تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801298409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز اكران «شب واقعه» در گروه سينماي استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آغاز اكران «شب واقعه» در گروه سينماي استقلال
فيلم «شب واقعه» ساخته شهرام اسدي پس از دو سال بلاتكليفي از چهارشنبه اين هفته در گروه سينمايي استقلال اكران مي‌شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالي كه هفته گذشته خبرهايي درباره چند و چون تعويق اكران اين فيلم منتشر شده بود، محسن صادقي؛ مديرعامل جبرائيل فيلم امروز اعلام كرد: فيلم «شب واقعه» از چهارشنبه 28دي در گروه سينمايي استقلال اكران خواهد شد.

وي ضمن تشكر از همكاري مسئولان سازمان توسعه سينمايي حوزه هنري گفت: پيش از اين قرار بود فيلم «شب واقعه» در گروه آزاد اكران شود اما با پيگيري‌هايي كه كرديم و نيز همكاري مسئولان سينمايي حوزه هنري اين فيلم در گروه سينمايي استقلال اكران مي‌شود.

فيلم «شب واقعه» بخشي از زندگي شهيد درياقلي سوراني را به تصوير مي‌كشد كه در جريان حمله عراقيها به ايران، مسير عمليات نيروهاي بعثي براي اشغال آبادان را متوجه مي‌شود و اين موضوع را گزارش ميدهد و به اين ترتيب خوزستان را از اشغال در آبان ماه 59 نجات ميدهد. حميد فرخ‌نژاد براي بازي در اين نقش نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد از بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجرشد.

«شب واقعه» در 10 رشته نامزد دريافت جايزه از بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر شد و به اين ترتيب ركورد نامزدي در رشته‌هاي مختلف از جمله، بهترين فيلم، كارگرداني، بازيگري، فيلمبرداري و شش رشته ديگر را از آن خود كرد.

درياقلي سوراني از شهداي جنگ تحميلي است كه به نوعي ناجي شهر آبادان هم معرفي مي‌شود اما با اين همه كمتر مورد توجه قرار گرفته و شناسانده شده‌است.

موضوع اين فيلم از اين قرار است كه چهل روز بعد از آغاز جنگ تحميلي، درياقلي كه يك اوراقچي ماشين است پس از آن كه خانواده‌اش را از آبادان خارج مي‌كند به مغازه اوراق فروشي خود در حاشيه بهمن شير برمي‌گردد و در اين بازگشت درگيرحوادثي مي‌شود كه مسير داستان را شكل مي‌دهد.

«شب واقعه» را شهرام اسدي كارگرداني كرده و به جز فرخ‌نژاد، لادن مستوفي و حبيب دهقان‌نسب هم در اين فيلم بازي كرده‌اند./ي2

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن