تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815747259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به نظرات كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا درباره مسائل اقتصادي؛


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به نظرات كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا درباره مسائل اقتصادي؛
خبرگزاري فارس: كانديداهاي جمهوريخواه تمايل دارند با استفاده از منابع بخش خصوصي اقتصاد اين كشور را به حركت درآورند. ايجاد موازنه در بودجه، كاهش بودجه مراكز دولتي و كاهش ماليات شركت­ها و موسسات از مهمترين طرح­هاي اقتصادي جمهوريخواهان است. در كنار اين موارد مشترك، هر يك از اين كانديداها وعده داده­اند پس از پيروزي در انتخابات طرح­هاي مورد توجه باراك اوباما-برنامه خدمات درماني و قوانين اصلاحات مالي- را لغو كنند


انتخابات رياست جمهوري آمريكا در شرايطي برگزار خواهد شد كه اقتصاد اين كشور وضعيت نابساماني را تجربه مي­كند و نرخ بيكاري نيز در سطح نسبتا بالايي قرار دارد. باراك اوباما رييس جمهور آمريكا در سپتامبر ۲۰۱۱ لايحه محرك اقتصادي را به ارزش ۴۴۷ ميليارد دلار با هدف ايجاد اشتغال ارائه كرد. در مقابل، جمهوريخواهان با ديدگاه اقتصادي اوباما مبني بر استفاده از منابع دولتي براي ايجاد فرصت­هاي شغلي موافق نيستند.

به­طور كلي، كانديداهاي جمهوريخواه تمايل دارند با استفاده از منابع بخش خصوصي اقتصاد اين كشور را به حركت درآورند. ايجاد موازنه در بودجه، كاهش بودجه مراكز دولتي و كاهش ماليات شركت­ها و موسسات از مهمترين طرح­هاي اقتصادي جمهوريخواهان است. در كنار اين موارد مشترك، هر يك از اين كانديداها وعده داده­اند پس از پيروزي در انتخابات طرح­هاي مورد توجه باراك اوباما-برنامه خدمات درماني و قوانين اصلاحات مالي- را لغو كنند. در ادامه طرح­هاي اقتصادي هر يك از اين كانديداها مورد بررسي قرار مي­گيرد.

باراك اوباما
بسته هاي اقتصادي اوباما و درد بي درمان اقتصاد سرمايه داري
اوباما رييس جمهور كنوني ايالات متحده بلافاصله پس از ورود به كاخ سفيد طرح نجات بانكي ۷۰۰ميليارد دلاري را كه در زمان بوش و اكتبر ۲۰۰۸ به تصويب رسيده بود، بار ديگر تمديد كرد. اوباما همچنين در فوريه ۲۰۰۹ بسته محرك اقتصادي ۷۸۷ ميليارد دلاري را به اجرا گذاشت. هدف از ارائه اين طرح ايجاد اشتغال، تمديد و افزايش مزاياي بيكاري و كاهش ماليات­ها بود. در مارس ۲۰۱۰، كنگره آمريكا قانون خدمات درماني را به تصويب رساند كه به موجب آن بيش از ۳۲ ميليون نفر زير چتر حمايتي دولت قرار مي­گرفتند. البته اين قانون در ۱۰سال آينده در حدود ۹۴۰ ميليارد دلار هزينه براي دولت فدرال در برخواهد داشت.

در ماه جولاي ۲۰۱۰ نيز اوباما لايحه اصلاح مالي خود را براي تصويب به كنگره فرستاد. طبق مفاد اين لايحه، دولت از اختيارات جديدي براي تنظيم مقررات مالي وال استريت برخوردار و دفتر حمايت مالي از مصرف كنندگان نيز تشكيل مي­شود. در سپتامبر ۲۰۱۱ نيز، رييس جمهور آمريكا لايحه محرك اقتصادي خود را با عنوان “قانون مشاغل آمريكا” ارائه كرد. اين لايحه ۴۴۷ ميليارد دلاري هدفش كاهش نرخ بالاي بيكاري در آمريكا بود. افزايش و تمديد ماليات بر حقوق و سرمايه­گذاري در زيرساخت­ها و بخش آموزشي از جمله مهمترين بخش­هاي لايحه محرك اقتصادي است.

ميشله باچمن، كانديداي جمهوريخواه
شغل آمريكايي، همين الان
باچمن در اكتبر ۲۰۱۱ طرح اقتصادي ۱۱ ماده­اي خود را با عنوان”شغل آمريكايي، همين الان” ارائه كرد. كاهش ماليات­ها، كاهش هزينه­هاي دولتي و سرمايه­گذاري جديد در بخش منابع انرژي و بازگرداندن ايالات متحده به جايگاه يك قدرت اقتصادي جهاني از مهمترين موارد طرح ارائه شده از سوي باچمن است.

در طرح باچمن بر كاهش ماليات شركت­هايي كه در خارج از مرزها فعاليت داشته و سودآور نيز باشند، تاكيد شده است چرا كه وي معتقد است اين اقدام مي­تواند موجب تشويق اين شركت­ها به سرمايه­گذاري مجدد در ايالات متحده به ارزش ۱٫۲ ميليارد تريليون دلار شود. از ديگر سياست­هاي اقتصادي وي، لغو قوانين خدمات درماني و اصلاحات مالي مصوب در دوران اوباماست. باچمن همچنين خواستار لغو قوانين زيست محيطي دولت فدرال است كه به موجب آن استفاده از منابع طبيعي آمريكا براي مصرف انرژي ممنوع شده است. اين نماينده مينه­سوتا در مجلس نمايندگان مي­گويد كه از اين طريق مي­توان ۱٫۴ ميليون شغل جديد ايجاد كرد، ۸۰۰ ميليون دلار درآمد جديد براي وزارت خزانه­داري به­دست آورد و منابع انرژي را به ميزان ۵۰ درصد افزايش داد.

باچمن همچنين پيشنهاداتي نيز در خصوص افزايش صادرات و اجراي قوانين مهاجرت مطرح كرده است كه به گفته وي از اين طريق مي­توان از بودجه محلي و فدرال و همچنين اشتغال شهروندان آمريكايي حمايت به­عمل آورد.

نيوت گينگريچ، كانديداي جمهوريخواه
اصلاح برنامه­هاي حمايتي، حذف بودجه برخي مراكز دولتي
گينگريچ خواستار ايجاد تغييرات اساسي در سياست­هاي مالي دولت فدرال از طريق كاهش ماليات­ها، اصلاح برنامه­هاي حمايتي، حذف بودجه برخي مراكز دولتي و لغو مصوباتي است كه موجب ايجاد خلل در روند سياست­هاي بازار آزاد مي­شوند. دائمي ساختن روند كاهش ماليات شركت­هاي فعال در خارج از ايالات متحده (كه در سال ۲۰۰۱ در دوره جورج بوش به تصويب رسيد)؛ كاهش ماليات بر درآمد شركت­ها از ۳۵ درصد به ۱۲٫۵ درصد؛ حذف ماليات بر سود سرمايه از مهمترين سياست­هاي گينگريچ در بخش ماليات است.

وي همچنين خواستار كاهش حجم و نقش دولت از طريق لغو چهار قانون مهم است كه عبارتند از:
۱- لغو قانون ساربانز-اكسلي (Sarbanes-Oxley) (مصوب سال ۲۰۰۲) كه در آن مقررات و نحوه ارائه گزارش­هاي مالي و حسابداري شركت­ها تدوين شده است؛
۲- لغو قانون سرمايه­گذاري مجدد ( مصوب سال ۱۹۹۷) كه در آن به بانك­ها اجازه داده مي­شود تا به افرادي هم كه از سطح درآمدي پاييني برخوردارند، براي خريد مسكن وام پرداخت شود؛
۳- لغو قانون اصلاح مالي داد-فرانك (مصوب سال ۲۰۱۰)؛ و
۴- لغو قانون خدمات درماني اوباما (مصوب سال ۲۰۱۰).

رييس اسبق مجلس نمايندگان همچنين درصدد حذف مركز حمايت از محيط زيست است تا از اين طريق بتواند زمينه را براي حفاري­هاي جديد -با هدف كشف منابع نفت و گاز- فراهم كند. از ديگر اهداف گينگريچ واگذاري بانك­هاي فردي مك و فني مي به بخش خصوصي است.

جان هانتس­من، كانديداي جمهوريخواه
توليد كالاهاي بيشتر و افزايش مبادلات تجاري با كشورهاي آسياي پاسفيك
هانتس­من خواستار افزايش رشد اقتصادي از طريق توليد كالاهاي بيشتر و انعقاد موافقتنامه­هاي جديد تجارت آزاد و افزايش مبادلات تجاري دوجانبه با كشورهاي آسياي پاسفيك است. وي همچنين درصدد امضاي موافقتنامه­هاي چند جانبه تجاري از طريق شروع مجدد گفتگوهاي دور دوحه است كه مدت­هاست به بن­بست رسيده است.

حضور در مذاكرات مرتبط با موافقتنامه­هاي تجارت آزاد در آسيا و آفريقا در سمت معاونت نماينده تجاري ايالات متحده، توسعه بازارهاي صادراتي آمريكا به­عنوان سفير ايالات متحده در چين و سنگاپور و انجام ماموريت­هاي تجاري در خارج از آمريكا به­عنوان فرماندار ايالت يوتا از مهمترين تجربيات هانتس­من در حوزه اقتصاد به­شمار مي­آيد. وي همچنين درصدد كاهش نرخ ماليات­ها در سه سطح ۲۳، ۱۴ و ۸ درصد و حذف وام­هاي مسكن و كاهش و حذف ماليات بر سود سرمايه و سهام است. هانتس­من در سخنراني­­هاي خود اعلام كرده است كه طرح هاي اوباما در بخش خدمات درماني و قانون اصلاحات مالي را لغو خواهد كرد و اختيارات مركز حفاظت از محيط زيست فدرال را نيز محدود خواهد كرد.

ران پل،كانديداي جمهوريخواه
كوچك­تر شدن دولت و توسعه بازار آزاد
ران پل نماينده تگزاس در مجلس نماينده گان كه خود را فردي ليبرال مي خواند به دفعات خواستار محدود و كوچك­تر شدن دولت، كاهش ماليات­ها و توسعه بازار آزاد شده است. وي در اكتبر ۲۰۱۱ طرح اقتصادي خود را منتشر كرد كه عمدتا بر كاهش بودجه دولت فدرال و كوچكتر ساختن حجم دولت تمركز كرده بود. كاهش يك تريليون دلار از بودجه فدرال در دوره اول رياست جمهوري در حوزه­هايي همچون آموزش، انرژي، توسعه شهري و مسكن و تجارت از مهمترين طرح­هاي وي محسوب مي­شود.

پل همچنين بودجه سازمان غذا و دارو، مركز حمايت از محيط زيست و وزارت دفاع را كاهش خواهد داد. وي اعلام كرده است كه با اجراي طرح اقتصادي خود مي­تواند تا سال ۲۰۱۵ موجب مازاد دولت بودجه فدرال شود. در حوزه ماليات نيز وي از اصلاح قانون اساسي با هدف حذف ماليات بر درآمد حمايت مي­كند. اين نماينده تگزاس همچنين خواستار كاهش نرخ ماليات شركت­ها از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد و حذف درآمد بر سود سرمايه و املاك است.

ريك پري،كانديداي جمهوريخواه
كاهش، موازنه و رشد
پري در اكتبر ۲۰۱۱ طرح اقتصادي خود با عنوان”كاهش، موازنه و رشد” را منتشر كرد. كاهش نرخ ماليات شركت­ها از ۳۵ به ۲۰ درصد، حذف ماليات بر خدمات و مزاياي تامين اجتماعي، حذف ماليات بر سود سهام و سود دراز مدت سرمايه و تغيير نظام مالياتي از جمله مهمترين موارد را هبرد اقتصادي فرماندار تگزاس است. وي همچنين درصدد ايجاد يك حساب خصوصي تامين اجتماعي است كه در آن افراد مي­توانند بخشي از ماليات حقوق خود را در آن سرمايه­گذاري كنند. ايجاد موازنه در بودجه تا سال ۲۰۲۰ و تعيين سقف هزينه­هاي دولت فدرال به سطح ۱۸ درصد توليد ناخالص داخلي از ديگر برنامه­هاي اقتصادي پري است. وي نيز همانند ساير كانديداهاي جمهوريخواه درصدد لغو قانون خدمات درماني و قانون اصلاحات مالي است چرا كه معتقد است اين دو قانون موجب تضعيف بازار آزاد شده­اند.

ميت رامني، كانديداي جمهوريخواه
۱۰پله براي موفقيت اقتصادي
رامني در ابتداي ماه دسامبر طرح اقتصادي ۵۵ ماده­اي خود را منتشر ساخت. كاهش نرخ ماليات شركت­ها، كاهش هزينه­هاي دولت فدرال، حذف برخي قوانين مرتبط با بازار آزاد و محدود ساختن اختيارات اتحاديه­هاي كارگري از مهمترين مفاد طرح اقتصادي رامني است. وي همچنين اعلام كرده كه براي تقويت اقتصاد آمريكا ۱۰اقدام مشخص اقتصادي (تقديم پنج لايحه به كنگره و صدور پنج دستور دولتي) انجام خواهد داد. هدف از انجام اين پنج اقدام، تقويت رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال است. كاهش نرخ ماليات شركت­ها از ۳۵ به ۲۵ درصد؛ كشف منابع جديد انرژي؛ تقويت برنامه­هاي آموزشي دولت فدرال و واگذاري آن به ايالت­ها و كاهش هزينه­هاي مرتبط با بخش­هاي غير امنيتي از جمله طرح­هاي مورد نظر رامني است. بازگرداندن اختيارات حوزه خدمات درماني به ايالت­ها با هدف حذف تدريجي قانون خدمات درماني دولت فدرال، حذف قوانين مصوب در دوره اوباما، صدور مجوز حفاري­هاي جديد نفتي، وضع عوارض گمركي جبراني بر واردات محصولات چيني و لغو دستورات صادر شده از سوي اوباما در خصوص اتحاديه­هاي كارگري از اقداماتي است كه رامني وعده داده پس از ورود به كاخ سفيد آن ها را عملياتي خواهد كرد.

ريك سن­توروم، كانديداي جمهوريخواه
محصولات آمريكايي: توانمند سازي خانواده­هاي آمريكايي، ايجاد فضاي آزادي اقتصادي

سن­توروم سناتور پيشين پنسيلوانيا ۲۱ نوامبر ۲۰۱۱ طرح ۳۱ ماده­اي خودر ا با عنوان ” محصولات آمريكايي: توانمند سازي خانواده­هاي آمريكايي، ايجاد فضاي آزادي اقتصادي” منتشر كرد. پيشنهادات سن­توروم عمدتا بر كاهش ماليات­ها تمركز دارد. كاهش ماليات بردرآمد و وجود تنها دو نرخ مالياتي ۱۰ و ۲۸ درصد؛ كاهش ماليات سود سهام و سود سرمايه به ۱۲ درصد و حذف جريمه ماليات ازدواج از مهمترين طرح­هاي پيشنهادي سناتور پيشين پنسيلوانياست. سن­توروم همچنين خواستار كاهش ماليات بر درآمد شركت­ها به ۱۷٫۵ درصد و حذف ماليات درآمدهايي است كه در خارج از ايالات متحده به­دست مي­آيد.

كاهش هزينه­هاي دولتي و اصلاح قانون اساسي با هدف ايجاد موازنه در بودجه از ديگر پيشنهادات مطرح شده در طرح اقتصادي سن­توروم است. وي نيز همانند ديگر كانديداهاي جمهوريخواه درصدد لغو قانون خدمات درماني و ساير قوانين تصويب شده در دوران رياست جمهوري اوباماست.

عليرضا ثمودي
منبع: رصد
انتهاي متن/

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن