تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801301254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست نقد و بررسي «شب واقعه»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست نقد و بررسي «شب واقعه»
خبرگزاري فارس: «حميد فرخ‌نژاد» بازيگر نقش «درياقلي سوراني» فيلم سينمايي «شب واقعه» گفت: من در فيلم‌هاي مختلفي بازي كردم اما به بازي در «شب واقعه» افتخار مي‌كنم.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، شامگاه يكشنبه ۹ بهمن‌ماه نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «شب واقعه» با حضور «شهرام اسدي» (كارگردان)، «حميد فرخ‌نژاد»، «لادن مستوفي» (بازيگران)، «عباس بلوندي» (طراح صحنه) و «محمود گبرلو» (مجري و منتقد) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

* اسدي: «فرخ‌نژاد» در تكميل فيلمنامه «شب واقعه» تاثيرگذار بود

در ابتداي اين نشست «محمو گبرلو» از «شهرام اسدي» در مورد نحوه شگل‌گيري فيلمنامه «شب واقعه» سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: فيلمنامه اين كار در دو نسخه نوشته شد. اول «همايون شهنواز» يك فيلمنامه نوشت كه به كمك «حبيب احمدزاده» طي سفرهاي زيادي كه به آبادان داشتند شكل گرفت و در ادامه با ارتباط با خانواده، دوستان و نزديكان «درياقلي سوراني» به وجوه آشكار و پنهان اين شخصيت نزديك و نزديك‌تر شديم.

اسدي ادامه داد: سعي كرديم واقعيت زندگي «درياقلي سوراني» را به تصوير بكشيم تا گرايشات فكري اين شخصيت خلق‌الساعه نشود كه در اين راه «حميد فرخ‌نژاد» خيلي به ما كمك كرد و در تمام مراحل فيلمنامه همراه ما بود.

* فرخ‌نژاد: به بازي در «شب واقعه» افتخار مي‌كنم

بنابراين گزارش، در ادامه اين نشست «محمد گبرلو» از «حميدفرخ‌نژاد» در مورد اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: «شب واقعه» فيلم بازيگر محوري بود و «درياقلي سوراني» هم ما به ازاي عادي داشت.

اين بازيگر ادامه داد: «درياقلي سوراني» بر خلاف ساير آثار جنگي شخصيت عارف و فيلسوفي نبود و پيشينه منفي هم داشت اما آنچه برايم جذاب بود اين است كه يك آدم بي‌اعتقاد در انتها متحول شده و با اعتقاد مي‌شود.

فرخ‌نژاد ادامه داد: ترسيم اين شخصيت در ابتدا برايم دشوار بود اما رفته رفته كه به سير تحولي اين شخصيت فكر كردم با كمك «شهرام اسدي» اين شخصيت شكل گرفت.

اين بازيگر ادامه داد: من در فيلم‌هاي مختلفي بازي كردم و در حال حاضر سعي مي‌‌كنند ما را به سمت كارهاي سهل‌الوصول سوق دهند اما بايد بگويم به بازي در فيلم سينمايي «شب واقعه» افتخار مي‌كنم.

* بلوندي: افتخار مي‌كنم كه سهم كوچكي در «شب واقعه» داشتم

به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «محمود گبرلو» از «عباس بلوندي» در مورد نحوه طراحي صحنه اين كار سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: من هم افتخار مي‌كنم كه جزو كوچكي در اين پروژه بودم و سهم كوچكي در خلق اين فيلم داشتم.

وي در ادامه افزود: در سفرهايي كه با «شهرام اسدي» به آبادان داشتيم به اين نتيجه رسيديم تا لوكيشن نخلستان را بازسازي كنيم. حدود ۱۲۰ ماشين فرسوده را خراب كرديم كه اين كار با ۷۰ بار تريلي انجام شد تا فرم آن منطقه شكل بگيرد.

* اسدي: «شب واقعه» نسبت به نسخه جشنواره ۱۱ دقيقه حذفيات دارد

برپايه اين گزارش، يكي از حضار از «شهرام اسدي» در مورد حذفيات فيلم نسبت به نسخه جشنواره سوال كرد كه وي در پاسخ، بيان داشت: حدود ۱۱ دقيقه فيلم نسبت به نسخه جشنواره كوتاه‌تر شده است.

اسدي ادامه داد: عمده حذفيات فيلم به خاطر برداشت‌هاي تاريك از شب بود كه با امكانات محدود سينماي ايران نمي‌شد اين پلان‌ها را در روز گرفت.

* مستوفي: به اعتقادات و حساسيت‌هاي «شهرام اسدي» واقفم

بنابراين گزارش، در ادامه اين نشست يكي از حضار از «لادن مستوفي» در مورد علت حضور در اين فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، اظهار داشت: به عنوان بازيگر سعي مي‌كنم نقش‌هايي را انتخاب كنم كه دوست‌شان داشته باشم.

وي در ادامه افزود: به عنوان بازيگر دوست دارم با افراد مختلفي كار كنم تا از آن‌ها ياد بگيرم و چيزي به دانشم افزوده شود.

مستوفي ادامه داد: به اعتقادات «شهرام اسدي» احترام مي‌گذارم و به حساسيت‌هاي او كاملاً واقفم.

اين بازيگر در مورد نقش خود در اين فيلم نيز گفت: همين كه اين زن رجعتي به گذشته را در دل مخاطب زنده كند، من به عنوان بازيگر رسالت خود را انجام داده‌ام.

* اسدي: مرد سياه‌پوش سنگ صبور «درياقلي سوراني» بود

يكي از حضار از «شهرام اسدي» در مورد خلق كاراكتر مرد سياه‌پوش سوال كرد كه وي در پاسخ، توضيح داد: اگر «درياقلي» تنها بود حركت و انتقال آن مفهوم زيادي نداشت براي همين بود كه كاراكتر مرد سياه‌پوش را خلق كرديم تا يك سنگ صبور براي «درياقلي سوراني» باشد ضمناً كنتراست اين دو آدم برايم جالب بود.

* اسدي: دوست ندارم مخاطب خود را درگير احساسات كنم

در ادامه اين نشست يكي از حضار از «شهرام اسدي» در مورد وجود كم احساسات در فيلم سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: اصولاً به عنوان كارگردان دوست ندارم مخاطب خودم را درگير احساسات كنم، چرا كه در اين صورت احساس مي‌كنم كمي در كار غلو صورت گرفته است.

* اسدي: «حميد فرخ‌نژاد» بهترين گزينه براي نقش «درياقلي» بود

به گزارش فارس، در ادامه اين نشست «محمد گبرلو» از «شهرام اسدي» در مورد نحوه انتخاب «حميد فرخ‌نژاد» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: قبل از اين كه انتخاب بازيگري صورت بگيرد، روزي با او در اتاقم صحبت مي‌كردم، پس از اينكه فيلمنامه اوليه به من ارائه شد و سير تحول شخصيت را ديدم هيچ كسي جز «حميد فرخ‌نژاد» در ذهنم نيامد.

كارگردان «روز واقعه» ادامه داد: او به دليل اينكه براي آن منطقه بود فرهنگ بومي آن منطقه را با خود داخل فيلم كرد.

اسدي ادامه داد: «حميد فرخ‌نژاد» بهترين انتخاب براي اين نقش بود و در طول كار هم با صحبت‌هايي كه داشتيم جلوي دوربين با او كار راحتي داشتم.

* مستوفي: «فرخ‌نژاد» در «شب واقعه» بهترين نقش خود را ايفا كرد

همچنين «لادن مستوفي» نيز در مورد «حميد فرخ‌نژاد» گفت: او در هر نقشي كه بازي مي‌كند، بازيگر ديگري را نمي‌‌توان براي آن نقش تصور كرد.

مستوفي در ادامه افزود: به نظر من «حميد فرخ‌نژاد» يكي از بهترين و ماندگارترين بازي‌هايش را در «شب واقعه» ارائه داد و من به او تبريك مي‌گويم.

اين نشست با اهدا لوح تقدير به مدعوين به اتمام رسيد.

انتهاي پيام/ي

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن