تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819245150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بقعه امامزاده احمد پلدختر مشكل آب و برق دارد/ آبرساني با تانكر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بقعه امامزاده احمد پلدختر مشكل آب و برق دارد/ آبرساني با تانكر
بخشدار مركزي پلدختر، آب و برق را از مشكلات بقعه امامزاده احمد عنوان كرد و گفت: هم اكنون با كمك اداره اوقاف و امور خيريه و توسط خير پلدختري با تانكر سيار آبرساني مي شود.


به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛اصغر قهرماني در گردهمايي هيئات مذهبي پلدختر در جوار امامزاده احمد پلدختر با اشاره به وجود اماكن و بقاع متبركه در اين شهرستان، اظهار داشت: وجود فضاي كافي و نيز حضور مردم در اين اماكن، ظرفيت خوبي براي فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي است كه بايد از اين ظرفيت استفاده شود.

وي با بيان اينكه وقف جزء اعمال حسنه‌اي است كه اجراي آن موجب احياي بسياري از ارزشها و حذف آسيبهاي اجتماعي مي‌شود، گفت: يكي از اقدامات اساسي نظام اسلامي احياي نيت خير واقفين است كه اين خدمت بزرگ به عهده اوقاف و امور خيريه است.

بخشدار مركزي پلدختر يادآور شد: زائرسراي امامزاده احمد پلدختر كه از نوادگان امام موسي كاظم(ع) است با 55 باب 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اسكلت فلزي ساختمان اداري اين بقعه نصب شده و پاركينگ آن احداث شده است.

قهرماني، آب و برق را از مشكلات بقعه امامزاده احمد عنوان كرد و افزود: هم اكنون با كمك اداره كل اوقاف و امور خيريه و توسط خير پلدختري به محل اين امامزاده با تانكر سيار آبرساني مي شود.

وي ادامه داد: در اين راستا اداره برق پلدختر و استان خوزستان براي حل مشكل اعلام آمادگي كرده و در آينده نزديك مشكلات آب و برق بقعه امامزاده احمد حل مي شود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان لرستان نيز در اين گردهمايي گفت: هفته آخر صفر هر سال هفته وقف نامگذاري شده است و با توجه به تاكيدات دين اسلام و بزرگان مبني بر احياي سنت حسنه وقف، اين سنت و فرهنگ حسنه در جامعه بايد نهادينه شود زيرا گسترش فرهنگ وقف تمام خلاءهاي مادي و معنوي كشور را پر مي‌كند.

حجت الاسلام مرتضي محمديان با بيان اينكه وقف يكي از اركان تمدن اسلامي است، گفت: وقف بهترين و بي‌منت‌ترين نوع كمكهاست و از نظر اسلام وقف راهگشايي براي رفع محروميتهاي مادي و معنوي جامعه است.

وي، وقف را يكي از وظايف شرعي و اخلاقي مردم برشمرد و افزود: اساس و بناي وقف در زمان پيامبر اسلام (ص) گذاشته شد و انقلاب اسلامي نيز اين سنت حسنه را به زيباترين شكل احيا كرد چرا كه وقف صدقه جاريه‌اي است كه اگر با خلوص نيت صورت بگيرد آثار و بركات دنيوي و اخروي فراواني دارد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان لرستان گفت: خوشبختانه فرهنگ وقف در جامعه ما جايگاه مناسبي دارد،‌ اما بايد با ساماندهي و برنامه‌ريزي مناسب، نيتهاي خيران را در مسيري قرار داد كه بخشي از مشكلات جامعه برطرف شود.

حجت الاسلام محمديان همچنين با اشاره به اهميت و نقش منحصر به فرد بقاع متبركه و حرم مطهر امامزادگان(ع) در هدايت فكري و معنوي جامعه، بر لزوم توسعه همه جانبه امكانات رفاهي و فرهنگي شايسته در اماكن مقدس مذكور تأكيد كرد و افزود: امامزادگان به عنوان قطب مهم فرهنگي از ديگر سرمايه هاي سازمان اوقاف و امورخيريه هستند.

وي از عليرضا دريكوند خير پلدختري كه 9 كيلومتر راه دهستان پاعلم تا بقعه امامزاده احمد را آسفالت و براي توسعه امكانات رفاهي بقعه امامزاده احمد 120 ميليارد ريال هزينه كرده است، تقدير كرد.

امامزاده شاه احمد كه به گويش محلي به آن شااحمي مي گويند به عنوان يك جاذبه گردشگري مذهبي، از جايگاه خاص و ويژه اي در ميان مردم استانهاي غربي كشور از جمله خوزستانيها، لرستانيها و ايلاميها برخوردار است.

اين امامزاده همچون نگيني مرصع بر چكاد ارتفاعات كبيركوه و در منطقه سخت گذر و بر فراز ارتفاع يك هزار و 610 متري كبيركوه در ضلع جنوب غربي دهستان پاعلم واقع شده است.

به رغم سختي محور تردد اين امامزداه، اما هميشه در ايام تعطيلات سال به ويژه نوروز، جمع زيادي از گردشگران براي زيارت اين مكان مقدس به اين ارتفاعات سفر مي كنند.

مردم اين منطقه به كراميت و بزرگي اين امامزاده به دليل شفاي هزاران بيماران اعتقاد خاصي دارند و همواره جمعيت زيادي از استانهاي لرستان، ايلام، كرمانشاه، خوزستان و ديگر مناطق غربي كشور براي زيارت اين امامزاده به شهرستان پلدختر سفر مي كنند./س

يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن