوم سفر هيات دولت به اين استان براي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي 11 مصوبه داشت كه اكنون چهار مصوبه آن 100 درصد اجرايي شده است.

وي راه اندازي آزمايشگاه مركزي اداره كل در بجنورد و اسفراين، اختصاص سه ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي براي خريد دستگاه "پاراموتور" و كوره "آب پاش"، خريد و راه اندازي دستگاه جذب اتمي در سنجش ميزان فلزات سنگين با اعتبار 500 ميليون ريال و جذب 10 ميليارد ريال براي مطالعه "دشت جاجرم" و منطقه حفاظت شده "گلول" را از اين طرحها ذكر كرد.

او به مصوبات در حال اجرا اشاره كرد و گفت: آموزش و تنوير افكار عمومي، ايجاد زيرساختهاي گردشگري، مركز تحقيقات زيست محيطي استان، تجهيز مراكز تحقيقات زيست محيطي در شهرستانهاي بجنورد، گرمه، فاروج و مانه و سملقان، ساماندهي مناطق تحت مديريت و زيستگاههاي حساس استان، استخدام 25 نفر نيروي انساني و تبديل وضعيت استخدامي نيروهاي اين اداره كل در حال اجرا است.

مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي افزود: اعتبار مصوبات در دست اجرا از منابع استاني و ملي براي سالهاي 89 و 90 تامين شده است.

وي گفت: در دور نخست سفر هيات دولت به اين استان چهار مصوبه شامل تجهيز و ساماندهي بوستانهاي "سالوك" و "ساريگل"، خريد خودرو كمكدار، تجهيز آزمايشگاه محيط زيست و مطالعه گونه هاي روبه انقراض و مطالعه تكثير گونه هاي منطبق با شرايط اقليمي خراسان شمالي با سه ميليارد و 200 ميليون ريال مصوب شده بود.

آبسالان به دو مصوبه محيط زيست استان در دور دوم سفر هيات دولت اشاره كرد و افزود: اين مصوبات شامل تجهيز و ساماندهي مناطق زيست محيطي استان از جمله خريد چهار دستگاه خودرو و انجام مطالعات تفصيلي منطقه حفاظت شده "قرخود" است كه 100 درصد انجام شده است.

حفاظت محيط زيست خراسان شمالي با 19 محيطباني و سرمحيطباني و بهره گيري از 35 محيطبان، گستره اي در حدود 194 هزار و 141 هكتار را زير پوشش دارد.

مناطق زير پوشش اداره كل محيط زيست اين استان شامل دو پارك ملي "سالوك و ساريگل"، مناطق حفاظت شده "سالوك، ساريگل، قرخود، گلول و سراني" و پناهگاه حيات وحش "مياندشت" است. ك/3

623/626

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30796991

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن