تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815743330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاطره يك مدرس همدانينماز شب در زندان ساواك


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: خاطره يك مدرس همدانينماز شب در زندان ساواك
در پي چاپ سلسله گزارش ها و خاطرات دوران انقلاب از زبان فعالان سياسي و نقش آنها در پيشبرد اهداف مقدس جمهوري اسلامي، در اين شماره خبرنگار ما در همدان با جواد صديق كارشناس ارشد و مدرس معارف اسلامي متولد 1332 در لالجين همدان به گفت وگو نشسته است كه در زير مي خوانيد:

در سال 51 وارد دانشگاه تهران و با گروه مبارز آشنا شدم و با آنان همكاري كردم و تا سال 53 در اداره كردن كتابخانه هاي انجمن هاي اسلامي و توزيع نشريات و اعلاميه هاي مربوط به انقلاب اسلامي فعاليت داشتيم. در سال 53 به مدت دو ماه از 16 آذر تا سوم بهمن آن سال تظاهرات ضد رژيم، دانشجويان را به ميان مردم كشانديم و در روز عاشورا سوم بهمن 53 بعد از راهپيمايي دستگير و به كميته مشترك ساواك منتقل شدم و مدت دو ماه در آنجا تحت شكنجه قرار گرفتم و سپس به زندان قصر و بعد از 15ماه به زندان اوين منتقل شدم و مدت 9 ماه نيز در آنجا بودم. در اواخر سال 55 به علت فشار سازمان هاي بين المللي، عده اي از زندانيان آزاد شدند كه بنده نيز جزو آن افراد بودم در سال 56 به دانشگاه تهران بازگشتم و تا پيروزي انقلاب اسلامي در آنجا به تحصيل ادامه دادم. وي در ادامه از روزهاي اوج گيري دوران انقلاب هم خاطراتي دارد كه در اين مورد مي گويد: در زمان ورود حضرت امام با خانواده در بهشت زهراي تهران مستقر شديم تا از حضرت امام در محل سخنراني ايشان استقبال كنيم و در 21 بهمن ماه كه مردم در همدان از ورود تانك هاي ارتش كه از كرمانشاه براي سركوب انقلابيون به تهران عازم بودند، در ميان مردم انقلابي همدان حضور داشتم و در حمل و انتقال تجهيزات به غنيمت گرفته شده از ارتشيان به سوي منزل آيت الله شهيد مدني شركت داشتم.

صديق با اشاره به بيان خاطراتي از دوران زندان اينطور مي گويد: داشتن روحيه انقلابي در مبارزين يكي از بهترين خاطرات من در دوران مبارزه و زندان است. روز اولي كه دستگير شدم ساعت 10 صبح بود و تا 10 شب تحت شكنجه بودم. ساعت 10 شب كه به سلول منتقل شدم در آنجا يكي از مبارزين را با پاهاي خون آلود و باند پيچي شده مشاهده كردم و علت را جويا شدم، گفت: ناخن هاي پايم را كشيده اند، پرسيدم چند وقت است كه زنداني هستي گفت: 22 ماه است كه در اينجا به سر مي برم. نكته قابل توجه در مورد اين مبارز اين بود كه با وجود حال نامساعدش نماز شب طولاني را فراموش نمي كرد.

صديق در ادامه تاكيد مي كند: انقلاب ما در چندين محور عظمت خود را نشان داد، محور اول ايجاد استقلال سياسي براي مملكت بود كه قبل انقلاب كشور ما توسط آمريكا اداره مي شد و قوانين و امتيازات خاصي براي خود قائل بودند از جمله كاپيتولاسيون و حق توحش همچنين پست هاي حساس و كليدي ما در دست مهره هاي فراماسيوني بود كه با حركت مردم و پيروزي انقلاب همه اين مسائل حل شد و حكومت به دست انقلابيون افتاد و دست اجانب را از ايران بريد.

محور دوم احياي تفكر ديني بود. قبل از انقلاب ماترياليست ها و به خصوص ماركسيست ها به اين جمله ماركس كه «دين افيون ملت هاست» معتقد بودند و اين را به عنوان يك نظريه علمي در دانشگاه ها و مراكز علمي تبليغ مي كردند و كسي باور نداشت كه دين مي تواند انقلاب كند. وقتي كه انقلاب شد اين بافت هاي ماركسيستي رشته شد و مردم دنيا به حقيقت دين و چهره انقلابي آن پي بردند.

وي در ادامه افزود: محور سوم ايجاد روحيه انقلابي در ملت هاي ستمديده بود. ملت هاي تحت سلطه باور نمي كردند كه مي توانند انقلاب كنند و كشورهاي امپرياليستي آنچنان به توده هاي ضعيف فشار آورده بودند كه آنها هميشه ضعيف و در حال يأس و نااميدي بسر ببرند. اما انقلاب اين ديدگاه منفي را از بين برد و نشان داد كه توده هاي ضعيف نيز مي توانند انقلاب كنند و اگر با هم باشند پيروز خواهند شد و به وجود آمدن نيروهاي مبارز حزب الله لبنان و حماس در فلسطين از ثمرات اين انقلاب است.

محور چهارم از اثرات انقلاب، احياي دموكراسي بود. مردم ايران در تعيين سرنوشت خود دخالتي نداشتند و نمايندگان آنها در مجلس شوراي ملي از قبل انتخاب شده بودند و انتخابات صوري برگزار مي شد اما انقلاب اسلامي به مردم ايران هويت و شخصيت داد و هم اكنون مردم هستند كه سرنوشت خود و كشور را تعيين مي كنند.

همدان- خبرنگار كيهان

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن