تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيروزي انقلاب اسلامي تحولي مهم در منطقه ايجاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيروزي انقلاب اسلامي تحولي مهم در منطقه ايجاد كرد
دمشق - سرلشگر "محمد طارق الخضراء" رييس ستاد ارتش آزاديبخش فلسطين روز يكشنبه گفت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران تحولي مهم در منطقه ايجاد كرده است.


به گزارش خبرنگار ايرنا از دمشق، وي اين موضوع را روز يكشنبه در همايش " توطئه عليه سوريه و وطن عربي، اهداف، پيامدها و راهكارهاي مقابله با آن " كه در كتابخانه ملي اسد برگزار شد، بيان كرد.

الخضراء افزود: انقلاب اسلامي ايران، تحولي مهم در منطقه بود، ايران در زمان شاه متكي به آمريكا، عامل تقويت رژيم اسراييل و ابزار آمريكا به منظور تجزيه جهان عرب و وادار كردن آن به تسليم بود.

وي گفت: رژيم صدام هرگز در زمان شاه به اين موضوع كه به ايران حمله كند فكر نمي كرد، اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي و زمانيكه سفارت رژيم اسراييل در تهران به سفارت فلسطين تبديل شد ، ايران را مورد حمله قرار داد.

رييس ستاد ارتش آزاديبخش فلسطين تصريح كرد، آمريكا از صدام در جنگ ظالمانه اش عليه جمهوري اسلامي ايران حمايت كرد و كشورهاي حوزه خليج فارس را به همسو شدن با كاخ سفيد عليه ايران كه در زمان شاه از آن حمايت مي كرد، وادار كرد.

الخضراء تصريح كرد: آنان حتي بعدها صدام را با اشغال كويت وارد جنگ عليه اعراب كردند تا از بهانه لازم براي مداخله نظامي در منطقه برخوردار باشند.

اين مقام فلسطيني گفت: استراتژي آمريكا در منطقه مبتني بر سلطه مستقيم بر منابع نفت و گاز جهان عرب، ضربه زدن به همبستگي عربي، حمايت از مواضع رژيم اسراييل و جلوگيري از فروپاشي آن است.

الخضراء در بخش ديگري از سخنان خود به مذاكره رژيم اسراييل با فلسطينيان اشاره كرد و گفت كه هدف از اين مذاكره حل مساله نيست بلكه عادي سازي رابطه با رژيم اسراييل و وارد كردن آن در بافت منطقه محسوب مي شود.

به گفته وي ، مردم فلسطين و ملت هاي عربي بايد نيرنگ را درك كنند، دشمنان، دولت يهودي را مطرح كردند و كوشيدند مردم فلسطين را بيرون رانده و وطن جايگزيني براي آنان ايجاد كنند. اعراب نبايد گمان كنند كه با گفت وگو كه بيهوده بودن آن ثابت شده است، مشكل حل مي شود.

الخضراء تصريح كرد: پيروزي جنگ اكتبر 1973 سرنوشت ساز بود اما انور سادات رييس جمهوري اسبق مصر با آن نه به عنوان جنگ رهايي بخش بلكه به عنوان جنگ فعال سازي گفت وگو برخورد كرد.

وي گفت: پيمان كمپ ديويد از خطرناكترين توافقنامه هاي جهان عرب در زمان جنگ سرد بود چون بزرگترين كشور عربي كه همان مصر بود را از سنگر عربي به سنگر اسراييل منتقل كرد.

اين مقام فلسطيني همچنين گفت: سوريه نقشي اساسي در حمايت از مقاومت و حزب الله داشت، برخي گمان كردند كه پس از درگذشت "حافظ اسد" سوريه خواهد پاشيد اما "بشار اسد" آمد تا مسير توسعه و نوسازي را براي سوريه بهتر ادامه دهد.

الخضراء افزود: غرب فكر مي كرد اين جوان (بشار) شكست مي خورد و نمي تواند خلاء پدرش را پر كند؛ اما اين طرح شكست خورد و آنان نتوانستند سوريه را وادار به دست برداشتن از مقاومت كنند.

وي خاطر نشان كرد: دشمنان سوريه پس از شكست شان در اين امر و جنگ هاي 2006و 2008 ميلادي، استراتژي خود را تغيير داده و به ايجاد فتنه، منازعه طايفه اي، نژادي و گروهي به هدف تجزيه جهان عرب به ويژه سوريه پرداختند زيرا سوريه دژ پايداري و همبستگي عربي است.

خاورم**2312 **1436**1597

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30787392

دوشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن