تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815036115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي احيا امر به معروف و نهي از منكر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در راستاي احيا امر به معروف و نهي از منكر
خبرگزاري فارس: در راستاي احيا سنت حسنه امر به معروف و نهي از منكر، اين طرح در پنج شهرستان كشور اجرا و بافق شهر پايلوت امر به معروف كشور شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بافق، معاون تشكل‌هاي مردمي ستاد احياي امر به معروف و نهي كشور صبح امروز در حاشيه نشست ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر بافق اظهار داشت: در راستاي احيا سنت حسنه امر به معروف و نهي از منكر سال گذشته اين طرح در پنج شهرستان كشور اجرا شد و امسال نيز اين طرح به 40 شهرستان در كشور افزايش يافته و شهرستان بافق در استان يزد نيز يكي از اين مناطق است.
مصطفي متوليان با اشاره به اينكه شهرهاي مختلف فعاليت‌هاي چشمگيري در احياي امر به معروف و نهي از منكر داشتند، افزود: اميدواريم اين طرح و تذكر لساني از شهرستان‌ها به شهرهاي بزرگ و تهران گسترش پيدا كند.
وي عنوان كرد: بر خلاف برنامه‌ها و طرح‌هاي اجرايي ديگر در صدديم اين برنامه را تا سال آينده در 110 شهر اجرايي كنيم.
متوليان اضافه كرد: اين طرح در طول سال با هدف پررنگ‌تر شدن فريضه امر به معروف و نهي از منكر اجرا مي‌شود كه موجب افزايش سطح سلامت اخلاقي و رفتاري مردم خواهد شد.
معاون تشكل‌هاي مردمي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كشور بيان كرد: با اجراي اين طرح مي‌توان نظارت همگاني را محقق كرد زيرا تنها زمان خواب و جنون عمل به امر به معروف و نهي از منكر از انسان سلب مي‌شود.
متوليان تصريح كرد: طرح تذكر لساني در حوزه‌هاي خانواده، مدرسه، مراكز آموزش عالي و دانشگاه‌ها، ادارات و نهادهاي مختلف، اصناف و اماكن عمومي اجرا مي‌شود.
امام جمعه بافق نيز در اين نشست با اشاره پيشينه تاريخي و مذهبي شهرستان بافق اظهار داشت: همه بزرگان دين به اين نكته تاكيد دارند كه اگر در جامعه‌اي فريضه امر به معروف و نهي از منكر به درستي انجام شود، تمام مسائل ديگر به صورت جدي پيگيري خواهد شد.
حجت‌الاسلام سيدجواد سليماني با تاكيد بر ضرورت نهادينه شدن امر به معروف و نهي از منكر در جامعه گفت: با عنايت به رهنمودهاي حكيمانه مقام معظم رهبري مبني بر لزوم احياي امر به معروف و نهي از منكر، رويكرد تذكر لساني و استفاده و بهره‌مندي از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي تخصصي نهادها، سازمان‌ها، صاحب‌نظران و اقشار مختلف مردم ضروري است.
وي با تجليل از شخصيت آيت‌الله بافقي به عنوان چهره پيشتاز در زمينه امر به معروف و نهي از منكر بيان كرد: وجود چنين افرادي در بافق بيانگر توجه ويژه مردم به دين و پايبندي آنان به اعتقادات اسلامي است.
سليماني حمايت از پژوهش‌هاي مراكز آموزش عالي شهرستان بافق با موضوع امر به معروف و نهي از منكر را نيز مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر به صورت لساني ‌در جامعه خاطرنشان كرد: اصلاح زبان و شيوه گفتمان در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر بسيار موثر است.
سليماني با اشاره به برگزاري مناسبت‌ها در شهرستان بافق يادآور شد: برگزاري مناسبت‌هاي مذهبي در شهرستان بافق با برنامه‌ريزي خاصي انجام مي‌شود و حضور باشكوه مردم در اين مناسبت‌ها تاثير بسزايي در كاهش ناهنجاري‌هاي اجتماعي در بافق داشته است.
بررسي راهكارهاي شناخت فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌هاي شهرستان بافق، برنامه‌ريزي براي ارتباط با دفاتر فرهنگ دانشگاه‌ها، فرهنگ سازي در فضاي سايبري، آسيب‌شناسي مسائل مربوط به امر به معروف و نهي از منكر، مانورهاي تذكر لساني و ... از مهم‌ترين موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.
انتهاي پيام/خ۲۰

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن